  • 741. Data: 2021-06-24 07:55:51
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.06.2021 o 09:26, FEniks pisze:

    > Trudno dyskutować z kimś, kto  przeczy faktom, a jeśli dane nie
    > odpowiadają jego tezom, to je uważa za fałszywe.

    https://zapodaj.net/e024bccae4ca4.jpg.html

    od lutego 73 zgony w ciągu 28 dni od testu (nie mylmy ze zgonami z
    powodu covid) - a gospodarka i służba zdrowia nadal niszczona. Co
    ciekawe, zmarło 2x więcej spośród zaszczepionych niż nie.
    Wiem, z takimi statystykami trzeba zaczekać do jesiennej fali grypy (ale
    w związku z tym - z chwaleniem szczepionki też), bo co to za liczby na
    granicy błędu - ale z drugiej strony są to wystarczające liczby, żeby
    ograniczać wolność, zabijać chorych na inne choroby i niszczyć gospodarkę.

    Lukasz

  • 742. Data: 2021-06-24 08:02:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.06.2021 o 12:17, quent pisze:

    > Dosięgnęła wszystkich znajomych, z którymi mam kontakt na co dzień.
    > Jedna osoba miała bardzo długo gorączkę.

    to już upoważnia do mówienia, że to się ciężko przechodzi.
    Kiedyś normalnie przechodziło się grypę i nikt o tym nie mówił, teraz z
    takimi samymi objawami jest się strasznie chorym.

    > Pozostali albo tylko nie mieli węchu albo dowiedzieli się, że TO mieli
    > po zbadaniu przeciwciał.

    ja nie badałem, bardzo prawdopodobne, że to przeszedłem - bo jak zwykle
    przeziębienie z gorączką miałem, a kontaktu nie unikałem (nie noszę
    maski, cały lockdown pracowałem, m.in. usługi w szpitalach i przychodniach)

    > Codziennie wieści o nowym fakapie odszczepionkowym. Tym razem Pfitzer.
    >
    > http://www.xinhuanet.com/english/2021-06/22/c_131002
    0240.htm

    > Na zdrowie

    na razie liczby niewielkie, ale w UK na kowida umiera 2x więcej
    zaszczepionych niż niezaszczepionych:

  • 743. Data: 2021-06-24 08:14:16
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.06.2021 o 13:01, FEniks pisze:

    > Nie zrozumiałeś pytania.

    nie zrozumiałeś odpowiedzi

    Lukasz

  • 744. Data: 2021-06-24 11:55:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 19 Jun 2021 11:11:57 +0100, w <sakftd$n2i$1@dont-email.me>, ddddddddddddd
    <d...@f...pl> napisał(-a):

    > testowych produktach zwanych
    > szczepionkami

    MRNA jest znane od ok. 20 lat :D
    Twoja płyta główna, zasilacz i monitor raczej zostały opracowane zdecydowanie
    później.
    Że też nie boisz się ich używać :D

    PS. Idź foliować gdzie indziej albo pisz z sensem.

  • 745. Data: 2021-06-24 11:58:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Jun 2021 06:25:45 +0100, w <sars8q$tjd$1@dont-email.me>, ddddddddddddd
    <d...@f...pl> napisał(-a):

    > Wisi mi to, dopóki szczepienie nie jest obowiązkowe, bo każdy ma prawo
    > dawać w żyłę co chce.

    Dobre podsumowanie twojej wiedzy o szczepionkach...

  • 746. Data: 2021-06-24 14:32:38
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.06.2021 o 10:55, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > później.
    > Że też nie boisz się ich używać :D
    >
    > PS. Idź foliować gdzie indziej albo pisz z sensem.

    z wypowiedzi lekarzy wynika, że testy tych produktów zakończą się w
    2023-2024, w zależności od producenta

    Lukasz

  • 747. Data: 2021-06-24 14:37:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.06.2021 o 10:58, r...@k...pl pisze:

    > Dobre podsumowanie twojej wiedzy o szczepionkach...

    jeszcze rok temu ten wirus przeniósł się z nietoperzy, a lockdown był
    wprowadzony, żeby ocalić szpitale przed zapchaniem. Teraz wiemy, że jest
    sztucznie stworzony, a polityka zdrowotna niszczy służbę zdrowia. Teraz
    na nowy wariant dużo bardziej podatni są zaszczepieni. Poczekam aż
    więcej takich kwiatków wyjdzie żeby się z was pośmiać.

