  • 1. Data: 2014-01-07 13:11:12
    Temat: Stolarstwo
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pisze tu, bo gdzie indziej...?

    Znacie moze jakis dobry podrecznik stolarstwa, ale z czasow, kiedy nie
    uzywalo sie powszechnie elektronarzedzi?

    Chodzi mi o ksiazke, ktora bedzie omawiac podstawowe zasady budowy mebli,
    tradycyjnie stosowane techniki doboru materialu, obrobki, laczenia itp.
    Krotko mowiac zestaw najlepszych praktyk z czasow, kiedy domowy warsztat
    nie mial struga, heblarki, frezarki itp.

    Umiem sklecic polke czy stolik z drewna, ale chcialbym nauczyc sie robic
    pewne rzeczy lepiej i zgodnie ze sztuka.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2014-01-07 14:57:34
    Temat: Re: Stolarstwo
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    t...

    > Umiem sklecic polke czy stolik z drewna, ale chcialbym nauczyc sie robic
    > pewne rzeczy lepiej i zgodnie ze sztuka.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Roman_Wali%C5%82ko

    Ja się z jego książek sporo nauczyłem.

    Była też seria "Zrób Sam XYZ Vademecum" (czy jakoś podobnie). Jeden z trzech
    tomów dotyczył majsterkowania. Swoją droga ten dotyczący samodzielnej budowy
    zabawek i modeli był moją ulubioną książką.

    Jeśli chodzi stricte o meble to w którymś miesięczniku w latach 90'tych (ale
    niestety nie pamiętam w którym) był świetny cykl na ten temat. Na pewno nie
    było to nasze "Zrób Sam" tylko jakiś zagraniczny przedruk. Niestety nijak
    nie mogę sobie przypomnieć co to za gazeta była kojarzę na okładce kolory
    żółty i czerwony i tytuł lekko krzywy, ale mogę się mylić.

    Od siebie nieodmiennie polecam wszelki fora modelarskie (najlepiej
    szkutnicze) - ci ludzie mają niesamowitą wiedzę o ręcznej obróbce drewna i
    jego rodzajach. Jeśli zaś chodzi o wykończenie: fornirowanie / barwienie /
    lakierowanie to osobiście najwięcej nauczyłem się na jakimś audiofilskim
    forum gdzie był cały dział poświęcony samodzielnemu wykonywaniu głośników.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-01-07 18:48:18
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Daj adres emailowy to prześle Ci książkę z XIX wieku :)

  • 4. Data: 2014-01-07 22:04:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jan 2014 09:48:18 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Daj adres emailowy to prześle Ci książkę z XIX wieku :)

    Super, dzieki! Wyslij na docktor_malpa_poczta.onet.pl - jak w naglowku
    posta.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 5. Data: 2014-01-07 22:36:47
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 7 stycznia 2014 22:04:38 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Dnia Tue, 7 Jan 2014 09:48:18 -0800 (PST), Bolko napisaďż˝(a):

    > Super, dzieki! Wyslij na docktor_malpa_poczta.onet.pl - jak w naglowku
    >
    > posta.

    przejdź sie na forum:
    http://www.e-manta.eu/forum/
    Tam ci sporo doradzą.
    A książek poszukaj w księgarniach technicznych lub antykwariatach. Jest ich troche
    ale te które przeglądałem są niezbyt uzyteczne przy pracy hobbystycznej.

    Odwiedz sobie też:
    http://woodgears.ca
    i https://www.youtube.com/user/TheWoodWhisperer

  • 6. Data: 2014-01-08 11:16:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jan 2014 13:36:47 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

    > przejdź sie na forum:
    > http://www.e-manta.eu/forum/
    > Tam ci sporo doradzą.

    Wole ksiazke.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2014-01-09 09:15:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jan 2014 09:48:18 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Daj adres emailowy to prześle Ci książkę z XIX wieku :)

    Obiecanej ksiazki poki co nie widac, wiec temat nadal aktualny.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 8. Data: 2014-01-09 09:15:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jan 2014 14:57:34 +0100, Ergie napisał(a):

    Wyglada ciekawie, dzieki.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 9. Data: 2014-01-09 11:43:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 09:15:16 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Dnia Tue, 7 Jan 2014 09:48:18 -0800 (PST), Bolko napisaďż˝(a):

    > Obiecanej ksiazki poki co nie widac, wiec temat nadal aktualny.

> [...]

    Nie da rady :( pdf ma 74 mega.

  • 10. Data: 2014-01-09 12:21:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 09 Jan 2014 02:43:38 -0800 osobnik zwany Bolko napisał:

    > Nie da rady :( pdf ma 74 mega.

    to wrzuć na jakiś darmowy hosting
    https://www.google.pl/search?q=free+file+hosting

    --