  • 1. Data: 2010-12-17 09:07:15
    Temat: Sufit KG - pytanie
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

    Pytanie do praktykow:
    pomieszczenie ma wymiar 3,04mx3,50m,
    (tynkach powinno miec w granicach 3,00)

    Czy w tym wypadku mozna zastosowac
    plyte o dlugosci 3m, czy lepiej laczyc te od dlugosci 2.6m ?

    Pytam rowniez o profile czy kupic 3m, czy lepiej
    4m i ciac na wymiar ?
    Wszystkie pomysly mile widziane.

    pozdrawiam
    Adams

  • 2. Data: 2010-12-17 09:27:58
    Temat: Re: Sufit KG - pytanie
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Czy w tym wypadku mozna zastosowac
    > plyte o dlugosci 3m, czy lepiej laczyc te od dlugosci 2.6m ?
    >
    > Pytam rowniez o profile czy kupic 3m, czy lepiej

    ale w czym masz problem?
    pytasz, czy płyta 3m ma dokładnie 3m?
    to chyba zależy od producenta, mogą mieć odchyłki, ale ja się nie
    spotkałem, zarówno knauf, rigips i nida miały deklarowane 2,6m...
    miedzy płyta i ścianami musisz zostawić szczelinę na wypełnienie
    akrylem, podobnie profile, więc jak kupisz 3 m i pomieszczenie ma 3 m,
    to będziesz miał zapas...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-12-17 09:40:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.12.2010 10:07, Adams pisze:
> [...]
    >
    > Czy w tym wypadku mozna zastosowac
    > plyte o dlugosci 3m, czy lepiej laczyc te od dlugosci 2.6m ?
    >
    > Pytam rowniez o profile czy kupic 3m, czy lepiej

    A masz pewność że kąty są proste? że gdzieś tam nie braknie Ci 1cm?
    Poza tym łatwiej będzie operować płytą 2,6 + docinki.

    Jeżeli wiesz że nie braknie tego jednego czy dwóch cm i wymanewrujesz tą
    płytą w pokoju to lepiej mieć to w jednym kawałku.

  • 4. Data: 2010-12-17 09:57:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 17.12.2010 10:07, Adams pisze:
    > A masz pewność że kąty są proste? że gdzieś tam nie braknie Ci 1cm?
    > Poza tym łatwiej będzie operować płytą 2,6 + docinki.

    I większe prawdopodobieństwo popwstawania rys wtedy i więcej roboty ze
    szpachlowaniem, kręceniem itp. Jak ma teraz 3,04 to po tynkarzach na pewno
    bęzie miał poniżej 3metrów

    > Jeżeli wiesz że nie braknie tego jednego czy dwóch cm i wymanewrujesz tą
    > płytą w pokoju to lepiej mieć to w jednym kawałku.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-12-17 10:27:50
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

    Odpisze tutaj do wszystkich.
    Dziekuje za odpowied.

    >ale w czym masz problem?

    Co przyjdzie fachowiec to inaczej "gada", wole
    wiec narzucic rozwiazanie problemu, czasem tak trzeba ;-))

    Czyli bez obaw plytą 3m mozna obleciec pokoje - odpada
    jedno laczenie.

    Obawiam sie pekniec ;-))

    Czy stosowac rozstaw profili co 40cm czy co 60 ?
    Fachowcy mowia ze co 60 spokojnie wystarczy, ja chcialbym
    co 40cm, plyta bedzie 12,5x120x300, co w miejscu zyrandolu dac ?
    Sufit od gornej strony bedzie nieuzytkowany teraz ale w przyszlosci
    nie wiadomo.

    Montaz plyt bedzie po tynkach co na laczenie krawedzi plyty ze scianą ?

    pozdrawiam
    Adams

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-12-17 10:29:18
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]

    > Jeżeli wiesz że nie braknie tego jednego czy dwóch cm i wymanewrujesz tą
    > płytą w pokoju to lepiej mieć to w jednym kawałku.

    Dzieki za odpowiedz.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-12-17 10:41:55
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-17 11:27, Adams pisze:

    > Montaz plyt bedzie po tynkach co na laczenie krawedzi plyty ze scianą ?

    Ja Ci odradzam wypełnianie akrylem. Nigdy nie wychodzi idealnie równo i
    ładnie.

    Polecam taśmy narożnikowe Strait-Flex. Są genialne ale nie tanie.
    Ja sobie bez nich nie wyobrażam teraz pracy z GK.

    Zerknij tu:
    http://www.solidbud.pl/index.php?id=3

    Ja te taśmy stosuje nie tylko w narożnikach a równiez do płaskich
    połączeń płyt. Tu sprawdza się najtańsza Tuff-Tape.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 8. Data: 2010-12-17 11:02:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co 40cm, plyta bedzie 12,5x120x300, co w miejscu zyrandolu dac ?
    > Sufit od gornej strony bedzie nieuzytkowany teraz ale w przyszlosci

    Pioczytaj poradniki na stronach producentów, tam znajdziesz odpowiedzi i
    pokażesz fachowfcom

    > Montaz plyt bedzie po tynkach co na laczenie krawedzi plyty ze scianą ?

    J.w

  • 9. Data: 2010-12-17 12:37:35
    Temat: [lekko OT]Re: Sufit KG - pytanie
    Od: Robson <r...@...pl>

    Za serwisem piekielni.pl:

    Pracuję w jednej z dużych sieci marketów budowlanych jako pracownik
    biura logistyki. Rzecz działa się kilka miesięcy temu... Prawie każdy
    wie jak wygląda płyta kartonowo-gipsowa do lekkiej zabudowy, a cała
    sprawa tyczyła się właśnie takowej. Siedzę sobie w biurze, nagle
    dochodzą mnie krzyki awantury z informacji głównej. Jako, że lubię
    wszelkie kłótnie z klientami, czym prędzej wybiegłem na antresolę (moje
    biuro jest zaraz ponad info głównym) i usłyszałem klienta krzyczącego do
    kierownika działu budowlanego:
    - ... Panie, ja kupiłem tą je*aną płytę! I próbowałem na tysiąc
    sposobów, na mokro i na sucho. I tego kure*twa w żaden sposób nie da się
    rozpakować z kartonu!

  • 10. Data: 2010-12-17 13:07:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Polecam taśmy narożnikowe Strait-Flex. Są genialne ale nie tanie.
    > Ja sobie bez nich nie wyobrażam teraz pracy z GK.

    Są genialne i do dostania w castoramie w rozsądnej cenie. Jeśli na ścianach
    nie będzie gładzi, to tylko akryl.
    Ja preferuję jednak połączenia ślizgowe.

    --
    Bartek