  • 1. Data: 2013-08-01 10:18:04
    Temat: Stół warsztatowy "Zrób To Sam"
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Chciałbym sobie do warsztatu zrobić taki stolik:

    http://jotkel.com/ImgProd/ImgBig/jotkel_22501_Stol_w
    arsztatowy_HSS08_wersja_podstawowa_3975_b.jpg

    Wymiary stołu: 180x80cm.

    I jedną mam wątpliwość: jak widać na zdjęciu, blat jest podparty tylko na końcach.
    Czy to wystarczy w przypadku blatu z sosnowej klejonki na mikrowczepach, 4cm grubej?
    Nie będzie to zbyt wiotkie?
    A co, jeśli zamiast blatu z sosnowej klejonki wykonam niskobudżetowy blat z dwóch
    sklejonych ze sobą płyt wiórkowych laminowanych, 2x18=36mm?

    Niby żaden problem robiąc to samemu dać pod spodem pod blatem jeszcze poprzeczkę, sęk
    w tym jednak, że elementy stelażu bez tej poprzeczki ładnie mi się sumują do pełnej,
    sprzedawanej w składzie budowlanym sztangi profilu, 6m długości, dorabiając
    poprzeczkę będę musiał zakupić kolejny profil.

    A przy okazji: stelaż chcę zrobić z profilu 60x30x2 - nie za pancerny?

    J.

  • 2. Data: 2013-08-01 12:15:42
    Temat: Re: Stół warsztatowy "Zrób To Sam"
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Zrob ramke z katownika w ktora wsadzisz blat na rowno z krawedzia. Usztywni
    to calosc, i nie beda sie strzepic krewedzie. Nogi przyspawane do tego
    katownika i masz stol. W tej konfiguracji przydalaby sie poprzeczka na dole
    ktora usztywni calosc. A jak juz robisz poprzeczke miedzy nogami to zrobisz
    jeszce jedna i masz polki pod blatem na szpargaly.

    Calosc najprosciej zrobic z katownika walcowanego. Nogi z profilu poza
    ciezarem wiele nie zmienia, poza tym na obrazku jest ceownik zimnogiety.
    Katownik np 30x30x4. Pomiesci to blat 21mm i bedzie stabilne.

    Dobre blaty mozesz miec ze sklejki szalunkowej. Jest pancerna, wodoodporna i
    ma wykonczona powierzchnie. Dobre jest Peri. Chinskie za to sa tanie ale
    dziadoskie, krzywe i same sie rozpadaja.

    ps.com...

  • 3. Data: 2013-08-01 13:24:54
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 12:15:42 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > Zrob ramke z katownika w ktora wsadzisz blat na rowno z krawedzia.

    Właśnie chciałbym uniknąć takiej konstrukcji, znam takie stoły i jakoś nie leżą mi. O
    wiele bardziej przemawia do mnie blat lity drewniany (to niskobudżetowe wykonanie z
    płyty bym oczywiście obrzeżował czymś, najprawdopodobniej aluminiowym profilem), ale
    twój pomysł ze sklejką też mi się podoba, kwestia tylko znalezienia odpowiednio
    grubej.

    Pozostaje jednak pytanie, czy blat z litego drewna bądź sklejki nie będzie zbyt
    wiotki, jeśli podeprę go samymi nogami.

    J.

  • 4. Data: 2013-08-01 13:31:09
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-01 13:24, Jarek P. pisze:

> [...]
    grubej.

    > Pozostaje jednak pytanie, czy blat z litego drewna bądź sklejki nie będzie zbyt

    Blat zrób z płyty OSB3 gr 25mm x2. Zawieź do stolarza żeby ci to
    porządnie skleił. Wtedy nie będzie problemu z wiotkością.

  • 5. Data: 2013-08-01 13:36:13
    Od: "filip" <f...@n...pl>

    > Pozostaje jednak pytanie, czy blat z litego drewna bądź sklejki nie będzie
    > zbyt wiotki, jeśli podeprę go samymi nogami.
    >
    > J.

    A ja myślę, że tam jest kształtownik łączący obie nogi i biegnący pośrodku
    blatu (niewidoczny na zdjęciu)

    --
    pzdr filip

  • 6. Data: 2013-08-01 13:53:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "filip" napisał w wiadomości grup

    > A ja myślę, że tam jest kształtownik łączący obie nogi i biegnący pośrodku
    > blatu (niewidoczny na zdjęciu)

    Też tak myślę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-08-01 13:58:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "lleeoo" napisał w wiadomości grup

    > Blat zrób z płyty OSB3 gr 25mm x2. Zawieź do stolarza żeby ci to porządnie
    > skleił. Wtedy nie będzie problemu z wiotkością.

    Przez kilka dni nie będzie... ale już po pierwszej zimie stół zmieni się w
    hamak.

    Dodatkowo będzie problem z pracą np. na kowadle, albo przy dłutowaniu - taki
    blat będzie sprężynował. Tam jest potrzebne solidne podparcie.

    Ps. praca na blacie z nieobrobionego OSB nie należy do przyjemnych -
    wystarczy że się ręka omsknie i przejedzie po blacie by mieć kilka drzazg.
    Pod tym względem lepsza jest płyta wiórowa, ale jeszcze bardziej podatna na
    wilgoć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-08-01 13:59:14
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 13:31:09 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:

    > Blat zrób z płyty OSB3 gr 25mm x2. Zawieź do stolarza żeby ci to
    > porządnie skleił. Wtedy nie będzie problemu z wiotkością.

    Skleić to ja to sobie sam skleję, na cholerę mi stolarz. Równo rozprowadzić klej
    umiem, nastawiać na te płyty ciężarów po całości na czas schnięcia kleju też jestem w
    stanie. OSB czy sklejka - zorientuję się, co będzie korzystniejsze, dzięki za
    sugestie.

    J.

  • 9. Data: 2013-08-01 13:59:47
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 13:36:13 UTC+2 użytkownik filip napisał:

    > A ja myślę, że tam jest kształtownik łączący obie nogi i biegnący pośrodku
    > blatu (niewidoczny na zdjęciu)

    Hemmm.... niewykluczone. Chyba jednak też dam coś takiego, nie będę się szczypał.

    J.

  • 10. Data: 2013-08-01 15:01:24
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 13:58:56 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > Pod tym względem lepsza jest płyta wiórowa, ale jeszcze bardziej podatna na

    Brat moj u siebie ma stol taki o jakim tu mowimy:
    - wygiety z kontownikow 5mm, chyba tych mocniejszych
    - pod blat zrobiona rynienka
    - w rynience 2 warstwy plyt takich:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yta_pa%C5%BAdzie
    rzowa
    - nic nie impregnowane ani nie klejone. Imadlo sie trzyma (chyba przez ten kontownik)

    Tez jakis stol planuje, i ten watek jak na zamowienie :)
    Pytanie mam dodatkowe: jak mam w garazu ogrzewanie podlogowe, to czy nie powineinem
    oprzec nozek na jakichs deskach zeby rozlozyc napiecie? Niby wtopione siatka i
    wlokna, ale jakos tak...

    Czy warto konstrukcje stolu uziemic?