  • 11. Data: 2010-12-17 13:08:19
    Temat: Re: Sufit KG - pytanie
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Gru, 11:27, "Adams" <n...@n...pl> wrote:

    > Czy stosowac rozstaw profili co 40cm czy co 60  ?

    Rob sufit dwupoziomowy. Pierwszy poziom profile co 1m - uchwyty do
    sufitu (czy co tam wyzej masz:) co 70-80cm. Drugi poziom - w poprzek -
    co 40cm. Profile w drugim poziomie max 10cm od scian.

    > Fachowcy mowia ze co 60 spokojnie wystarczy, ja chcialbym

    Nie chce im sie robic albo sa niedouczeni :) Co 60cm to zdecydowanie
    za malo!
    http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabu
    dowy/files/etapy_zabudowy/sufity_monolityczne.pdf
    Tu masz wszystko.

    > co 40cm, plyta bedzie 12,5x120x300, co w miejscu zyrandolu dac ?

    Jak wiesz gdzie bedzie to bym tam poprostu profil puscil. A nawet bez
    profilu dobry kolek do kg utrzyma parenascie KG, o ile nie bedzie to
    zyrandol metr na metr z diamentow to spoko wytrzyma ;-)

    > Sufit od gornej strony bedzie nieuzytkowany teraz ale w przyszlosci
    > nie wiadomo.

    No ale masz tam przeciez jakies elementy nosne? Belki jakies czy cos,
    sam sufit nosny nie jest i nie bedzie :)

    > Montaz plyt bedzie po tynkach co na laczenie krawedzi plyty ze scian ?

    Akryl. Rowno polozyc z kartusza w rog, przygotowac sobie pojemniczek z
    woda i duza iloscia ludwika, zamoczyc palucha wskazujacego,
    przejechac. Wychodzi IDEALNIE rowno i wyglada super :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-12-17 13:10:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Gru, 11:41, RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

    > Polecam taśmy narożnikowe Strait-Flex. Są genialne ale nie tanie.
    > Ja sobie bez nich nie wyobrażam teraz pracy z GK.
    >
    > Zerknij tu:http://www.solidbud.pl/index.php?id=3
    >
    > Ja te taśmy stosuje nie tylko w narożnikach a równiez do płaskich
    > połączeń płyt. Tu sprawdza się najtańsza Tuff-Tape.

    Ale co Ty mu kazesz sufit z KG ktory ma pracowac, z tynkowana sciana
    polaczyc tasma naroznikowa na sztywno ? Przeciez to jest najwieksza
    fuszerka jaka mozna zrobic przy suficie KG :) Polaczenie KG z
    elementami stalymi MUSI byc elastyczne. Sasiad nie mial i po dwoch
    miesiacach WSZYSTKO popekalo - wszystko do poprawek :) Tam musi byc
    polaczenie "slizgowe" przykryte akrylem, ktore zamaskuje pekniecie
    (ktore sie na pewno zdarzy) - dzieki akrylowi go nie widac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-12-17 13:14:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adams" <n...@n...pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Pytanie do praktykow:
    > pomieszczenie ma wymiar 3,04mx3,50m,
    > (tynkach powinno miec w granicach 3,00)
    >
    > Czy w tym wypadku mozna zastosowac
    > plyte o dlugosci 3m, czy lepiej laczyc te od dlugosci 2.6m ?
    >
    > Pytam rowniez o profile czy kupic 3m, czy lepiej
    > 4m i ciac na wymiar ?
    > Wszystkie pomysly mile widziane.

    Zależy jaki jest układ pokoju :)
    Płyty przykręca się prostopadle do profili, zatem jeśli pokój ma 3,5m w
    kierunku zgodnym z jętkami, to stelaż nośny będzie prostopadle do jętek a
    płyty równolegle do jętek. Wówczas jest sens kupienia płyt 3,0m.
    W innym wypadku kup standardowe płyty 2,6m.
    Ponadto pamiętaj, że płyty 3,0 nie zamontujesz sam na suficie bez windy. Nie
    wniesiesz jej również sam po schodach (chyba że schody masz proste), czasami
    we 2 jest to trudne. Dodatkowo operowanie płytą 3,0m w pokoju o wysokości
    2,5m będzie trudniejsze niż 2,6m.

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2010-12-17 13:20:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > polaczenie "slizgowe" przykryte akrylem, ktore zamaskuje pekniecie
    > (ktore sie na pewno zdarzy) - dzieki akrylowi go nie widac.

    Po pierwsze primo nie musi, a powinno i ja takie preferuję, bo tak mówi
    dokumentacja do systemów GK nidy, knauffa i wszystkich innych. Ale oni nie
    mają w ofercie tych twardych taśm :)
    Po drugie primo, pęknięcie wcale się nie musi zdarzyć. U mnie pęknięcia
    (włosowe) są tylko w niektórych pomieszczeniach (chyba że farba się
    naciągnęła i je maskuje).
    Po trzecie primo, znam wykonawców którzy stosuję tę taśmę i ładują ją
    wszędzie. I to się sprawdza. Ruszt GK, który wisi z 15cm poniżej jętek,
    pracuje niezależnie od więźby a wieszaki doskonale wszelkie ruchy
    amortyzują.

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2010-12-17 14:07:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Płyty przykręca się prostopadle do profili, zatem jeśli pokój ma 3,5m w
    > kierunku zgodnym z jętkami, to stelaż nośny będzie prostopadle do jętek a
    > płyty równolegle do jętek. Wówczas jest sens kupienia płyt 3,0m.

