  • 1. Data: 2010-12-16 08:56:54
    Temat: Z cyklu: koszt budowy domu :-)
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam
    Wiem wiem wiem - że temat na tej grupie działa jak płachta na byka ale
    potrzebuję pomocy od praktyków, w celu wstępnego oszacowania budżetu
    czy uda się zbudować taki dom za 600 000zł

    http://www.mgprojekt.com.pl/domki/opal/index.php

    Z tego stan deweloperski pełny : 400 000
    Aranżacja wnętrz: 200 000
    W linku są pdf z rzutami, materiałami, informacjami ogólnymi

    I tak - dom chcę budować metodą gospodarczą (system zlecony) ale mój wkład w
    robociznę ograniczy się do podniesienia rzuconego papierka na placu budowy.
    Materiały na stan deweloperski ze średniej półki, budowa w mazowieckim
    (czyli mogę zrezygnować z dachówki ceramicznej)
    Czy domy piętrowe są dużo droższe z budowie od tych z poddaszem użytkowym i
    czy warto wykańczać poddasze (3 kondygnacja) stosunek m2 do kosztów (strop,
    schody, płyty).
    Dom ma stosunkowo dużą powierzchnię całkowitą (ok. 300m2 z czego użytkowej
    zostaje 180-190 plus poddasze i garaż)

    Pzdr
    Marek

    5706 (20101215) __________

  • 2. Data: 2010-12-16 09:28:11
    Temat: Re: Z cyklu: koszt budowy domu :-)
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy uda się zbudować taki dom za 600 000zł
    >
    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/opal/index.php
    >
    > Z tego stan deweloperski pełny : 400 000

    Na mój gust możesz się zmieścić albo i nie ;-) Na kosztorys podany na
    stronie nawet nie patrz, bo zawsze jest brany z księżyca, żeby nie
    odstraszać ludzi ;-)
    Generalnie zasada jest taka, że choćbyś nie wiem, jak dokładny kosztorys
    sporządził, to i tak zawsze należy do niego doliczyć 25-30%, bo po drodze
    pojawi się mnóstwo nieprzewidzianych wydatków (a to ceny podskoczą, a to
    jakieś babole wyjdą i trzeba będzie robić poprawki po fuszerce (a ekipa
    zniknie sobie z dnia na dzień), a to jakiś wypadek losowy typu rura
    pęknięta na mrozie, a to zmiana decyzji odnośnie detali w projekcie, a to
    żona zechce mieć jednak marmurowe parapety zamiast drewnianych i tak można
    wyliczać w nieskończoność). Ja na swój dom planowałem przeznaczyć 400 tys.
    Poszło już 500 tys. a nadal nie jest w pełni gotowy do zamieszkania (i
    bynajmniej nie chodzi mi o zakup mebli, bo tego w ogóle na razie nie brałem
    pod uwagę). A dom mniejszy, niż ten, który zaprezentowałeś. Fakt, ja mam z
    kolei dość skomplikowany i "finansochłonny" dach, bo dwie koperty
    zachodzące jedna na drugą, co przyprawiało o palpitację serca dekarzy ;-) I
    to też narobiło kosztów. Oczywiście wszystko też zależy do jakiego
    standardu dążysz. Ja starałem się brać materiały, drzwi, okna, urządzenia
    lepszej jakości (czyli i cena jednocześnie wyższa), bo dom buduje się
    przecież na lata, a nie na chwilę. Ale ktoś inny mógłby kupić to wszystko
    za 1/2- 2/3 ceny i też by zamieszkał. Kwestia podejścia i wymagań
    indywidualnych.

    BTW - gratuluję wyboru projektu, bardzo mi się podoba i pozostaje życzyć,
    byś się bez problemu zmieścił w zakładanej kwocie :)

    K.

  • 3. Data: 2010-12-16 10:37:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Gru, 10:28, "Krzysztof" <k...@a...pl> wrote:
    > BTW - gratuluj wyboru projektu, bardzo mi si podoba i pozostaje yczy ,
    > by si bez problemu zmie ci w zak adanej kwocie :)

    Ładny może i jest, ciekawe jak z energooszczędnością takiego tworu...

