    Date: Fri, 03 Jun 2011 22:27:32 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Studnia hydrofor \ 12m

    Użytkownik SJS napisał:

> [...]
    >
    > Wiele lat temu dokładnie opisywałem to w kolejnych Muratorach
    > Nie jest ważne na jakiej głębokości jest warstwa wodonośna - ważne jest
    > jakie ma ciśnienie czyli na jakim poziomie od powierzchni ustabilizuje
    > się jej poziom w studni.
    > Pompa z wałem poziomym czerpie wodę od poziomu około 7 m /nowa czasami
    > weźmie z 8 i koniec/ ale jest kilka wyjść:
    > 1. przystawka zwana dyszą głębokiego ssania i ta sama pompa z wałem
    > poziomym weźmie nawet z około 20 m - opisy w Muratorach lub
    > sprzedawanych na Allegro książkach "Woda w zagrodzie " "Radiestezja w

    Ale na spuszczenie inżektora to trzeba trochę Srednicy - przy 32 mm
    będzie ciężko. Dodatkowo część wody tłoczonej przez pompę wraca do
    studni - co niestety zmniejsza ogólną wydajność. Na dokładkę żeby układ
    zastartował to pompie na początek trzeba dać trochę wody do wtłoczenia
    do studni.
    > 2. opuszczenie w studni kręgowej lub w szybiku obok pompy z wałem
    > poziomym tak aby zachować te 7 m od pompy do wody /lepiej 4-5m/

    Przy 12 m do lustra wody zaczynają się z tego robić roboty górnicze...

    > 3. przejść na pompę z wałem pionowym i wtedy jedynie trzeba ja
    > zabezpieczyć aby nie pracowała na sucho i nie brała smieci z dna

    Jak na inżektor za ciasno to gdzie zmieścisz pomp głębinową?
    Może głębinową pompę wyporową z napędem cięgłowym (kiwak, jak w starych
    bezciśnieniowych szybach naftowych)?

    --
    Darek