  • 1. Data: 2011-01-14 12:16:30
    Temat: Ocieplenie stropu pomiędzy parterem a poddaszem użytkowym
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Witam,
    Robię właśnie wykończenówkę kilku pomieszczeń
    na poddaszu użytkowym. W łazience, pralni i garderobie
    dałem już 5 cm styro plus 6cm wylewki.
    W pozostałych chcę dać OSB na legarach położonych
    na betonie (teriva)

    I w tym miejscu zastanawiam się czy jest
    sens ocieplać strop od góry styropianem
    lub wełną pod OSB. Przecież strop jest grzany od
    dołu powietrzem w pomieszczeniach na
    parterze (mam podłogówkę) zatem też jest
    swego rodzaju grzejnikiem. Po co więc
    go odizolowywać od pomieszczenia na górze.
    (Tam mam kaloryfery). Na ścianach zewnętrznych
    jest 15 cm styro.
    Nie jestem specjalistą od audytów ociepleń dlatego
    pytam jakie jest wasze zdanie.
    W oryginalnym projekcie nie było ocieplenia zewnętznego
    ale grubsze ściany (38 porotherm, teraz 25 +15) ale były
    ocieplenia międzystropowe.

    Pozdr.
    JK

  • 2. Data: 2011-01-14 13:05:46
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na poddaszu użytkowym. W łazience, pralni i garderobie
    > dałem już 5 cm styro plus 6cm wylewki.
    > W pozostałych chcę dać OSB na legarach położonych

    zakładam że tą terivę masz zalaną betonem :)
    ja dałem wełnę ale bardziej w celu wygłuszenia niż ocieplenia. koszt znikomy

  • 3. Data: 2011-01-14 15:08:01
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > zakładam że tą terivę masz zalaną betonem :)
    > ja dałem wełnę ale bardziej w celu wygłuszenia niż ocieplenia. koszt
    > znikomy

    Wygłuszenie też jest istotne, ja daję podkładki gumowe pod legary.
    Niemniej głównym kryterium jest dla mnie koszt ogrzewania.
    Nie stać mnie było na dom pasywny, PC, Solary itp.,
    jednak każdy inny drobiazg poprawiający ten aspekt ma dla mnie znaczenie.

    Pozdr. JK

  • 4. Data: 2011-01-14 16:31:58
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-14 13:16, Kwinto pisze:
    > I w tym miejscu zastanawiam się czy jest
    > sens ocieplać strop od góry styropianem
    > lub wełną pod OSB. Przecież strop jest grzany od
    > dołu powietrzem w pomieszczeniach na
    > parterze (mam podłogówkę)

    Główną funkcją styro na stropie jest wygłuszenie. Drugie zadanie to
    izolacja cieplna parteru od poddasza. Inaczej całe ciepło ucieknie z
    dołu na poddasze. W bilansie cieplnym całego budynku pewno niewiele to
    zmieni, ale może być dół niedogrzany, a góra będzie za ciepła. Lepiej
    daj jakąś izolację. Bywam w domu gdzie parter jest otwarty niemal do
    samego dachu, utworzona jest ogromna antresola wokół której na górze są
    pokoje. Fajnie to wygląda, ale na dole jest chłodno, a na górze bardzo
    ciepło.
    Adam

  • 5. Data: 2011-01-15 05:20:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adam napisał:

    Fajnie to wygląda, ale na dole jest chłodno, a na górze bardzo
    > ciepło.

    Czy dobrze zrobiona podłogówka nie załatwia tu sprawy...?
    Ja mam w holu właśnie coś podobnego i nie zauważam, żeby przez otwartą
    przestrzeń miało mi uciekać ciepło na górę, a pod wylewkami dałem
    zaledwie 3 cm styropianu - chodziło w zasadzie tylko o amortyzowanie
    pracującej wylewki - tłumienie odgłosów.

    Dół jest grzany podłogówką.

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2011-01-16 10:53:58
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

> [...]
    > utworzona jest ogromna antresola wokół której na górze są pokoje. Fajnie
    > to wygląda, ale na dole jest chłodno, a na górze bardzo ciepło.

    Dzięki za naswietlenie tematu.
    Chyba dam jakąś izolację ale funkcję
    ocieplenia potraktuję drugorzędnie bo ku
    mojemu zaskoczeniu, wbrew przewidywaniom
    instalatora i ostrozności żony, rezerwowe króćce
    do podłączenia kaloryferów na parterze są zbędne
    Podłogówka jest super wydajna, przynajmniej teraz
    na gołej wylewce przed położeniem płytek i paneli.
    Zatem przypuszczam, że wychłodzenia parteru
    nie muszę się obawiać.

    JK

  • 7. Data: 2011-01-17 18:55:48
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-15 06:20, robercik-us pisze:

    > Czy dobrze zrobiona podłogówka nie załatwia tu sprawy...?
    Wydaje się, że w tego typu domach to tylko podłogówka. U mojego
    znajomego jest tradycyjne grzanie.
    Adam