  • 1. Data: 2011-01-13 15:18:33
    Temat: które piętro...
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Witam

    Temat nie do konca zwiazany z grupa, ale wielu z Was mialo pewnie podobne
    dylematy w zyciu, wiec zapytam...

    Chce kupic mieszkanie na dosc kameralnym osiedlu, bo 3 bloki w kształcie
    podkowy , parter,1,2 i poddasze. W sumie 4 klatki, w 2 jest winda. No i mam
    dylemat czy brac na 1 czy na 2 pietrze, poddasze i parter odpadaja... Chce
    od storny parku gdzie jest cisza, tylko nie wiem czy latem jak zaczna
    swiergotac ptaszki to nie bedzie to wada :(

    W klatce gdzie chce kupic jest winda, ale akurat po drugiej stronie schodow
    przy ktorych jest wejscie do mieszkania, wiec hasalowac nie bedzie. A chce w
    klatce z winda, poniewaz schodzi ona na minus 1 do hali garazowej, natomiast
    w klatce obok, gdzie windy nie ma jest fajniej bo tylko 3 mieszkania( w tej
    gdzie winda 6 mieszkan w dlugim korytarzu), ale z kolei schody na minus
    jeden nie zaprojektowali....i wychodzic z bloku i isc 40 metrow do wejscia
    do hali to dla mnie nieporozumienie...

    Druga sprawa to balkony , na 2 pietrze jest nie zadaszony , cos jak taras,
    wiec zima sniegu nasypie od cholery, przy odwilzy bloto itp. , jesienia
    liscie itp. niby mozna sprzatnac, ale tak to wszystko mozna... , latem za to
    mozna polozyc lezak i opalac sie :-) . Na i pietrze tez niby nasypie, ale
    mniej i jest zadaszenie.

    No i nie wiem co robic... Ogolnie wydaje mi sie , ze mieszkania na I pietrze
    sa bardziej atrakcyjne w sensie ew. pozniejszej odsprzedazy..., a to biore
    tez pod uwage bo jestem kawalerem. Ale moze sie myle..., moze 2 pietro jest
    lepsze? Myslalem tez aby kupic 2 i poddasze, ale ceny maja z kosmosu, za
    metr to samo co na 1 czy 2 pietrze...Poza tym po co mi ponad 100 m..., jzu
    lepiej dom postawic za ttle pieniedzy...

    Prosze wypowiedzcie sie co lepiej kupic....

  • 2. Data: 2011-01-13 15:23:57
    Temat: Re: które piętro...
    Od: "Crimson" <r...@g...pl>

    Tylko I piętro, wycieczki po schodach krótkie,
    a dla złodzieja jednak pewien wysiłek.

  • 3. Data: 2011-01-13 16:22:06
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-13 16:18, LUKAS pisze:
> [...]
    > jeden nie zaprojektowali....i wychodzic z bloku i isc 40 metrow do wejscia

    Winda załatwia Ci sprawę chodzenia po schodach - choć to zdrowe,
    mieszkałem na III, I i II piętrze, teraz w domu.

    I w zasadzie co do wysokości (chodzenia po schodach) idzie się dość
    szybko przyzwyczaić.

    Wad chyba żadnych nie było poza I pietrem miałem wrażenie, że ludzie
    mnie z chodnika widzą :), no i drzewa skutecznie zasłaniały wszystko.

    II i III piętro prawie bez różnicy poza tym wchodzeniem, ale ty masz
    windę. Na III miałem wrażenie mniej komarów dolatywało - ale to i
    miejsca były zupełnie różne.

> [...]
    > mozna polozyc lezak i opalac sie :-) . Na i pietrze tez niby nasypie, ale

    Dach czy bez o ile ten taras nie ma z 10 m2 nie ma znaczenia, liście
    wpadną i wiatr zwieje (chyba, że zabudowany z każdej strony). Raczej bym
    patrzył pod kątem intymności. Jeżeli ten taras/balkon można potraktować
    jak letni pokój to wielka zaleta.
    Ze śniegu błota nie będzie - na ale jak sporo napada to pasuję go wyrzucić.

> [...]
    > lepiej dom postawic za ttle pieniedzy...
    >
    > Prosze wypowiedzcie sie co lepiej kupic....

    Poddasza w nowych domach często mają swój niepowtarzalny urok. Czasem
    takie mieszkania mają wyjścia na tarasy dachowe...
    Tu już decyduje konkretne miejsce. Jak Cię zauroczy to czemu nie.

    Co pozostałych pięter to w starych z wielkiej płyty domach ludzie ni
    chcieli ostatniego piętra i skrajnych mieszkań - bo zimniejsze lub w
    lecie przegrane, na IV wysoko wychodzić, a parter wiadomo nisko.
    Pozostałe piętra cenowo chyba tak samo
    Ariusz

  • 4. Data: 2011-01-13 17:27:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Sty, 16:18, "LUKAS" <q...@o...pl> wrote:

    > od storny parku gdzie jest cisza, tylko nie wiem czy latem jak zaczna
    > swiergotac ptaszki to nie bedzie to wada :(

    Wez tez pod uwage strony swiata. Od poludnia masz najjasniej
    (praktycznie caly dzien slonko), od polnocy najciemniej. Wogole o tym
    nie napisales a to moze byc wazniejszy wybor niz I czy II pietro bo
    skoro bloki sa w podkowe to w kazdym z nich moze byc inny rozklad
    swiatla - najgorzej jak trafisz takie gdzie okna masz tylko od polnocy
    wtedy bedzie w nim poprostu ciemno i ponuro przez caly dzien :) Wez to
    pod uwage!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2011-01-13 17:34:02
    Temat: Re: kt?re pi?tro...
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    imho czy 1 czy 2 pietro - nie ma znaczenia, ale ze swoich spostrzezen, to
    1) na pewno nie chcialbym do samochodu wychodzic przez podworko
    2) wolalbym balkon zadaszony - znajomi, ktorzy nie maja, narzekaja dosc
    mocno, nawet lekki deszcz juz powoduje, ze nie wyjdziesz (impreza w
    domu, ty nie pozwalasz palic w domu, pada, i co?)
    3) zdecydowanie wolalbym z windą
    4) nie mialoby dla mnie znaczenia, ile mieszkan jest na klatce (no, jak
    20 to mialoby, ale 2-3vs6 - nie ma znaczenia)

    Sierp

  • 6. Data: 2011-01-14 07:44:42
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "LUKAS" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    Weź drugie lub trzecie piętro bez windy z oknami na wschód, południe lub zachód.
    Ta wysokośc daje Ci już jakiś widok, odrobinę prywatności, gdy staniesz na
    balkonie a codzinne wchodzenie dba przynajmniej w minimalny sposób o kondycje.
    Poddasze bez inwestycji (klimatyzacja, markizy na balkonie, wyciszenie sufitu)
    nie nadaje się do mieszkania.
    Parter i pierwsze pietro to mieszkanie na podwórku, najszybciej brudząca się
    klatka schodowa, leżące ulotki itp.

    --
    andrzej

    Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl