  • 1. Data: 2010-12-16 14:45:55
    Temat: gwozdzik czy klej
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Wstawiam drzwi wewnetrzne i wykonawca przybił mi listwy małymi gwozdzikami.
    Na listwach fornir debowy wiec bardzo nie widac. Ale ja upierdliwy jestem.
    Sprawy nie dogadalismy wczesniej. Ale wydawalo mi sie, ze listwy sie klei a
    nie przybija jak futryne w oborze. Wykonawca twierdzi, ze samym klejem nie
    wystarczy przykleic bo z czasem moze odpasc. I to z farba albo i z tynkiem.
    Kto w takim razie ma rację?

  • 2. Data: 2010-12-16 14:50:16
    Temat: Re: gwozdzik czy klej
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze listwy sie klei a nie przybija jak futryne w oborze. Wykonawca
    > twierdzi, ze samym klejem nie wystarczy przykleic bo z czasem moze odpasc.

    Typowa gadka wykonawcy co spartolil sprawe. klej montazowy by trzymał i nic
    by nie odpadło.
    Zastosuj teraz metode paragonową wg Kikiego

  • 3. Data: 2010-12-16 15:17:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Mam podobny problem tylko ze odwrotnie.
    Wykonawca listwy przypodlogowe chce przymocowac na klej. Nie jestem
    przekonany co do tego spsobu bo widzialem badrdzo duzo listew ktore
    odpadly od scian.

    KADAR

  • 4. Data: 2010-12-16 15:20:32
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > nic by nie odpadło.
    > Zastosuj teraz metode paragonową wg Kikiego

    Metoda paragonowa raczej nie. jest umowa, faktury. Pozostaje sąd.
    ewentualnie wczesniej opinia producenta. Jezeli stwierdzi, ze listew sie nie
    przybija tylko przykleja to jestem w domu. Ale wykonawca twierdzi, ze
    producent dopuszcza obie metody. Wtedy moge miec problem.
    Z jednym wykonawca kładacym terive juz wygrałem, powołujac sie na opinie
    producenta Terivy. tak wiec dzwonie do Stolbudu.

  • 5. Data: 2010-12-16 15:27:08
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 16 Gru, 15:45, "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wystarczy przykleic bo z czasem moze odpasc. I to z farba albo i z tynkiem.

    Ja bym tam zadnego kleju nie stosowal. Jak kiedys bedziesz chciał
    listwę wymienić (np. ci dziecko ją obije, pies obgryzie, itp.), to jak
    przyklejona, to umarł w butach. Jak na gwózdki, to odbijesz z
    łatwością.

    Zresztą sam piszesz, że tego nie widać praktycznie...

    Pozdry,
    MW

  • 6. Data: 2010-12-16 15:37:57
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
> [...]

    łatwością.

    Zresztą sam piszesz, że tego nie widać praktycznie...

    Niestety ja widzę. Ale jak pisałem wczesniej jestem upierdliwy. W dwoch
    listwach gwozdek poszedł bokiem i odkleił fornir i to ma pójśc do wymiany
    bez gadania. szkoda, ze w reszcie listew poszedł prosto :-(.
    Dziesiec lat temu przyklejałem listy na jakis silikon. Do tej pory trzymaja
    sie wiec argumenty moztazysty,że odpadna jakos do mnie nie przemawiaja.

  • 7. Data: 2010-12-16 16:04:52
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > ze listwy sie klei a nie przybija jak futryne w oborze. Wykonawca
    > twierdzi, ze samym klejem nie wystarczy przykleic bo z czasem moze odpasc.

    Ja mam drzwi z litego drewna z ościeżnicą obejmującą kawałek ściany. Jedna
    listwa była zamontwana do ościeżnicy na klej przez stolarza, druga była
    przybijana podczas montażu drzwi. Gwoździki są mikroskopijne, mają z
    1,2-1,6mm średnicy w łebku i prawie ich nie widać. Dodatkowo po montażu,
    zostały zaszpachlowane kitem i pomalowane lakierobejcą, taką jak całość
    drzwi. W większości drzwi miejsce gdzie były wbijane gwoździe jest zupełnie
    niewidoczne (nawet z bardzo bliska nie jestem w stanie zlokalizować
    większości gwoździ)

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2010-12-16 16:43:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > wystarczy przykleic bo z czasem moze odpasc. I to z farba albo i z tynkiem.

    Nie rozumiem jakie listwy?
    Co mocowane do czego?

    Co do kleju:
    Jak masz drewno rozmiarowo duze i niestabilne wilgotnosciowo to
    klejone moze ci oderwac kawal tynku.
    Normalnie drewno do sciany sie mocuje wkretami/kolkami/
    Drewno do drewna mozna kleic o ile puchan jednakowo od wilgoci ale
    jesli sa nie rownolegle mocowane to lepsze wkrety,gwozdzie bo
    pozwalaja calosci pracowac.

  • 9. Data: 2010-12-16 18:49:16
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...

    > Nie rozumiem jakie listwy?
    > Co mocowane do czego?

    Listwy kryjace szpare pomiedzy oscieznica a sciana. czyli teraz sa przybite
    do oscieznicy+ dadane troche kleju na sciane.

  • 10. Data: 2010-12-16 18:56:45
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Ja mam listwy drewniane na jakieś debilne zatrzaski. Kupiłem bo nie miałem
    pomysłu jak zamocować zwykłe listwy. Ani klej ani gwoździe mi nie pasowały.
    Okazało się, że zatrzaski były półrazowe. Albo chwycił albo nie. Po rocznej
    walce z zatrzaskami wkurzyłem się i przewierciłem przez listwę i
    zakołkowałem. Raczej jestem pedantyczny i myślałem, że zmobilizuje mnie to
    do ich wymiany. Ale mi przeszło jak syn zmasakrował listwy w innych
    miejscach. Najbardziej boli pierwsza rysa teraz już jest z górki. Po
    czterech latach nie widzę wkrętów, rys syna i innych uszkodzeń.

    Pozdrawiam,
    PC