    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szlifierka stołowa - drgania
    Date: Tue, 11 Oct 2016 13:46:22 +0200

    W dniu 2016-10-11 o 12:50, s...@g...com pisze:
> [...]
    ją równać po wierzchu i nie przestanie wibrować.

    > Tak jest najczęsciej.

    Nie spotkalem sie jeszcze a co dopiero najczesciej? Ale nie zebym nie
    wierzyl. Dzis wszystko jest mozliwe.

    > Niestety mocowanie w tych małych szlifierkach jest takie sobie.
    > A nawet jak jest dobre to albo sie może zdażyć że pod wpływem obciążeń sie
    przesunie na osi.
    > A w praktyce to w trakcie zużycia sciernica sie robi niewyważona bo jest
    nierównomiernie gęsta. Bo tania.

    W praktyce to prawie kazda nowa sciernice trzeba diamentowac, ale to nic
    dziwnego, bo nie wbija sie scislo tarczy na wrzecciono i zawsze po
    zalozeniu moze pojawic sie bicie. A gdyby byla nierownomiernie gesta jak
    piszesz to prawie nigdy nie dala by sie wywazyc diamentowaniem. Osia
    rownowagi po prostu nie bylaby os geometryczna tarczy przez wiekszy czas
    jej zycia od samego poczatku. I takie rzeczy sie zdarzaja, ale wtedy
    bicie maleje w miare jej zuzywania a nie pojawia sie i znika, choc
    teoretycznie tez mozliwe tylko malo prawdopodobne.

    > I dorobisz się farmy szlifierek i na jednej będziesz slifować tylko twarda stal, na
    drugiej miękką a na trzeciej każdą pokrytą farbą.

    Kazdemu wg. potrzeb. Mozna zmienac tarcze w zaleznosci od potrzeb. Mozna
    miec sto szlifierek. Wazne zeby wiedziec, ze sa rozne twardosci, rozne,
    ziarna, rozne spoiwa i trzeba dobrac wlasciwe do tego co sie robi.

    > Tak czy inaczej po pewnym czasie i tak sie okaże że ściernicę trzeba obciągnąć.

    Ze tak powiem, standardowe dzialanie szlifierza.

    > Łapiesz, łapiesz.
    > Czepiasz sie że użyłem potocznej nazwy w jednym miejscu.

    Czepiam sie potocznie uzywanej nazwy nie Ciebie. Nie zrozumiales to
    przykro mi. Reklamiarze uyzywaja tej nazwy potocznie "edukujac"
    spoleczenstwo a ona jest z doopy i do tego sie odnioslem. Skoro jest jak
    jest to nie robie wyrzutu ludziom, ze uzywaja nazw stosowanych na
    opakowaniach i co gorsza w katalogach. Niby skad maja wiedziec jak to
    cos nazywa sie poprawnie?
    Mozna podyskutowac ze zrozumieniem, albo zgrywac obrazona primadonne. Ty
    juz wybrales, ale innym moze sie przyda.

    > Nudzi ci sie czy lubisz być uszczypliwy?

    Mysle, ze miewasz kiepskie towarzystwo skoro robisz tak dziwaczne
    zalozenia. Twoja sprawa. Mi sie nie chce bzdetami zajmowac.

    Pozdro.. TK