    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sufit KG - pytanie
    Date: Fri, 17 Dec 2010 17:29:38 +0100

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:

    > Dlaczego? Tak nie mozna robic bo pekaja.. ale laczenia krotszych
    > bokow. Tutaj takich nie bedzie!! Laczenie oryginalne dodatkowo na
    > profilu bedzie zawsze mocniejsze, niz bez profila. Podaj racjonalny
    > powod dlaczego mialoby pekac :)

    Narysuj sobie przekrój takiego sufitu patrzac wzdluz profili.
    Polaczenie GK z profilami nie stanowi sztywnej plaszczyzny. Podparcie lub
    obciazenie w miejscu laczenia spowoduje pekniecie.
    Przy prostopadlym ukladaniu plyt takie efekt nie wystepuje, bo miejsce
    laczenia albo usztywnia plyta, albo profil.
    Krótsze krawedzie? a jak uklales u siebie w domu panele? wszystkie krótsze
    krawedzie masz w tej samej odleglosci od sciany?
    Przypuszczam, ze nie, bo nie chcesz stracic gwarancji na panele, choc tak
    byloby oszczedniej :)
    W GK nalezy postepowac podobnie - laczenia plyt w kolejnych rzedach musza
    sie mijac.
    Druga warstwa profili nic nie wnosi do sztywnosci sufitu - ona poprawia
    "amortyzacje" ruchów wiezby i zmniejsza ich wplyw na ruchy sufitu.
    I jeszcze jedno: przy zabudowach poddaszy proponuje kierowac sie zdrowym
    rozsadkiem, a zalecenia producentów systemów traktowac jako niezbedne
    minimum. Pamietajmy, ze oni opracowujac instrukcje montazu próbuja
    zminimalizowac zuzycie materialów aby dany system wydawal sie tanszy.
    U znajomego poddasze robila ekipa z certyfikacja chyba Rigipsa. Kierownik
    budowy (to tez mój kierownik) kazal im przerobic konstrukcje sufitu w jednym
    duzym pomieszczeniu. Byla awantura, telefony do Rigipsa, inwestor przychylil
    sie do decyzji ekipy, bo zgodnie z instrukcja. Po tygodniu sufit sie wygial
    w dól, plyty popekaly, stelaz pogial. O ile pamietam, stosowano grube i
    ciezkie plyty 2,5cm. Przy drugim podejsciu, inwestor kazal zrobic podwójny
    stelaz wszedzie, lacznie ze skosami, oraz zastosowac podwójne plytowanie
    zamiast plyt "grubas" :)

    --
    Bartek