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2010-12-16 10:54:59
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-12-2010 o 09:56:54 Auto <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Wiem wiem wiem - ?e temat na tej grupie dzia?a jak p?achta na byka ale
    > potrzebuje pomocy od praktyków, w celu wstepnego oszacowania bud?etu
    > czy uda sie zbudowaae taki dom za 600 000z?
    >
    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/opal/index.php

    Powiem tak: jednemu może się udać wybudować taki dom za 600kPLN a drugi
    przekroczy tą kwotę o 25%. Jedynym w miarę wiarygodnym sposobem wyceny
    jest zagłębić się w ten kosztorys osobiście. Lecisz po kolei przez
    wszystkie etapy, mierzysz, liczysz, sprawdzasz ceny i wyceniasz. Zaczynasz
    od geodety, który ma ten dom wytyczyć, potem wykop, zapewnienie wody i
    prądu, materiały na ławy, fundamenty, izolację fundamentów, ich
    odpowiednie zasypanie itd... Odwiedzasz hurtownie (najpierw orientujesz
    się z ktorą hurtowią współpracuje się bezproblemowo), dostajesz wyceny
    materiałów na ściany, dach, rynny

    Jeśli wiesz z jakich etapów składa sie budowa będziesz miał łatwiej, jeśli
    nie wiesz to wiele możesz się nauczyć. Ja byłem zupełnie zielony,
    niektórych rzeczy nie przewidziałem i jestem 15% w plecy na etapie SSO.
    Jeśli sam nie będziesz mógł tak zrobić prawie niczego (ja również miałem
    taką sytuację) to o kosztach w większej mierze decydować będzie dobór
    kierownika i ekipy. Dobra ekipa potrafi oprócz dobrze wykonanej pracy
    podpowiedzieć jak zaoszczędzić nie tracąc na jakości. Inwestorzy na taką
    ekipę potrafia czekać 2 lata - kierownicy hurtowni doskonale wiedzą, która
    ekipa wypuszcza knoty a na którą warto poczekać. Zaoszczędzić można też
    odpowiednio kupując materiały: przedpłacając lub kupując w odpowiednim
    czasie - np. styropian w styczniu jest zawsze najtańszy (ale trzeba mieć
    go gdzie przechować we własnym zakresie). Wyceny z hurtowni wydatnie
    pozwalają urealnić kosztorys.

    > I tak - dom chce budowaae metod? gospodarcz? (system zlecony) ale mój
    > wk?ad w
    > robocizne ograniczy sie do podniesienia rzuconego papierka na placu
    > budowy.

    600 tyś to całkiem sporo pieniędzy.. Myślę, że przy wydawaniu ich z głową
    jest duża szansa na wybudowanie takiego domu - ale trzeba o budowę dbać.
    Nie pozwalać niszczyć tego co można przy odpowiedniej dbalości wykorzystać
    raz jeszcze (np deski). Jakiś dodatkowy tysiąc na początku budowy nie robi
    wrażenia, ale w trakcie budowy takich okazji do wydania dodatkowego
    tysiąca jest kilka(naście/dziesiąt). Sytuacja w której inwestor nie ma
    czasu, żeby przebywać na budowie skrajnie nie sprzyja utrzymaniu się w
    kosztorysie.

    > Materia?y na stan deweloperski ze ?redniej pó?ki, budowa w mazowieckim
    > (czyli moge zrezygnowaae z dachówki ceramicznej)
    > Czy domy pietrowe s? du?o dro?sze z budowie od tych z poddaszem
    > u?ytkowym i

    Jeśli liczyć koszt m2 powierzchni to piętrowe wyjdą na pewno taniej, bo
    nie ma zmarnowanej powierzchni użytkowej pod skosami. Mają też najczęściej
    mniejszą powierzchnię dachu. Trzeba jednak urządzić większą powierzchnię i
    być może więcej wychodzi stolarki.

    > czy warto wykanczaae poddasze (3 kondygnacja) stosunek m2 do kosztów
    > (strop,
    > schody, p?yty).

    Naprawdę potrzebujesz aż takiej powierzchni użytkowej? Chyba lepiej
    wybrać inny projekt niż urządzać III kondygnację.

    > Dom ma stosunkowo du?? powierzchnie ca?kowit? (ok. 300m2 z czego
    > u?ytkowej
    > zostaje 180-190 plus poddasze i gara?)

