  • 21. Data: 2010-12-17 16:29:38
    Temat: Re: Sufit KG - pytanie
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:

    > Dlaczego? Tak nie mozna robic bo pekaja.. ale laczenia krotszych
    > bokow. Tutaj takich nie bedzie!! Laczenie oryginalne dodatkowo na
    > profilu bedzie zawsze mocniejsze, niz bez profila. Podaj racjonalny
    > powod dlaczego mialoby pekac :)

    Narysuj sobie przekrój takiego sufitu patrzac wzdluz profili.
    Polaczenie GK z profilami nie stanowi sztywnej plaszczyzny. Podparcie lub
    obciazenie w miejscu laczenia spowoduje pekniecie.
    Przy prostopadlym ukladaniu plyt takie efekt nie wystepuje, bo miejsce
    laczenia albo usztywnia plyta, albo profil.
    Krótsze krawedzie? a jak uklales u siebie w domu panele? wszystkie krótsze
    krawedzie masz w tej samej odleglosci od sciany?
    Przypuszczam, ze nie, bo nie chcesz stracic gwarancji na panele, choc tak
    byloby oszczedniej :)
    W GK nalezy postepowac podobnie - laczenia plyt w kolejnych rzedach musza
    sie mijac.
    Druga warstwa profili nic nie wnosi do sztywnosci sufitu - ona poprawia
    "amortyzacje" ruchów wiezby i zmniejsza ich wplyw na ruchy sufitu.
    I jeszcze jedno: przy zabudowach poddaszy proponuje kierowac sie zdrowym
    rozsadkiem, a zalecenia producentów systemów traktowac jako niezbedne
    minimum. Pamietajmy, ze oni opracowujac instrukcje montazu próbuja
    zminimalizowac zuzycie materialów aby dany system wydawal sie tanszy.
    U znajomego poddasze robila ekipa z certyfikacja chyba Rigipsa. Kierownik
    budowy (to tez mój kierownik) kazal im przerobic konstrukcje sufitu w jednym
    duzym pomieszczeniu. Byla awantura, telefony do Rigipsa, inwestor przychylil
    sie do decyzji ekipy, bo zgodnie z instrukcja. Po tygodniu sufit sie wygial
    w dól, plyty popekaly, stelaz pogial. O ile pamietam, stosowano grube i
    ciezkie plyty 2,5cm. Przy drugim podejsciu, inwestor kazal zrobic podwójny
    stelaz wszedzie, lacznie ze skosami, oraz zastosowac podwójne plytowanie
    zamiast plyt "grubas" :)

    --
    Bartek

  • 22. Data: 2010-12-17 19:21:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Gru, 17:29, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > W GK nalezy postepowac podobnie - laczenia plyt w kolejnych rzedach musza
    > sie mijac.
    [ciach]

    I wszystko co piszesz mialoby sens gdybys doczytal do konca - tutaj
    NIE BEDZIE zadnych laczen na krotkich bokach:) Beda trzy plyty 3x1,2
    polaczone tylko i wylacznie w dwoch miejscach, dlugimi krawedziami. No
    chyba nie zaproponujesz ciecia ich na krotsze kawalki tylko po to zeby
    powstaly laczenia ?;-)

    Ja tam dalej mysle ze w takiej opcji lepiej zrobic laczenie plyt pod
    profilem - takie polaczenia sa ZAWSZE mocniejsze - przeciez kazdy
    producent systemu nakazuje wrecz laczenie krawedzi cietych (lub
    krotkich) pod profilem wlasnie ze wzgledu na wzmocnienie go :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2010-12-17 19:25:03
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > polaczone tylko i wylacznie w dwoch miejscach, dlugimi krawedziami. No
    > chyba nie zaproponujesz ciecia ich na krotsze kawalki tylko po to zeby

    Ale mi chodzi o to, ze bedzie pekac wlasnie na tych dluzszych krawedziach.
    Przeczytaj jeszcze raz mój post.

    --
    Bartek

  • 24. Data: 2010-12-17 19:47:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Gru, 20:25, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Ale mi chodzi o to, ze bedzie pekac wlasnie na tych dluzszych krawedziach.
    > Przeczytaj jeszcze raz m j post.

    Hm. Przeczytalem, pomyslalem i zwracam honor - jednak masz racje.. :)

    Dobrze ze u mnie mam wszedzie wieksze rozpietosci i wszedzie zrobione
    mam podrecznikowo ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2010-12-18 18:58:19
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-17 14:10, Adam Szendzielorz pisze:

    > Ale co Ty mu kazesz sufit z KG ktory ma pracowac, z tynkowana sciana
    > polaczyc tasma naroznikowa na sztywno ? Przeciez to jest najwieksza
    > fuszerka jaka mozna zrobic przy suficie KG :) Polaczenie KG z
    > elementami stalymi MUSI byc elastyczne. Sasiad nie mial i po dwoch
    > miesiacach WSZYSTKO popekalo - wszystko do poprawek :) Tam musi byc
    > polaczenie "slizgowe" przykryte akrylem, ktore zamaskuje pekniecie
    > (ktore sie na pewno zdarzy) - dzieki akrylowi go nie widac.
    > pozdr.

    Rzecz w tym właśnie, że ta taśma narożnikowa nie daje sztywnego
    połączenia :) Połączenie może pracować, nic nie pęka i do tego masz
    perfekcyjnie równy narożnik.

    Spróbuj przekonasz się :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 26. Data: 2010-12-20 07:41:31
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    > On 17 Gru, 20:25, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    Witam Panów :-)

    > Hm. Przeczytalem, pomyslalem i zwracam honor - jednak masz racje.. :)
    >
    > Dobrze ze u mnie mam wszedzie wieksze rozpietosci i wszedzie zrobione
    > mam podrecznikowo ;-)
    > pozdr.

    Dziekuje za rady, bardzo przydatne.

    Bedzie to ruszt "kratownica" jednopoziomowa,
    czyli oprocz rownlogelych profili beda tez prostospadle,
    co do dlugosci plyt to sprawa wymaga jeszcze namyslu.

    pozdrawiam
    Adams