  • 11. Data: 2011-01-12 19:51:13
    Temat: Re: grzybek i pokoik dziecinny
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > A tu jak docieplic sciane od wewnatrz:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk&NR=1
    >
    > Widze to pierwszy raz ale bardzo mi sie to spodobalo! Ciekawe jaka
    > lambde maja te bloczki - wygladaja na znacznie lzejsze i bardziej
    > kruche od betonu komorkowego. Na taka sciane moglbys spokojnie
    > przykleic te polowki cegiel :)

    dzieki:-)
    to samo znalazlem

    pozdrawiam
    uciu

  • 12. Data: 2011-01-12 20:00:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > jest sobie pokój w bloku z wielkiej płyty. Zauważyłem, ze na scianie
    > okiennej pojawi się grzybek...który prawdopodonie przyszedł z dołu od
    > sąsiada bo nigdy nic na ścianach nie miałem (na dole sciany, przy
    > podłodze).

    nic ci nie przylazło od sąsiada :-) grzybek sie pojawił, bo pojawily sie
    lokalne warunki do rozwoju np wymiana okien (i brak wentylacji), albo
    wieksze niz zwykle oszczedzanie na ogrzewaniu. O styropianie to ci juz
    pisali, ale nikt nie pisał o wentylacji - zatem: wentyluj :)

    b.

  • 13. Data: 2011-01-12 20:09:56
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > wieksze niz zwykle oszczedzanie na ogrzewaniu. O styropianie to ci juz
    > pisali, ale nikt nie pisał o wentylacji - zatem: wentyluj :)

    ok
    teraz juz wentyluje i grzeje na maxa ale wczesniej ja tu nie mieszkalem,
    potem doszedł rok co stało sobie puste i sie pojawilo...

    a ze sasiedzi wokol mają wiec myslalem, ze to zaraźliwe :-P

    ---
    uciu

  • 14. Data: 2011-01-12 20:24:34
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-12 20:35, uciu pisze:
    > masz racje w ta scianą.
    >
    > Jak piszesz sciana od wewnątrz jest ciepła...powinna ale w tym
    > mieszkaniu tak nie jest bo mieszkala tam osoba, ktora grzała tam grdzi
    > siedziała, a akurat w tym pokoju nie przebywała.
    > Teraz po wprowadzeniu ogrzewanie w tym pokoju bedzie działało na full
    > wiec moze po skuciu tego tynku na nowym juz sie nic nie pojawi.

    Zapewne wystarczy zdrapać farbę i będzie ok.

    > W pokojach gdzie sie grzało sciany sa suche.

    Nie przegrzewaj tego pokoju. Małe dziecko lepiej zniesie niską
    temperaturę niż grzyba. Przykładowo przy ostrym zapaleniu oskrzeli u
    niemowląt zalecaną temperaturą jest 18-20C.

    Możesz na tą ścianę przykleić tego Ytonga. Ważne, żebyś wokół zachował
    swobodny przepływ powietrza i obserwował, czy gdzieś nie zbiera się wilgoć.

    Do tego często wietrzyć. Kup też higrometr, by kontrolować wilgotność.
    Niemowlę możesz odchować i w 15C (choć dzisiaj może się to wydawać
    przesadą) - trzeba po prostu cieplej ubierać, to kwestia
    przyzwyczajenia. Do toksyn jeszcze żaden niemowlak się nie przyzwyczaił.

    M.

  • 15. Data: 2011-01-13 06:53:11
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    Prawidłowe ocieplanie jest od wewnątrz. Od zewnątrz o wiele łatwiej i
    dlatego tak wszyscy robią. Dorobili nawet całkiem zgrabną teorię.
    Od strony ciepłej powinien być duży opór przenikania pary wodnej, a od
    zimnej mały. Wilgoć jest stąd, że obieg powietrza w pokoju wymuszony
    grzejnikiem i oknem niesie masy wilgotnego powietrza pod okno. Tam natrafia
    na chłodną (wystarczy chłodna) ścianę i wykrapla się. Ten ciągły proces
    powoduje powstanie warunków dla rozwoju pleśni, grzybów, etc.
    To, co tam powstało należy zlikwidować, nakleić 5 styropianu, na to siatka,
    a później w zależności od wystroju. Można starannie pomalować olejną, a na
    to coś z emulsyjnych. Można na klej dać płytki klinkierowe. Ściana od
    wewnątrz ma być NIEPRZEPUSZCZALNA dla wilgoci. Cała reszta wilgoci (np. z
    kleju) wyjdzie na zewnątrz po pewnym czasie. Bo pod styropianem ściana
    będzie i tak cieplejsza, niż na zewnątrz. Amen.
    jagr

  • 16. Data: 2011-01-13 06:55:46
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    A, i jeszcze jedno.
    Popatrz na normy. Pokój dziecinny ma mieć najniższą temperaturę w całym
    mieszkaniu. Mylne pojęcie, że w dziecinnym ma być gorąco.
    jagr

  • 17. Data: 2011-01-13 08:44:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Prawidłowe ocieplanie jest od wewnątrz. Od zewnątrz o wiele łatwiej i
    > dlatego tak wszyscy robią. Dorobili nawet całkiem zgrabną teorię.

