    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie temp pod3ogówki
    Date: Fri, 15 Oct 2010 20:53:46 +0200

    news:op.vklznpdp1cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 14-10-2010 o 22:10:20 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Nawet dla PC mozna znaleść sensowny rozstaw rur i na pewno nie będzie
    >to 10cm jak u niego.

    Gdyby mial wszedzie deske to te 10cm wydaje sie wrecz optymalne.
    Kiedys w sieci czytalem o instalacji PC jakiejs tam firmy poczynajac od
    instalacji CO wlacznie ze zdjeciami instruktarzowymi. Owa firma miala
    wlasciwie jeden przepis na podlogowke, w calym domu ukladali petle co 8cm i
    nie dluzsze jak 80m. Taka instalacja zapewnia wg. nich optymalna prace PC z
    mozliwie najlepszym COP dzieki mozliwosci zasilania instalacji mozliwie
    niska temp.
    Ja tam nie kreuje sie tu na instalatora, bo podlogowke w zyciu pewnie
    widzialem wylacznie swoja. Rozstaw mam pewnie maly, bo najrzadsza petla to
    20cm a najgestsza 10cm i tego pewnie najwiecej pod deske. Samej podlogowki
    na parterze mam ok. 120m^2 plus gora ok. 50m^2. Nie mam do zasilania tego
    wcale pompy gorniczej i jakos w domu cieplo. Ale generalnie z Twoimi jak i
    Marka D. obawami sie zgadzam, tylko jak zwalona musi byc podlogowka zeby to
    nie dzialalo to nie wiem.

    Pozdro.. TK