  • 1. Data: 2010-12-15 11:54:25
    Temat: Jak zamocować wannę akrylową do wymurowanej obudowy
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Mam wymurowaną obudowę do wanny. Cala pokryta jest glazurą. Wstawię wannę
    do środka i co dalej?
    Jak do tego przymocować wannę? Obrobić dookoła silikonem czy znacie jakiś
    inny, mechaniczny, sposób?

    PC

  • 2. Data: 2010-12-15 12:22:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 15 Gru, 12:54, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > ?Mam wymurowan obudow do wanny. Cala pokryta jest glazur . Wstawi wann
    > do rodka i co dalej?
    > Jak do tego przymocowa wann ? Obrobi dooko a silikonem czy znacie jaki
    > inny, mechaniczny, spos b?
    >
    > PC

    musisz porządnie podeprzeć brzeg wanny, żeby się nie uginał... ja
    zrobiłem błąd i w szczelinę dałem piankę PU, szybko się ugniotła i
    tyle jej było... naprawiając po prostu uniosłem wannę, zarzuciłem
    klejem do glazury i osadziłem z powrotem... szczelinę przy samym
    brzegu zakleiłem silikonem, wanna siedzi stabilnie i nie ugina się...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-12-15 12:30:55
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?
> [...]
    >klejem do glazury i osadziłem z powrotem... szczelinę przy samym
    >brzegu zakleiłem silikonem, wanna siedzi stabilnie i nie ugina się...

    Ciekawy pomysł z tym klejem. A wanna nie trzeszczy gdy są obciążane
    krawędzie?

    PC

  • 4. Data: 2010-12-15 12:52:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ciekawy pomysł z tym klejem. A wanna nie trzeszczy gdy są obciążane
    > krawędzie?

    nie trzeszczy, chyba się porządnie przykleiła... ale trzeszczy za to
    pod siedziskiem (wanna narożna z siedziskiem), który podmurowałem tak
    samo, trzeszczy kiedy nalewam dużo gorącej wody i akryl się
    rozszerza...
    nie przeszkadza mi to, ale teraz jakbym robił od nowa, to bym inaczej
    się pobawił... zarzucasz klejem (zaprawą) pod brzegiem, zakrywasz to
    kawałkiem folii spożywczej strecz, dociskasz wannę (najlepiej nalać
    wody do pełna), następnego dnia podnosisz wannę, zdejmujesz folię i
    dajesz cienko silikonu, dociskasz i gotowe... silikonu jest mało i nie
    ugina się, a elastyczność zostaje zachowana...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-12-15 13:04:29
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    6g2000vba.googlegroups.com...

> [...]

    >dajesz cienko silikonu, dociskasz i gotowe... silikonu jest mało i nie
    >ugina się, a elastyczność zostaje zachowana...

    Ja jeszcze się waham czy nie wyciąć rowka w obudowie, w który wpuściłbym
    wannę. To będzie pracochłonne ale chyba też dobre rozwiązanie.

    PC

  • 6. Data: 2010-12-15 13:05:06
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 15.12.2010 12:54, PC pisze:
> [...]
    > wannę do środka i co dalej?
    > Jak do tego przymocować wannę? Obrobić dookoła silikonem czy znacie

    Ja pod wanne dałem "wyprofilowane" Ytongi z dołu ytong przyklejony
    klejem do plytek do podloza. Na górze ytonga tez nakładłem sporo kleju.
    Na to poszła wanna, ktora ładnie rozprowadziła ten klej po ytongu przy
    okazji doklejajac sie do niego.
    Jest mocno i stabilnie. Nalezy pamietac aby napełnic wanne woda
    obciazajac ja do momentu wyschniecia kleju.
    Brzegi wanny przy polaczeniu z glazura zasilikonowac.