  • 1. Data: 2010-12-15 20:08:29
    Temat: Zużycie gazu w domu jednorodzinnym
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Pytanie trochę z gatunku "ile kosztuje samochód", ale może nie będzie tak
    źle :)

    Jakiego "circa about" miesięcznego zużycia gazu ziemnego można się
    spodziewać przy poniższych warunkach:
    - zima taka jak teraz (0 do - 10 C)
    - dom piętrowy o kubaturze ok. 555 m3 i powierzchni użytkowej ok. 160 m2
    - rodzina 2 dorosłych + 2 nastolatków
    - używanie gazu do - ogrzewania pomieszczeń + wody + sporadycznie do
    kuchenki

    Na razie dostałem wyliczenie zużycia za 6 dni, w ciągu których gaz szedł
    tylko na samo ogrzewanie (bez zużycia wody i kuchenki, bo nikt na razie tam
    nie mieszka) i trochę się zgiąłem w pół.

    K.

  • 2. Data: 2010-12-15 20:12:08
    Temat: Re: Zużycie gazu w domu jednorodzinnym
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote:
> [...]
    > tam
    > nie mieszka) i trochę się zgiąłem w pół.

    Circa about 7-16m3/dobę. Masz kominek? można mocno się zbliżyć do 7 dzięki
    temu :)

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-15 20:31:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Circa about 7-16m3/dobę. Masz kominek? można mocno się zbliżyć do 7 dzięki
    > temu :)

    Chwile temu spisywalem licznik, wynik na dzis 11,7m^3/dobe przy -8C obecnie
    a w dzien nie cieplej jak -6C. Temp. w domu aktualnie 20,3C. Powierzchnia
    ogrzewana na dzis ok. 120m^2, ale ciagle pracuje nad ociepleniem dachu
    poddasza nie ogrzewanego bezposrednio. Jak skoncze to powinno byc tylko
    lepiej mimo docelowego ogrzewania poddasza o podobnej powierzchni posadzki.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-12-15 20:38:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> napisał

    > Chwile temu spisywalem licznik, wynik na dzis 11,7m^3/dobe przy -8C
    > obecnie a w dzien nie cieplej jak -6C. Temp. w domu aktualnie 20,3C.
    > Powierzchnia ogrzewana na dzis ok. 120m^2,

    Czy wliczasz w to również ogrzewanie wody?
    I jeszcze pytanko z innej beczki - czy obaj z Bartkiem macie taryfę W3?

    K.

  • 5. Data: 2010-12-15 20:55:40
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote:

    > Czy wliczasz w to również ogrzewanie wody?
    > I jeszcze pytanko z innej beczki - czy obaj z Bartkiem macie taryfę W3?

    Ja mam w2, ale nie sądzę żeby gaz w niej był bardziej kaloryczny :)
    Acha, i ja mam zasobnik na wodę 300L i 2 małych dzieci.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2010-12-15 21:02:50
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

> [...]
    > Ja mam w2, ale nie sądzę żeby gaz w niej był bardziej kaloryczny :)
    > Acha, i ja mam zasobnik na wodę 300L i 2 małych dzieci.

    Rozumiem że dopiero odpaliłeś ogrzewanie i dom jest zamieszkały pierwszy
    sezon?
    Jeśli tak to spoko, wszystko zmaleje za 20-30 dni. Tylko mądrze wietrz
    =czyli szybko i intensywnie a krótko.
    CEzarys

  • 7. Data: 2010-12-15 21:35:53
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam w2, ale nie sądzę żeby gaz w niej był bardziej kaloryczny :)

    Nie, ale opłaty stałe sporo mniejsze :)
    Ale faktycznie nie przekraczasz 1200 m3 rocznie? I w jaki sposób
    zakwalifikowałeś się do takiej taryfy, bo nam babeczka z gazowni
    powiedziała, że przy 160 m2 domu od razu przydziela nas do W3, bo na pewno
    mniej gazu nie zużyjemy.

    > Acha, i ja mam zasobnik na wodę 300L i 2 małych dzieci.

    Ja mam na 180, ale za to dzieci większe ;-)

    K.

  • 8. Data: 2010-12-15 21:41:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > "Maniek4" <r...@l...pl> napisał

    > Czy wliczasz w to również ogrzewanie wody?
    > I jeszcze pytanko z innej beczki - czy obaj z Bartkiem macie taryfę W3?

    To jest calkowite zuzycie gazu, lacznie z CWU. Licznik zapisuje od 4 grudnia
    i najwieksze zuzycie gazu jakie zanotowalem to 15m^3/dobe. Wtedy srednia
    dobowa temp. zewn. byla na poziomie -12C i do tego mocno wialo. Ocieplenia
    sukcesywnie na dachu przybywa i zuzycie jakby mialo trend malejacy.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-12-15 21:42:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote:

    > Nie, ale opłaty stałe sporo mniejsze :)

    No ale piszemy o m3 a nie PLN.

> [...]
    > zakwalifikowałeś się do takiej taryfy, bo nam babeczka z gazowni
    > powiedziała, że przy 160 m2 domu od razu przydziela nas do W3, bo na pewno

    Dom mam 180m2, bez garażu. Taką taryfę sobie wybrałem po prostu. W w3
    abonament był chyba o 40zł droższy.
    Nie wiem ile rocznie robię, żona pilnuje rachunków, ja zaglądam na tego
    gajgera przy furtce (której jeszcze nie ma).

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2010-12-15 21:48:08
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Na razie dostałem wyliczenie zużycia za 6 dni, w ciągu których gaz szedł
    > tylko na samo ogrzewanie (bez zużycia wody i kuchenki, bo nikt na razie tam
    > nie mieszka) i trochę się zgiąłem w pół.

    Oj nie pękaj ;) Coś za coś. Mi idzie teraz średnio 16m3 (samo grzanie
    + ciut gotowania), bo wodę grzeje bojlerkiem w II taryfie).

    Uważam, że jak zamknę się za sezon (czyli jakieś 8 m-cy grzania) w 6000zł
    to nie będzie tragedii.

    Mógłbym kotłować jakieś paliwa stałe... ale przy dwójce
    małych dzieci i dość intensywnej pracy zawodowej... nie widzę tego.
    Popiół, czyszczenie komina / pieca...

    Wolę już za ten komfort dodatkowo zapłacić. Może za rok trochę drewienkiem
    popalę - w tym - nie dam rady - poddałem się.

    Wychodzi średnio 500zł m-c przez cały rok. Mogło być gorzej ;).

    Pozdrawiam,
    Aleksander.