    hmm... wygląda na większy niż 180m2

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2010-12-16 12:03:24
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    to zalezy od wielu rzeczy. Czy będziesz budowal np z taniego silikatu czy
    drogiego maxa. Czy styrodur kup[isz w promocji po 220 czy w sklepie po 360.
    Folie budowlana po 90 gr za metr czy po 1,60. Rozbierzności cen materiałów
    mozliwych do uzycia sa bardzo duże , rozbieznośc tego samego materiału w
    zalezności od miejsca zakupu nawet do 100 procent. Kominek za 1200 czy za
    12000. Jak będzie sam kupował lub pilnowal zakupów to duzo zaoszczędzisz.
    Duzo zalezy od ekipy. Niekoniecznie chodzi o koszty roboczogodziny, ale
    dobra ekipa mało strat zrobi i mało popraeek i duzo doradzi. Dachówka za 18
    zł za metr czy za 200 zl za metr.
    Wtedy możesz sobie robic kalkulacje.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 6. Data: 2010-12-16 12:44:43
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Domek faktycznie ładny, ale tak jest z każdym projektem, który ma sporo
    przeszkleń i estetycznych elementów elewacji. Ja po jego obejrzeniu już wiem
    jedno. Stolarka będzie megadroga, a chęć utrzymania dobrej izolacyjności tej
    bryły jeszcze bardziej zwiększy koszt końcowy. Kilka balkonów-tarasów z
    balustradami też ten koszt zwiększy. Ratuje trochę sytuację mały i prosty dach,
    ale prędzej czy później trzecia kondygnacja będzie wymagała wkładu finansowego.
    Powierzchnia moim zdaniem to sporo więcej niż 180m2.

  • 7. Data: 2010-12-16 14:40:30
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wirusow 5706 (20101215) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Pozostaje sie zgodzic z przedmówcami.
    Tzn zrób kosztorys. Do stanu surowego zamknietego nie powinno byc
    niespodzianek. Z ekipa umawiasz sie na konkretna kwote za robocizne.
    materiały sam załatwisz albo czuwasz zeby nie zrobili za duzych narzutów.
    Zakładajac sciane dwuwarstwowa, okna np z Gorana, na dach tansza dachowka to
    do tego stanu powinno starczyc 200 tys.
    Ale dalej zaczna sie schody. I to dosłownie. Rozumiem, ze do takiego ładnego
    domku nie dasz materiałow z dolnej półki. czyli schody zamiast 5tys moe beda
    kosztowały 15tys. Na podlodze tez nie panel za 20zł tylko jakas deseczka
    albo ceramika za 100-150zł+ wykonanie. A jak zona zazyczy sobie zamiast
    białej farmy jakas strukturkę?
    Czyli za 600tys powinienes zamieszkac. Ale Sky is the limit.
    Popieram budowanie pietrowych bez poddasza uzytkowego. Ja tego do konca nie
    uniknalem ale mamdosc oryginalny projekt. Co do wykanczania 3 kondygnacji.
    Zalezy jak liczna masz rodzine, co chcesz robic w domu itp. te dodatkowe
    metry nie wyjda tak drogo. Ale czy sa Ci potrzebne.

    P.S. Na projekcie masz kominek dwustronny. Z tego co pamietam taki kominek
    to za cos w miare porzadnego od 5-6 tys w góre. A byle wklad to 2tys. I tak
    bedzie za wszystkim.

  • 8. Data: 2010-12-16 15:34:42
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Dzięki za podpowiedzi, na ten moment interesuje mnie głównie stan
    deweloperski, wykończenie wewnętrzne mogę sobie wyliczyć na podstawie
    poprzednich doświadczeń (i tu wiem, że nie ma limitu górnego a ewentualny
    standard będzie zależał zapewne od bieżącej sytuacji finansowej za 2 lata
    skorygowanej o poślizgi na stanie deweloperskim). Ale widzę, że nie będzie
    łatwo i trzeba będzie utworzyć rezerwę (czyt. większy kredyt). Chyba zaleję
    na ostatniej kondygnacji strop i zrobię na tą chwilę strych do wykorzystania
    na różnego rodzaje rupiecie. W miarę wzrostu potrzeb wykończę. Na dzień
    dzisiejszy dom będzie dla rodziny 2+2 plus pokój gościnny (na codzień
    gabinet komputer, segregatory).
    Macie moze dostęp do cenników paneli elewacyjnych drewnianych lub wiecie kto
    tym handluje w detalu? Jest to elemenent, który chcemy mieć na elewacji.

    5708 (20101216) __________

  • 9. Data: 2010-12-16 15:38:37
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]
    > by si bez problemu zmie ci w zak adanej kwocie :)

    Ładny może i jest, ciekawe jak z energooszczędnością takiego tworu...

    Albo ładny, albo energooszczedny :-).

  • 10. Data: 2010-12-16 16:36:46
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Macie moze dostęp do cenników paneli elewacyjnych drewnianych lub wiecie
    > kto tym handluje w detalu? Jest to elemenent, który chcemy mieć na
    W stanie tzn developperskim zmiescisz się.
    Co to są panele drewniane elewacyjne? Chodzi Ci o szalówke czy jakis ognio-,
    wodo- odporny wynalazek? Jeżeli o to drugie to ceny moga Cie powalić :-).