  • 1. Data: 2011-01-13 17:58:22
    Temat: ekonomiczny blat do łazienki
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Witam
    Kombinuje jak wmiare tanio zrobic blat do lazienki. Bedzie to maly blat
    100/42 cm. zamontowana wpuszczana umywalka o wym zew 36cm tak jak na
    wizualizacji :
    http://picasaweb.google.com/kawomat/LazienkaZnowu#55
    39730202659596834
    Na marmury itp raczej nie mam pieniazkow
    Poczytalem i wnioskuje ze wszystkie blaty z kuchni nie bardzo sie nadaja ze
    wzgledu na wilgoc, wode - ewentualnie drewniane ale to mi niestety nie
    pasuje.
    Wyczytalem ze ewentualnie mdf lakierowany z tanszych rozwiazan.
    Wymyslilem dosc moze dziwne rozwiazanie i prosze sie nie smiac :)
    Kupie taki front szafki z ikei applaud bialy (Płyta pilśniowa, Lakier
    poliestrowy)
    Mam takie fronty od 2 lat w kuchni i spisuja sie bardzo dobrze coprawda jako
    fronty a nie blat :)
    przytne oczywiscie w miejscu gdzie bedzie przylegal do sciany, polakieruje
    nawet pedzlem w miejscach ciecia zeby woda nie wlazla.
    Bedzie sie on trzymal z lewej stronei na scianie (na tej ktorej nie widac na
    zdj - co grzejnik w powietrzu jest), z prawej na szafce.
    Ma szanse to dzialac i nie spuchnie po pol roku ?
    Nie za cienkie to bedzie ? (wizualnie mi nie przeszkadza)
    Moze jakies inne wmiare tanie rozwiazania ?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2011-01-13 19:52:48
    Temat: Re: ekonomiczny blat do łazienki
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > Nie za cienkie to bedzie ? (wizualnie mi nie przeszkadza)
    > Moze jakies inne wmiare tanie rozwiazania ?

    Moim zdaniem wszelkie mdfy i paździerze, prędzej czy później, spuchną.
    Ja zrobiłem blat z merbau. Resztki 2cm grubości desek (parkiet w salonie)
    skleiłem do kupy wodoodpornym klejem poliuretanowym. Pióra i wpusty obciął mi
    znajomy stolarz na pile, następnie przeciągnął wszystkie krawędzie przez
    heblarkę. Ja to pościskałem ściskami stolarskimi o długim ramieniu, następnie
    wolnoobrotową szlifierką z papierem 80 wycyklinowałem jak parkiet. Następnie
    szlifowałem papierem 200 szlifierką oscylacyjną.
    Na koniec wyciąłem otwór i zaolejowałem olejo-woskiem do podłóg. Blat jest
    bardzo ładny, merbau to ciemne drewno w kolorze brązowym, wpadające w czerwień.
    Od kwietnia blat jest użytkowany w łazience i sprawuje się bardzo dobrze.
    Niestety, na ciemnym drewnie wszelkie ślady osadów wapiennych z wody (woda u
    mnie jest bardzo twarda), pasty do zębów czy mydła, są doskonale widoczne. Co
    jakieś 2-4 tygodnie blat muszę olejować. Za jakiś rok pewnie wystarczy
    olejowanie raz w miesiącu, a może rzadziej.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-01-13 20:06:20
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    > jakieś 2-4 tygodnie blat muszę olejować. Za jakiś rok pewnie wystarczy
    > olejowanie raz w miesiącu, a może rzadziej.

    Chwile po tym jak napisalem tego posta dostalem wycene od Pana u ktorego
    kupilem umywalke (pisalem zreszta wczesniej na grupie)
    http://allegro.pl/opium-piekna-umywalka-nablatowa-es
    sence-siljan-i1386137517.html
    Blat razem z poleczka wycenil mi na 400zl. Mysle jeszcze ale chyba sie
    zdecyduje. Zrobi z tego samego co umywalke znaczy sie marmur syntetyczny.

  • 4. Data: 2011-01-13 20:26:20
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Wyczytalem ze ewentualnie mdf lakierowany z tanszych rozwiazan.

    Mam w łazience blat z lakierowanego MDFu już 10 lat, nic złego się z nim nie
    dzieje. Pod blatem jest szafka, również lakierowany MDF i ona w paru
    miejscach zaczęła się rozwarstwiac, były to miejsca, gdzie uszkodził się z
    takich czy innych przyczyn lakier na MDFie, jednak sam blat jest w stanie
    idealnym. Normalny MDF, tylko baaardzo grubo zalakierowany.

    > przytne oczywiscie w miejscu gdzie bedzie przylegal do sciany, polakieruje
    > nawet pedzlem w miejscach ciecia zeby woda nie wlazla.

    J.

  • 5. Data: 2011-01-13 22:41:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Niestety, na ciemnym drewnie wszelkie ślady osadów wapiennych z wody (woda
    > u mnie jest bardzo twarda), pasty do zębów czy mydła, są doskonale
    > widoczne. Co jakieś 2-4 tygodnie blat muszę olejować.

    Ales materiał polecił :-) To ja wole zeby spuchło :-)))))))

    b.

  • 6. Data: 2011-01-14 07:36:38
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 13 Sty, 18:58, "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > Kombinuje jak wmiare tanio zrobic blat do lazienki. Bedzie to maly blat
    > 100/42 cm. zamontowana wpuszczana umywalka o wym zew 36cm tak jak na
    Ładnie jest zrobiony projekt tej łazienki ;). Mogę zapytać w jakim
    programie komputerowym został on stworzony?

  • 7. Data: 2011-01-14 17:47:48
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >Ładnie jest zrobiony projekt tej łazienki ;). Mogę zapytać w jakim
    >programie komputerowym został on stworzony?
    Dziekuje :) aczkolwiek to faktycznie zasluga glownie programu ;)
    Lazienka to adaptacja bylego korytarza. Odziwo wyszlo bardzo podobnie do
    wizualizacji tylko kolorystycznie troche inaczej. Brakuje juz tylko blatu i
    umywalki.
    Program to PRO100

  • 8. Data: 2011-01-14 19:21:46
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 13, 6:58 pm, "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > Nie za cienkie to bedzie ? (wizualnie mi nie przeszkadza)
    > Moze jakies inne wmiare tanie rozwiazania ?

    Zrob z betonu:
    http://www.youtube.com/watch?v=SGrcqGZ4W-s