  • 1. Data: 2023-12-25 18:11:16
    Temat: Święta swietami a życie płynie dalej. Kiedy takie cos u nas
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-15-domow-w-cen
    ie-1-euro-wloska-miejscowosc-walczy-z-wyludnie,nId,7
    227515#crp_state=1
    We Włoszech w małych miastach domy za 1 euro. W Niemczech w przeciągu kwartału spadek
    cen o 10%. U nas na niedalekiej od duzych miast prowincji na przykład w Koluszkach
    oferty sprzedaży całkiem przyjemnych domow z cenami ofertowymi 2,5 tysiaca za metr
    kwadratowy domu. Działka w gratisie. Nie wiem jak w innych miastach ale w Łodzi
    wynajęcie kawalerki położonej 5 przystankow autobusem od centrum za 1000 złotych plus
    z 500 opłat graniczy z cudem. I to ostatnie to pewna informacja bo ktoś z bliskiej
    rodziny chce wynajac. Przez poł roku spuscił z oczekiwań 500 a chętnych jak nie było
    tak nie ma. Całkiem możliwe ze w nowym roku i w Polsce załamie się rynek
    nieruchomosci. Bo niby dlaczego miał by się nie załamać, bo strzeze nas Najjasniejsza
    Panienka?

  • 2. Data: 2023-12-25 19:59:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 25 December 2023 at 18:11:18 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    nieruchomosci. Bo niby dlaczego miał by się nie załamać, bo strzeze nas Najjasniejsza

    Już minister ogłosił , że populacja Polaków zredukuje się z obecnych 40 milionów do
    33 milionów

    Czyli będzie to co w b. NRD, tysiące pustych domów, kamienic do remontu

    Mieszkania w blokach nie będą stac puste, bo mają status hoteli i są nowe.

    Zamykasz na klucz i wychodzisz, wyjeżdżasz i masz ciepła wodę, ogrzewanie i czystośc,
    bezpieczeństwo

    Problemem będzie kolejny wzrost opłat za światło i ciepło
    i znów o 50% w II połowie 2024

  • 3. Data: 2023-12-26 23:00:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 25 grudnia 2023 o 18:11:18 UTC+1 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    nieruchomosci. Bo niby dlaczego miał by się nie załamać, bo strzeze nas Najjasniejsza
    Znając życie przybliżonej lokalizacji nie podasz.
    Bo test bym wtedy zrobil- dał.ogloszenie i wspólnie byśmy tu ocenili ilość i jakość
    odpowiedzi

  • 4. Data: 2023-12-27 00:49:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 grudnia 2023 o 23:01:01 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    > Znając życie przybliżonej lokalizacji nie podasz.
    > Bo test bym wtedy zrobil- dał.ogloszenie i wspólnie byśmy tu ocenili ilość i jakość
    Przecież wiadomo ze z Łodzi jestem.

  • 5. Data: 2023-12-28 22:52:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > Znając życie przybliżonej lokalizacji nie podasz.
    > Bo test bym wtedy zrobil- dał.ogloszenie i wspólnie byśmy tu

    Dziwna ta Łódź.
    W okolicach Poznania, takie 50m2 za 2000 + około 600-700 opłat
    czynszowych wynajmuje sie bez najmniejszego problemu.
    Spokojnie 5+ chetnych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 6. Data: 2023-12-29 20:34:13
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    to ostatnie to pewna informacja bo ktoś z bliskiej rodziny chce wynajac.

    Ale chce wynająć czy wynająć za tyle? ;-)

    We Wrocławiu mieszkanie 45mkw za 2800 + opłaty - bez większego problemu.
    W podobnej odległości od centrum, na ilość przystanków to nawet dalej.

    Ewa

  • 7. Data: 2023-12-29 23:37:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 29 grudnia 2023 o 20:34:14 UTC+1 FEniks napisał(a):
> [...]
    >
    > We Wrocławiu mieszkanie 45mkw za 2800 + opłaty - bez większego problemu.
    > W podobnej odległości od centrum, na ilość przystanków to nawet dalej.

