    From: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie podłogówką ?
    Date: Sun, 16 Oct 2011 20:12:54 +0000 (UTC)

    > 1l/min =3D 60l/h przy spadku temp. o 5st daje 0,35kW mocy na petle. Ja
    > mam na parterze i poddaszu 18 obwodow =3D 6,3kW. Zapotrzebowanie na moc
    > mam 7-7,5kW. Nie wiem jaka chate i ile obwodow ma Kaszpir, pozatym
    > przy takim niskim przeplywie ma na pewno wiekszy spadek temperatur
    > miedzy zasilaniem a powrotem wiec moze spokojnie te 10kW przenosic -
    > co powinno wystarczyc zeby nagrzac chate :)

    Chata mała (powierzchnia mieszkalna 95m2) ...

    Zacznijmy że nie wiem czy dobrze podaję ustawienia rotametrów ale podaję te
    wyniki jakie podaje "przesuwający" czerwony "tłok" ...

    Chyba podłogówka daję radę bo problemów z niedogrzaniem nie mam , a raczej mam
    upał , więc obwody grzewcze chyba dają radę ...

    Dzis po przyjeździe zmieniłem histerezę z "40" na "35" i lekko przydławiłem
    przepływy.

    Hydraulik który montował mi podłogówkę powiedział że wszystkim którym montował
    mają ustawione pompy na "1". Na początku kazał mi dać na "3" aby odpowietrzyć
    i itd a potem jak będzie wszystko ok (wszystkie pętle będą grzały" mogę
    obniżyć ...

    Moje pompy nie są zbyt energooszczedne. Na ustawieniach "1" dają oszczednośc
    kilkudziesięcu Watt ..

    Po powrocie dziś do domu robiłem "testy" i 3 w pomieszczeniach mam temperaturę
    21,8-21,9 , w salonie 22,5 ...
    Teraz temperatura wzrosła do 23,2 ...

    Zobaczymy jak będzie jutro ...
    Jak obniżenie histerezy i lekka korekta przepływów nie pomoże , to czeka mnie
    dalsze dławienie przepływów ...
    Ba