    Dziekuje za podpowiedz.
    Ddobra rada tylko nie rozumiem jej do konca
    pokoj 3,5m = dlugosc jetki=dlugosc profilu UD
    stelaz prostopadly = dlugosc 3m = dlugosc profilu CD

    Plyty rownolegle do jetek to wychodzi mi, ze maja miec 3,5m dlugosci
    wtedy 3m odpada.

> [...]
    > czasami we 2 jest to trudne. Dodatkowo operowanie płytą 3,0m w pokoju o
    > wysokości 2,5m będzie trudniejsze niż 2,6m.
    Pomijam kwestie "logistyczne" wniesienia plyt", mam
    banalne pytanie, czy cena za robocizne tj. montaz plyt 3m jest taka
    sama jak za 2,6m ??
    IMHO taka sama, chyba ze sie myle.

    pozdrawiam
    Adams

  • 16. Data: 2010-12-17 14:12:46
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    h.googlegroups.com...

    >Rob sufit dwupoziomowy.

    Dziekuje za odpowiedz.

    pokoj 3,5m = dlugosc jetki=dlugosc profilu UD
    stelaz prostopadly = dlugosc 3m = dlugosc profilu CD
    Moze blad w zalozeniach.

    Jesli zrobie dwupoziomowy to obnize wysokosc pomieszczenia,
    co zrobic zeby przy dwupoziomowym stracic jak najmniej z wysokosci ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2010-12-17 15:50:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomoscinews:f1ec6a6b-0cb3-4727-aede-fc16a2ae4344@
    o23g2000prh.googlegroups.com...

    > Dziekuje za odpowiedz.
    >
    > pokoj 3,5m = dlugosc jetki=dlugosc profilu UD
    > stelaz prostopadly = dlugosc 3m = dlugosc profilu CD
    > Moze blad w zalozeniach.

    Sluchaj, jezeli chcesz trzymetrowe plyty to tam wogole nie bedziesz
    mial laczen krotszych bokow. Czyli stelaz mozesz zrobic dowolnie.
    Normalnie robi sie prostopadle do dluzszych bokow (bo one sa
    oryginalnie sfazowane i one nie musza byc laczone na profilu) ale w
    Twoim wypadku nawet lepiej, jak pod nimi znajdzie sie profil. Przy
    okazji bedziesz mial znacznie mniej odpadu z cietych profili.. CZYLI
    ja proponuje..

    Profile nosne -> rownolegle do jetek -> jetki pewnie masz w rozstawie
    70-90cm wiec na kazda jetke jeden 3,5m profil (4m uciete do 3,5m).
    Profile glowne - prostopadle do jetek -> wyjdzie kilkanascie sztuk po
    3m (sa takie dlugosci wiec nie bedzie zadnych odpadow).
    Plyty krecilbym dluzszym bokiem rownolegle do profili (profile tak
    sobie poprzesuwasz zeby laczenia byly pod profilem).

    W ten sposob bedziesz mial malo odpadow i solidny sufit odporny na
    pekanie :)

    > Jesli zrobie dwupoziomowy to obnize wysokosc pomieszczenia,

    O 2,5cm! Nie zauwazysz roznicy, a ryzyko pekania - ZNACZNIE
    mniejsze! :) Szczegolnie ze jak widze wieszaki beda krociotkie no i
    calosc podwieszona na drewnie, ktore mocno pracuje.

    > co zrobic zeby przy dwupoziomowym stracic jak najmniej z wysokosci ?

    Tych 2,5cm nie przeskoczysz w zaden sposob :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-12-17 16:04:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adams" <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > stelaz prostopadly = dlugosc 3m = dlugosc profilu CD
    >
    > Plyty rownolegle do jetek to wychodzi mi, ze maja miec 3,5m dlugosci

    Dobrze kombinujesz

    > Pomijam kwestie "logistyczne" wniesienia plyt", mam
    > banalne pytanie, czy cena za robocizne tj. montaz plyt 3m jest taka
    > sama jak za 2,6m ??
    > IMHO taka sama, chyba ze sie myle.

    Chodzi o pomieszczenie 3,5x3,0m? taka sama. Przy większych powierzchniach
    odpada część szpachlowania przy płytach 3m, ale dochodzą problemy, jak to
    nazwałeś, logistyczne. Więc też będzie ta sama. IMHO.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2010-12-17 16:11:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > sobie poprzesuwasz zeby laczenia byly pod profilem).
    >
    > W ten sposob bedziesz mial malo odpadow i solidny sufit odporny na

    Adamie, bzdury opowiadasz. Tak nie mozna tego zrobic bo wlasnie w tych
    laczeniach bedzie pekac.
    Oszczednosc materialu oczuwiscie bedzie - az sufit trzeba bedzie przelozyc.

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2010-12-17 16:14:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Gru, 17:11, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Adamie, bzdury opowiadasz. Tak nie mozna tego zrobic bo wlasnie w tych
    > laczeniach bedzie pekac.
    > Oszczednosc materialu oczuwiscie bedzie - az sufit trzeba bedzie przelozyc.

    Dlaczego? Tak nie mozna robic bo pekaja.. ale laczenia krotszych
    bokow. Tutaj takich nie bedzie!! Laczenie oryginalne dodatkowo na
    profilu bedzie zawsze mocniejsze, niz bez profila. Podaj racjonalny
    powod dlaczego mialoby pekac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.