  • 1. Data: 2011-01-14 14:32:48
    Temat: cyrkulacja cwo - jaka pompa ??
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

    Czy do cyrkulacji cieplej wody urzytkowej moze byc zwykla pompa taka jak co
    CO (np. jakaś mała z leszna albo granfos), czy musi to byc specjalna pompa z
    przeznaczeniem wyłącznie do cwo ??

    Sprzedawca w sklepie mówi ze jak bedzie zwykła to zatruje sie grafitem z
    pompy

    co wy na to ?

  • 2. Data: 2011-01-15 06:54:17
    Temat: Re: cyrkulacja cwo - jaka pompa ??
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    volv pisze tak:

    > zwykla pompa taka jak co CO (np. jakaś mała z leszna albo
    > granfos), czy musi to byc specjalna pompa z przeznaczeniem
    > wyłącznie do cwo ??

    czy tak mocno rożnią się ceną?

    http://www.ceneo.pl/Pompy_cyrkulacyjne;017Lfp_Leszno
    _P0-109253.htm

    kup sobie niebieską, nie z tych żółtych.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2011-01-15 23:54:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Sty, 07:54, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > czy tak mocno rożnią się ceną?
    >
    > http://www.ceneo.pl/Pompy_cyrkulacyjne;017Lfp_Leszno
    _P0-109253.htm

    > kup sobie niebieską, nie z tych żółtych.

    Mysle ze chodzi mu bardziej o wydajnosc i szybkosc doplompania cieplej
    wody "na rzadanie" - tu roznice sa spore :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2011-01-17 07:52:00
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "volv" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy do cyrkulacji cieplej wody urzytkowej moze byc zwykla pompa taka jak
    > co CO (np. jakaś mała z leszna albo granfos), czy musi to byc specjalna
    > pompa z przeznaczeniem wyłącznie do cwo ??

    Musi bo spełnia wymagania sanitarne dla wody pitnej.

    > Sprzedawca w sklepie mówi ze jak bedzie zwykła to zatruje sie grafitem z
    > pompy

    i ma rację. Materiały przeznaczone do pracy w CO są zabezpieczane
    antykorozyjnie pyłem grafitowym, dla tego woda w CO jest "czarna"
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-01-17 12:39:48
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "volv" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i ma rację. Materiały przeznaczone do pracy w CO są zabezpieczane
    > antykorozyjnie pyłem grafitowym, dla tego woda w CO jest "czarna"
    .... i dla tego zawory napełniające instalację CO powinny być odłączone na
    stałe od instalacji wodociągowej (podłączane na czas napełniania wężem) lub
    odseparowane od instalacji wodociągowej zaworami przeciwzwrotnymi
    zapobiegającymi skażeniu wody pitnej przez cofnięcie się wody z CO