    Chyba jednak z większym problemem. Co Ty na to?
    https://www.otodom.pl/pl/oferta/kawalerka-dla-inzyni
    era-technika-2pokoje-lazienka-ID44pLW
    Metraż podobny do twojego wyssanego z palca przykładu a cena o połowę nizsza. To
    pierwsze mieszkanie po ominięciu patonajmu kawalerek po 8 m?. W Poznaniu jest taniej
    bo sprawdziłem. Oczywiscie sa mieskania po pierdylion za miesiac. Ale masy ktorych
    jest raptem 4% w Polsce jak zaczynają szukać to kazą sortować od najniższej ceny. W
    Łodzi jest trochę taniej. A może w Łodzi juz wiedza ze rynek nieruchomosci się wali i
    chca ugrać jak najwięcej? We Wrocławiu tylko w jednym portalu ogłoszeniowym
    wystawiono ponad 2000 mieszkań. Posiadanie mieszkania nie jest bezkosztowe. Realny
    koszt utrzymania pustego zależy od metrażu i przeciętnie jest to od 4 tysięcy do 12
    tysięcy i więcej rocznie. Oczywiście mowa o mieszkaniach odziedziczonych a nie
    kupionych. W kupionych trzeba doliczyć jesli był kredyt to raty kredytu a w kupionych
    za gotowke kilkuprocentowy zwrot z inwestycji. Nie przeczę ze był krotki okres w
    ktorym na najmie można było zarobić, ale on juz się skończył jesli za mieszkania
    chca 1200 plus opłaty. Pragnę zauważyć ze 1200 jest do negocjacji. Roznimy się tym
    ze ty znalazłas albo usłyszałas i uwierzyłas ze mieszkania wynajmuje się drogo a ja
    szukałem tanich i znalazłem ich bardzo dużo. I będzie ich jeszcze więcej bo
    demografia jest niekorzystna dla tych co nieruchomosci maja.

  • 8. Data: 2024-01-03 10:02:29
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    to ostatnie to pewna informacja bo ktoś z bliskiej rodziny chce wynajac.

    > Chyba jednak z większym problemem. Co Ty na to?

    A ja na to, że:
    "To ogłoszenie jest już niedostępne
    Możliwe, że nieruchomość ma już nowego właściciela lub najemcę."

    Pomimo tego, że mieszkanie z tego ogłoszenia a). było bardzo daleko od
    centrum, w dodatku z zakorkowanym dojazdem do niego; b). miało
    beznadziejny wystrój pamiętający pewnie czasy PRL; c). miało idiotyczny
    wymóg, że tylko dla jednej osoby, chociaż metraż pozwalałby na 2 osoby.
    Co czyniło to mieszkanie koniec końców bardzo drogim.

    I tak, owszem, masz rację - już nie jest tak, że właściciel dyktuje
    wszelkie warunki i łatwo znajdzie najemcę na byle co i byle gdzie.
    Ludzie, którzy zamierzają zapłacić niemałe pieniądze za najem, oczekują
    w zamian ładnego wystroju, komfortu, szukają miejsc jak najbliżej
    centrum, miejsca pracy lub uczelni. Klient robi się wymagający. Ale to
    chyba dobrze, to znaczy, że wszystkim nam żyje się coraz lepiej.

    --

    Ewa

  • 9. Data: 2024-01-07 17:55:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 3 stycznia 2024 o 10:02:32 UTC+1 FEniks napisał(a):
> [...]
    > centrum, miejsca pracy lub uczelni. Klient robi się wymagający. Ale to
    > chyba dobrze, to znaczy, że wszystkim nam żyje się coraz lepiej.

    Nie odpowiadałem bo sprawdzałem co się dzieje z najmem w miastach duzych. Łodzi,
    Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Gdańsku. We wszystkich tych miastach
    przybyło mieszkań do najmu. Nie sa to jakieś size ilości. Od kilkudziesięciu do
    prawie dwustu mieszkań. Ale czas tez nie jest długi bo 7 dni w czasie których były
    dwa dni wolne.

  • 10. Data: 2024-01-10 20:45:07
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    prawie dwustu mieszkań. Ale czas tez nie jest długi bo 7 dni w czasie których były

    Duże miasta => dużo mieszkań => dużo wy/najmujących => duża rotacja.

    Ewa