  • 1. Data: 2010-12-15 22:45:23
    Temat: rachunki za elektrycznosc - dzlaczego tak dziwacznie??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Właśnie przyszedł kolejny rachunek z PGE... Wczytując się w to monstrum
    komplikacji zaszła mnie taka refleksja: dlaczego, do licha ciężkiego,
    zakłady energetyczne nie rozliczają się jak każdy normalny dostawca
    usług, czyli co miesiąc abonament z góry plus zużyte jednostki z dołu?

    A może są takie, co się tak rozliczają?

    Jak w ogóle ten pokręcony sposób rozliczeń jest uzasadniany?

  • 2. Data: 2010-12-15 23:00:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Gru, 23:45, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
> [...]
    > zakłady energetyczne nie rozliczają się jak każdy normalny dostawca
    > usług, czyli co miesiąc abonament z góry plus zużyte jednostki z dołu?

    W moim Vattenfallu mozesz sobie zazyczyc rozliczanie co miesiac, na
    biezaco, ze zuzytych kWh w danym miesiacu. Zuzycie podajesz przez
    internet (https://www.vattenfall.pl/pl/odczyt-licznika-slask.
    htm).
    Fakture dostajesz na maila. Razem z mailem przychodzi link do
    platnosci on-line :) Full nowoczesnosc - nie spotkalem sie dotad z tak
    dobrze zinformatyzowana instytucja dla przecietnego kowalskiego.. Az
    zal, ze vattenfall chce sie z PL wycofywac :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-12-15 23:04:56
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > W moim Vattenfallu mozesz sobie zazyczyc rozliczanie co miesiac, na
    > biezaco, ze zuzytych kWh w danym miesiacu.

    W Enerdze to samo.
    Stan licznika podaje się przez telefon.
    Pani podaje kwotę do zapłaty.
    Faktura przychodzi później.

    > Az zal, ze vattenfall chce sie z PL wycofywac :(

    Pardon?
    To z jakiej paki przyłażą do nas od 2 miesięcy i namawiają na przejście do
    nich?

    K.

  • 4. Data: 2010-12-15 23:09:34
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Jak w ogóle ten pokręcony sposób rozliczeń jest uzasadniany?

    Na trudne pytania zawsze jest prosta odpowiedź - KASA :)
    W moim przypadku dopiero jak zrobiłem rozpierduchę w lokalnym BOKu
    (Energa), to zaczęto wystawiać logicznie uzasadnione prognozy, a nie wzięte
    z kosmosu czyli dotychczasowe zużycie prądu razy numer buta kierownika plus
    rozmiar biustu pani Bożenki i jeszcze razy trzy, a co tam, niech jeleń
    płaci, może nie zauważy, najwyżej potem potrącimy nadpłatę z kolejną
    prognozą (albo i nie).
    A ostatecznie i tak przeszedłem na rozliczanie miesięczne. Tyle, że tutaj
    muszę samemu pilnować, żeby danego dnia zadzwonić i podać stan licznika.

    K.

  • 5. Data: 2010-12-15 23:11:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Gru, 00:04, "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote:

    > W Enerdze to samo.
    > Stan licznika podaje si przez telefon.
    > Pani podaje kwot do zap aty.
    > Faktura przychodzi p niej.

    W vattenfallu mozesz przez internet, telefon, a nawet serwis WAPowy
    przez komorke :-) Kwote do zaplaty tez odrazu dostajesz, a fakturka na
    maila pozniej.. Choc ja i tak wole standardowy typ rozliczania sie co
    rok (bo ogrzewanko na prad).

    > Pardon?
    > To z jakiej paki przy a do nas od 2 miesi cy i namawiaj na przej cie do
    > nich?

    http://www.cire.pl/item,49159,1,0,0,0,0,0,vattenfall
    -moze-wycofac-sie-z-polski.html
    http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/biznes/vatten
    fall-rozwaza-wycofanie-sie-z-polski,65107,1
    itp :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-12-16 05:17:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Jak w ogóle ten pokręcony sposób rozliczeń jest uzasadniany?

    To pewnie, żeby pomydlić oczy Kowalskiemu...

    Ja w enionie mam pierdylion jakichś składowych i jak sobie ostatnio
    policzyłem, to mój rachunek za jakieś dwa miesiące wynosił chyba 257 zł,
    a zużycie było na poziomie 265 kWh...

    Ile zatem mnie wyszła 1 kWh...? Blisko 1 zł !!! 8-OOO

    I niech nikt mi nie wmawia, że energia elektryczna jest tania, bo za 1
    zł, to ja mam pewnie z 7-8 kWh energii z węgla przy mało korzystnej
    cenie zakupu.

    No... ale może dlatego, że ja mam ciągle taryfę budowlaną...???

    Tylko, że w vattenfallu jest coś podobnego.

    opłata taka...
    opłata siaka...
    opłata przesylowa...
    ... abonamentowa...
    ...jakościowa...
    cena za jednostkę... ilość jednostek...
    cena za jednostkę, coś tam...
    vat...
    srutututu...

    I na koniec kwota do zapłacenia :-)))

    Nie ma co się czarować. Prąd jest koszmarnie drogi bez tych wszystkich
    opłat, ale z nimi, to już horror.

    Pozdrawiam ogrzewających domy prądem !!!
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-12-16 07:17:50
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > I niech nikt mi nie wmawia, że energia elektryczna jest tania, bo za 1
    > zł, to ja mam pewnie z 7-8 kWh energii z węgla przy mało korzystnej cenie
    > zakupu.

    Tylko co z tego? Komputerów na węgiel jeszcze nie wynaleziono :)

    > No... ale może dlatego, że ja mam ciągle taryfę budowlaną...???

    Oczywiście, że tak.
    Ja przy budowlanej nawet gdy miałem niemal zerowe zużycie prądu, to
    płaciłem też coś koło 200 zł samych opłat stałych.
    Zobaczysz, zmienisz taryfę i od razu odetchniesz ;-)

    K.

  • 8. Data: 2010-12-16 07:30:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.12.2010 08:17, Krzysztof pisze:

    > Tylko co z tego? Komputerów na węgiel jeszcze nie wynaleziono :)

    Stawiasz silnik Stirlinga nad piecem, dynamko i wio :)

    Albo jakiś przetwornik termoelektryczny.

  • 9. Data: 2010-12-16 08:01:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:

    > Tylko co z tego? Komputerów na węgiel jeszcze nie wynaleziono :)

    Akurat komputery nie pobierają tyle energii, żeby załamywać nad tym ręce
    :-) Przeboleję.
    Gorzej jak ktoś robi sobie kalkulacje do grzania prądem, a tu zonk...,
    bo nie uwzględniał tzw kosztów towarzyszących i sobie siada po sezonie
    grzewczym.

    > Oczywiście, że tak.
    > Ja przy budowlanej nawet gdy miałem niemal zerowe zużycie prądu, to
    > płaciłem też coś koło 200 zł samych opłat stałych.
    > Zobaczysz, zmienisz taryfę i od razu odetchniesz ;-)

    Może i tak..., nie wiem, ale utrzymuję w tej chwili jeszcze mieszkanie,
    gdzie jest taryfa mieszkaniowa... nie pamiętam jak ona się tam nazywa i
    sytuacja jest analogiczna.

    Faktyczne koszty 1 kWh niewiele odbiegają od tego co napisałem
    wcześniej. No... może jest ciut taniej, ale nie jakoś powalająco -
    vattenfall. Zużycie na poziomie stu kilkudziesięciu kWh miesięcznie, a
    rachunki za dwa mies coś ponad 260 zł.

    Może jak ktoś zużywa więcej, to ma te opłaty niższe, albo się inaczej mu
    rozkładają...?

    Jest drogo !!! :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 10. Data: 2010-12-16 08:39:50
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    > zakłady energetyczne nie rozliczają się jak każdy normalny dostawca
    > usług, czyli co miesiąc abonament z góry plus zużyte jednostki z dołu?

    Znajomy uparł się i ma obecnie licznik przedpłatowy
    Prepeid
    Muszę dopytać jak go uzupełnia, ale wymagało to sporego poświęcenia
    włącznie z odcięciem 'prądu' :)
    Bardzo zadowolony jest

    pozdrawiam