  • 1. Data: 2011-01-12 18:20:13
    Temat: grzybek i pokoik dziecinny
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam:)

    jest sobie pokój w bloku z wielkiej płyty. Zauważyłem, ze na scianie
    okiennej pojawi się grzybek...który prawdopodonie przyszedł z dołu od
    sąsiada bo nigdy nic na ścianach nie miałem (na dole sciany, przy podłodze).
    Problem dotyczy jednej sciany tylko w jednym pokoju.
    Akurat ten pokój ma być pokojem dzicinnym i zaczynam powoli w nim remont.

    Jak tą sciane najlepiej zrobić?

    Myslałem ze skuje tynk.
    Z miesiąc sie ta sciana wysuszy
    Pomaluje miedzianem "czegoś tam" (ponoć dobre na grzyba, taki niebieski
    skrystalizowany proszek)
    Na to dam styropian 5tke
    Na styropian, na kotwach cegłe klinkierową cietą na połówki (zostało mie
    tego po budowie ze sciany w salonie)

    Dobrze mysle czy coś zmienić?

    --
    uciu

  • 2. Data: 2011-01-12 18:54:25
    Temat: Re: grzybek i pokoik dziecinny
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > skrystalizowany proszek)
    > Na to dam styropian 5tke
    > Na styropian, na kotwach cegłe klinkierową cietą na połówki (zostało mie

    źle myślisz, jak zakryjesz grzyba styropianem, to dopiero się
    rozwinie...
    najpierw zlokalizuj przyczynę zawilgocenia tej ściany (teraz często
    spółdzielnie oczyszczają dachy z lodu i sopli, a polega to na
    napier.....niu metalowymi ostrymi narzędziami w papę na dachu, więc
    możliwa przyczyna przecieku, jeśli mieszkasz na ostatnim piętrze),
    potem zlikwiduj przyczynę (albo niech spółdzielnia zlikwiduje) i
    dopiero zajmij się grzybem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-01-12 19:10:56
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-12 19:20, uciu pisze:
> [...]
    > skrystalizowany proszek)
    > Na to dam styropian 5tke
    > Na styropian, na kotwach cegłe klinkierową cietą na połówki (zostało mie

    Żle. Właśnie zaproponowałeś świetny sposób na hodowlę grzyba. Będzie
    ciepło, ciemno i wilgotno (za styropianiem).

    Początek był dobry:

    1. skucie tynku (przy okazji przekonasz się, jak głęboko jest grzyb -
    może to tylko pleśń na wierzchniej części ściany)

    2. zidentyfikowanie źródła wilgoci

    3. usunięcie przyczyny (źródła wilgoci)

    4. otynkowanie, pomalowanie (im mniej chemicznego syfu tam włożysz, tym
    lepiej).

    Grzyb jest szczególnie niebezpieczny dla małych dzieci, które nie są w
    stanie poradzić sobie z toksynami (zwróć uwagę, że w rodzinach, które
    zatrują się grzybami dorośli wychodzą z tego a dzieci zwykle umierają).
    Dziecko przebywające w takim pomieszczeniu będzie miało ciągle zapalenie
    oskrzeli (które w dłuższym okresie może przerodzić się a astmę).

    Dlatego zbadaj dokładnie sprawę - zlokalizuj przyczynę.

    M.

  • 4. Data: 2011-01-12 19:24:11
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > najpierw zlokalizuj przyczynę zawilgocenia tej ściany

    przyczyna jest oczywista - przemarzające sciany (blok bez ocieplenia ->
    standardowa wielka płyta)

    do tego dochodzą szczelne okna i "nie grzania" dla oszczedności....i tak
    grzybek przszedl od sasiadow.

    nic nie zrobie z ssiadami - moge tylko u siebie cos zdziałać.

    A nie jest tak że jak dam styro i na to cegłe to zrobi sie coś. ala ściana 3
    warstwowa?
    Warstwa wewnetrzna byłaby zaizolowana od podłogi i ścian.

    uciu

  • 5. Data: 2011-01-12 19:29:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Sty, 20:24, "uciu" <g...@i...pl> wrote:

    > A nie jest tak że jak dam styro i na to cegłe to zrobi sie coś. ala ściana 3
    > warstwowa?
    > Warstwa wewnetrzna byłaby zaizolowana od podłogi i ścian.

    W scianie 3 warstwowej ocieplenie jest od ZEWNATRZ! Zawsze ociepla sie
    od zewnatrz. Sciana wewnetrzna jest od srodka ogrzewana, ciepla,
    sucha. Jezeli od srodka dasz styropian to odetniesz ta sciane od
    doplywu cieplego powietrza - czyli cala sciana bedzie miala
    mniejwiecej temperature taka jak na zewnatrz... Czyli bedzie
    przemarzac. A to spowoduje wystapienie punktu rosy miedzy styropianem,
    a ta sciana.

    Co powstaje jak jest mokro i zimno ? Wyhodujesz takiego grzyba ze ho
    ho. Ani nie mysl tego tak robic, chyba ze Ci na zdrowiu dzieciaka
    WOGOLE nie zalezy !!!!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2011-01-12 19:29:33
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > 1. skucie tynku (przy okazji przekonasz się, jak głęboko jest grzyb - może
    > to tylko pleśń na wierzchniej części ściany)

    tynkowałem tą sciane 2 lata temu i pod tynkiem grzybka nie było (to
    wlasciwie jest taka plesń/nalot)

    > 2. zidentyfikowanie źródła wilgoci

    to znam-> brak ocieplenia budynku i kiepska wentylacja

    > 3. usunięcie przyczyny (źródła wilgoci)

    tu mogą byc schody - tynk skuje, wstawie nawiewniki ale bloku nie
    ocieple....

    > 4. otynkowanie, pomalowanie (im mniej chemicznego syfu tam włożysz, tym
    > lepiej).

    to wiem ale czasem nie ma wyjscia

    dzieki

    uciu

  • 7. Data: 2011-01-12 19:34:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    Masz tu linka o ocieplaniu od wewnatrz, zobacz cale, krotkie jest:

    http://www.youtube.com/watch?v=TctYisRS_ws

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2011-01-12 19:35:16
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    masz racje w ta scianą.

    Jak piszesz sciana od wewnątrz jest ciepła...powinna ale w tym mieszkaniu
    tak nie jest bo mieszkala tam osoba, ktora grzała tam grdzi siedziała, a
    akurat w tym pokoju nie przebywała.
    Teraz po wprowadzeniu ogrzewanie w tym pokoju bedzie działało na full wiec
    moze po skuciu tego tynku na nowym juz sie nic nie pojawi.

    W pokojach gdzie sie grzało sciany sa suche.

    uciu

  • 9. Data: 2011-01-12 19:40:32
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk&feature=r
    elated

    to to cos???

    ---uciu

  • 10. Data: 2011-01-12 19:42:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Sty, 20:34, Adam <a...@g...com> wrote:

    A tu jak docieplic sciane od wewnatrz:

    http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk&NR=1

    Widze to pierwszy raz ale bardzo mi sie to spodobalo! Ciekawe jaka
    lambde maja te bloczki - wygladaja na znacznie lzejsze i bardziej
    kruche od betonu komorkowego. Na taka sciane moglbys spokojnie
    przykleic te polowki cegiel :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.