    O, nowe teorie... Można oczywiście ocieplać od wewnątrz jeżeli od zewnątrz
    się nie da. Ocieplanie od wewnątrz prowadzi do powstania wielu mostków
    termicznych na których będzie się wykraplać i zaciekać woda.

  • 18. Data: 2011-01-13 08:50:13
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się nie da. Ocieplanie od wewnątrz prowadzi do powstania wielu mostków
    > termicznych na których będzie się wykraplać i zaciekać woda.

    Mostki się też ociepla.

  • 19. Data: 2011-01-13 09:17:43
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 19:20, uciu pisze:
> [...]
    > sąsiada bo nigdy nic na ścianach nie miałem (na dole sciany, przy
    > podłodze).
    > Problem dotyczy jednej sciany tylko w jednym pokoju.
    > Akurat ten pokój ma być pokojem dzicinnym i zaczynam powoli w nim remont.
    >
    > Jak tą sciane najlepiej zrobić?
    >
    > Myslałem ze skuje tynk.
    > Z miesiąc sie ta sciana wysuszy
    > Pomaluje miedzianem "czegoś tam" (ponoć dobre na grzyba, taki niebieski
    > skrystalizowany proszek)
    > Na to dam styropian 5tke
    > Na styropian, na kotwach cegłe klinkierową cietą na połówki (zostało mie

    Sporo osób Ci napisało o złym styropianie, ale tak na chłopski rozum.

    Grzyby rozwijają się w sprzyjających warunkach np. od 17 do 40 st. C i
    wilgotności około 60% - bardzo teoretycznie bo takich danych nie mam -
    może ktoś się pokusi o dokładne sprawdzenie.

    Jeżeli więc w pomieszczeniu mamy jakieś 20 st. a na zewnątrz 0 to w
    ścianach z wielkiej płyty punkt rosy wypadnie na tej ścianie od
    wewnątrz- woda się skrapla i podnosi się wilgotność. Jeżeli będzie dobra
    wentylacja to zdąży ta ściana wyschnąć zanim coś tam urośnie, a jeżeli
    nie to będą zbiory - grzybobranie - ktoś może pokusi się o podanie
    dokładnych danych.

    Teraz dajmy ocieplenie od zewnątrz styropian 10 - punkt rosy wypada
    wewnątrz styropianu brak tam wilgoci więc nie ma co się wykroplić i jest OK.

    Dajmy styropian od wewnątrz - skoro ściana nie będzie ogrzewana to znów
    punkt rosy wypadnie w styropianie, więc na samej ścianie bądź w niej nic
    się nie wykropli. Poza tym ścian jest zbyt zimna by grzyby tam rosły -
    no ja jeszcze nie widziałem w zimie grzybów w lesie :)

    Skąd więc te teorie, że będzie pod styropianem grzyb?

    Owszem jak pisze jagr - robiąc ocieplenie od wewnątrz ciężko jest
    uniknąć mostków ale czy te kilka mostków jest gorsza od całej mokrej ściany?

    Może ktoś ma konkretne dane i policzy gdzie wypadają punkty rosy, w
    jakich warunkach dochodzi do rozwoju grzyba.

    Ariusz

  • 20. Data: 2011-01-13 09:23:41
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może ktoś ma konkretne dane i policzy gdzie wypadają punkty rosy, w jakich
    > warunkach dochodzi do rozwoju grzyba.

    Bez dostępu, "dowozu" wilgoci nie jest ważne, gdzie wypadają punkty rosy.
    Nie wolno wpuszczać w ścianę wilgoci bytowej z mieszkania przy ociepleniu od
    wewnątrz, a już karygodne jest wpuszczanie takiej wilgoci przy ociepleniu od
    zewnątrz. Tzw. oddychające ściany to mit. 2-3% wody ma szansę przejść przez
    ścianę na zewnątrz. A reszta?
    Betonowe, żelbetowe ściany to dobry wynalazek. Trza je tylko ocieplić od
    wewnątrz. :-)
    jagr