    Lukasz

  • 748. Data: 2021-06-24 14:39:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 24 czerwca 2021 o 12:02:33 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

    > MRNA jest znane od ok. 20 lat :D

    idea tak, jest stara, ale nawet wiki podaje (
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczepionka_RNA ), ze "Do grudnia 2020 żadna
    szczepionka RNA nie została zatwierdzona do stosowania u ludzi."

  • 749. Data: 2021-06-24 20:40:51
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 24.06.2021 o 14:39, WS pisze:

    > idea tak, jest stara, ale nawet wiki podaje (
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczepionka_RNA ), ze "Do grudnia 2020 żadna
    szczepionka RNA nie została zatwierdzona do stosowania u ludzi."

    "- Wykorzystuje się już mRNA do aktywacji układu immunologicznego np. w
    szczepionkach przeciwnowotworowych. Są to szczepionki leczące, podawane
    osobom, które już są chore na nowotwór. Chcemy w ten sposób zmusić ich
    układ immunologiczny by rozpoznawał komórki nowotworowe i je niszczył."

    Całość warto poczytać, co by nie bać się jak nasi przodkowie np. radia:

    https://zdrowie.pap.pl/szczepienia/technologia-mrna-
    w-szczepionkach-dlaczego-jest-bezpieczna

    --
    Ewa

  • 750. Data: 2021-06-24 20:42:34
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 24.06.2021 o 14:32, ddddddddddddd pisze:

    > z wypowiedzi lekarzy wynika, że testy tych produktów zakończą się w
    > 2023-2024, w zależności od producenta

    "Europejska Agencja Leków (EMA) dopuściła szczepionki w technologii mRNA
    ,,warunkowo", co wielu osobom nie mającym wiedzy na temat procedur
    wprowadzania produktów leczniczych na rynek źle się kojarzy. Tymczasem w
    takiej ,,warunkowej" procedurze dopuszczanych jest do obrotu szereg leków.

    Jak tłumaczy dr hab. Piotr Rzymski, biolog i popularyzator nauki,
    adiunkt w Zakładzie Medycyny Środowiskowej Uniwersytetu Medycznego w
    Poznaniu, stosowana jest ona wtedy, gdy w konkretnym wskazaniu nie ma
    żadnych alternatyw (w tym wypadku szczepionki były pierwszą profilaktyką
    tego rodzaju zapobiegającą COVID-19). Co więcej, EMA zobowiązała
    producentów szczepionek do prowadzenia tzw. badań porejestracyjnych,
    zatem obserwacja działania szczepionek i analiza ich skuteczności i
    bezpieczeństwa jest wciąż prowadzona.

    Naukowiec podkreśla, że nie należy dawać wiary tym, którzy dopatrują się
    jakichś ,,tajnych" działań w procesie opracowywania szczepionki, badań
    klinicznych preparatów czy procedury dopuszczenia do obrotu. Jeśli ktoś
    nie dowierza, może sam sprawdzić, że rezultaty kolejnych faz badań były
    publikowane w renomowanych czasopismach (m.in. Nature, NEJM), a co jest
    dodatkowym ułatwieniem dla tych, którzy chcieliby się zapoznać z tymi
    artykułami, są one dostępne bezpłatnie. Także proces rejestracji
    przebiegał przejrzyście - wszystkie informacje dostępne są na stronach
    odpowiednich agencji dopuszczających szczepionki na rynek (np. w Europie
    - EMA, w USA - FDA).

    Szczepionki mRNA przed dopuszczeniem do użycia na masową skalę przeszły
    rygorystyczny cykl badań - najpierw przedklinicznych (na zwierzętach), a
    potem również klinicznych (w sumie podzielonych na III fazy) na bardzo
    dużej populacji ludzi (w sumie grubo ponad 100 tysięcy osób, przy czym
    przy dopuszczaniu leków badania kliniczne często przeprowadza się na
    znacznie mniejszych grupach)."

    Z całością warto się zapoznać: