  • 1. Data: 2010-12-16 15:16:03
    Temat: Junkers Cerapur Smart - opinie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy ktos uzytkuje 1-funkcyjny kociol Junkers Cerapur Smart albo inny z
    linii Cerapur (ale bez wbudowanego zasobnika)?
    Opinii w sieci jest malo.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-12-16 15:25:48
    Temat: Re: Junkers Cerapur Smart - opinie
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Gru, 16:16, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ktos uzytkuje 1-funkcyjny kociol Junkers Cerapur Smart albo inny z
    > linii Cerapur (ale bez wbudowanego zasobnika)?
    > Opinii w sieci jest malo.

    Etam mało. Na forum muratora jest cały wątek założony przez
    użytkowników tego pieca, na którym dzielimy się doświadczeniami.

    Sam go mam, nie narzekam. Piec jak piec, jak na kondensat jest tani,
    więc wychodzi całkiem atrakcyjnie cenowo, wad póki co nie
    stwierdziłem.

    J.

  • 3. Data: 2010-12-16 15:30:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2010 07:25:48 -0800 (PST), Jarek P. napisał(a):

    > Sam go mam, nie narzekam. Piec jak piec, jak na kondensat jest tani,
    > więc wychodzi całkiem atrakcyjnie cenowo, wad póki co nie

    Watek wlasnie znalazlem. A mozesz napisac, jaka kubature nim grzejesz,
    jakie masz ocieplenie i w przyblizeniu jakie zuzycie gazu?

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2010-12-16 15:39:30
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Gru, 16:30, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Watek wlasnie znalazlem. A mozesz napisac, jaka kubature nim grzejesz,
    > jakie masz ocieplenie i w przyblizeniu jakie zuzycie gazu?

    Dość duży dom, 210m PU, w tym około 40m2 pomieszczeń teoretycznie
    nieogrzewanych (garaż, mała piwniczka, spiżarnia), ale dom póki co nie
    ma żadnych przegród wewnętrznych, żadnych drzwi, ów nieogrzewany garaż
    z nieocieploną, niezbyt szczelną bramą jest obecnie niczym
    nieoddzielony od reszty domu , również sufit poddasza nie jest jeszcze
    docieplony tak jak być ma docelowo, dodatkowo grzejniki są jeszcze
    częściowo w foliach, więc sprawność grzania mają kiepską.
    Dom w technologii tradycyjnej, ocieplony 15cm styro, 10cm styro na
    podłogach, poddasze to 23cm wełny szklanej (Unimata), ogrzewanie to
    głównie grzejniki plus niewielka podłogówka na RTLach.

    Pierwsze odpalenie pieca (początek października) to 15m3 gazu na dobę
    było - masakra. Potem zużycie spadło do poniżej 5m3 na dobę, niestety
    odkąd się prawdziwa zima zaczęła, zużycie mam na nowo na poziomie 15m3
    na dobę, mimo, że póki co utrzymuję w domu temperaturę 15-16 stopni.
    Pocieszam się, że jak dom doschnie, zaczniemy w nim mieszkać i przede
    wszystkim porobione zostaną przegrody, zużycie spadnie.

    J.