  • 1. Data: 2010-12-14 17:40:24
    Temat: DGP- prawidłowe rozwiązanie?
    Od: vartoniusz <v...@o...pl>

    Witam.
    Czy schemat rozwiązania DGP jaki planuję wykonać jest poprawny?
    Link do schematu: http://w129.wrzuta.pl/obraz/powieksz/awyqg8lIjs3
    Krótki komentarz: komin nie jest oczywiście systemowy, złożony z
    metrowych, ceramicznych kształtek o przekroju kołowym, połączonych na
    specjalnej zaprawie. Ideą przyswiecającą temu rozwiązaniu jest
    ogrzewanie powietrza zasysanego z korytarza przez powierzchnie samego
    komina, a nie jak zawsze przez powierzchnię kominka- ta ogrzewa
    powietrze, które wylatuje konwekcyjnie na salon.
    Ja obawiam się tu tylko , czy mam zachowaną szczelność na połączeniach
    poszczególnych kształtek, ale to jest do sprawdzenia. Na rysunku nie
    ma wrysowanych wszystkich elementów , takich jak ocieplenie komina w
    przestrzeniach nieogrzewanych i ponad dachem, otworu rewizyjnego itp.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-12-14 21:01:22
    Temat: Re: DGP- prawidłowe rozwiązanie?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-14 18:40, vartoniusz pisze:
> [...]
    > ma wrysowanych wszystkich elementów , takich jak ocieplenie komina w
    > przestrzeniach nieogrzewanych i ponad dachem, otworu rewizyjnego itp.

    Ja nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem to co Ty chcesz zrobić więc
    się upewniam.
    Chcesz aby powietrze do dgp było ogrzewane nie przez wkład kominkowy ale
    przez cały pionowy komin ceramiczny? To powietrze ma wędrować szachtem
    kominowym?

    Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to powiedz mi tylko czy sam to wymyśliłeś
    czy ktoś Ci to zasugerował.
    Nie gniewaj się ale pomysł jest tak poroniony, że aż nie dowierzam...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-12-14 22:56:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 18:40, vartoniusz pisze:

> [...]
    > komina, a nie jak zawsze przez powierzchnię kominka- ta ogrzewa
    > powietrze, które wylatuje konwekcyjnie na salon.

    Czyli będziesz "odzyskiwał" ciepło ze spalin?

    A wiesz, co się dzieje ze zbyt zimnymi spalinami w niedostosowanym do
    tego ceramicznym przewodzie kominowym, hmm?

    I co się będzie działo w niedostosowanym do słabego "cugu" piecu?

    Generalnie pomysł nieco chory - albo nie będzie dawał żadnego sensownego
    grzania, albo spowoduje problemy ze spalinami.

    Trzeba było sobie sprawić piec kondensacyjny.

  • 4. Data: 2010-12-15 02:16:07
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-14 23:56, Andrzej Lawa pisze:

    > Generalnie pomysł nieco chory - albo nie będzie dawał żadnego sensownego
    > grzania, albo spowoduje problemy ze spalinami.

    Pomysł przede wszystkim zajebiście niebezpieczny.

  • 5. Data: 2010-12-15 10:47:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.12.2010 03:16, RudeBoy pisze:

    > Pomysł przede wszystkim zajebiście niebezpieczny.

    Chciałem być delikatny ;)

  • 6. Data: 2010-12-15 15:41:22
    Od: vartoniusz <v...@o...pl>

    OK, dzieki za odpowiedźi.
    Jak widać wszystkie w podobnym tonie, więc zrezygnuję z tej koncepcji.
    Pozdrawiam.