  • 1. Data: 2011-09-04 08:41:44
    Temat: Sterowanie piecem i domofon - uniwersalne rozwiązanie
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Wyrzeźbiłem instalację elektryczną, alarm...
    No i teraz czas na pierdoły.
    W jaki sposób zrealizować w miarę uniwersalną instalację:
    - sterowania piecem
    - domofonową

    Puki co nie mam zaplanowanych konkretnych rozwiązań w tym temacie.
    Co do sterowania piecem to chciałbym mieć prostą instalację, ot jakąś
    możliwość sterowania piecem (jeszcze nie wiem jakim) zależnie od ogólnej
    temperatury w domu. W jakim miejscu zaplanować panel sterowania i jaki
    przewód do niego doprowadzić?

    Co do domofonu to słuchawki mają być na parterze i poddaszu, być może w
    przyszłości wideodomofon. Czy wystarczy, że połączę to skrętką czy jakiś
    koncentryk dołożyć?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-09-04 09:25:06
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Sunday, September 4, 2011 10:41:44 AM UTC+2, Skimir wrote:
> [...]
    > możliwość sterowania piecem (jeszcze nie wiem jakim) zależnie od ogólnej
    > temperatury w domu. W jakim miejscu zaplanować panel sterowania i jaki

    U mnie są 2 pary doprowadzone do sterownika, ale zależy to od konkretnego modelu (są
    też bezprzewodowe).
    Sterownik wewnętrzny(jeśli połączony z termometrem) powinien być w miejscu gdzie jest
    najniższa temperatura dopuszczalna dla domowników (czyli nie kuchnia, nie koło
    komputera). Dobre miejsca to np. biblioteka albo salon (daleko od TV i kominka).
    Pomyśl też, że aby piec mógł działać maksymalnie wydajnie to potrzebny jest też
    czujnik temperatury zewnętrznej.
    Czujnik na zewnątrz w miejscu zawsze zacienionym (np. ściana północna).

    > Co do domofonu to słuchawki mają być na parterze i poddaszu, być może w
    > przyszłości wideodomofon. Czy wystarczy, że połączę to skrętką czy jakiś
    > koncentryk dołożyć?

    U mnie elektrycy dali bodajże 8 par. Zwykły domofon potrzebuje 3 pary (cyfrowy mniej)
    ale może być potrzebne więcej np. do sterowania bramą, albo kamerą (jeśli ruchoma).

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2011-09-05 07:26:33
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    No i teraz czas na pierdoły.
    > W jaki sposób zrealizować w miarę uniwersalną instalację:
    > - sterowania piecem
    > - domofonową

    na skrętce podłaczysz większość z tych urządzeń
    domofony, regulator temp, kamery

    koncentryk mozesz dac jesli planujesz dodatkowo miec sygnal TV

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-09-05 13:37:50
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > możliwość sterowania piecem (jeszcze nie wiem jakim) zależnie od ogólnej
    > temperatury w domu. W jakim miejscu zaplanować panel sterowania i jaki

    mój ma dwie żyły, puszczaj skrętkę

    > Co do domofonu to słuchawki mają być na parterze i poddaszu, być może w
    > przyszłości wideodomofon. Czy wystarczy, że połączę to skrętką czy jakiś
    > koncentryk dołożyć?

    do większych odległości zalecają koncentryk, ale jak puścisz dwie skrętki to
    wizję zawsze możesz puścić tą drugą (z zastosowaniem transmiterów
    pasywnych - kilkanaście zł/szt.)

    Lukasz