    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szybkosc przeplywu w petlach podlogowki.
    Date: Sat, 31 Oct 2009 01:10:26 -0700 (PDT)

    On 31 Paź, 01:43, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > No jasne. Musiales prawda?? :-)

    No coz - instalacja CO to bardzo przeliczalna rzecz :) No chyba ze
    sobie nie zanotowales np. dlugosci rurek poszczegolnych sekcji to
    teraz trzeba metoda prob i bledow - ja tam wole miec wszystko
    wyliczone na tip top :)

    > Ja sie pytam doswiadczalnie nie teoretycznie. :-)
    > Na pierwszym biegu rotametry zdaje sie nie pokazuja nawet 1L/min i nie
    > moglem osiagnac temp. 15C. Fakt, ze wszystko zimne i wode puszczam 30C w

    Eee, tym bym sie nie sugerowal - odpal to na 3-4 doby minium i wtedy
    bedzie mozna oceniac :)

    > sumie tylko jakies 4-5 godzin. Temp. posadzki 14C. Strasznie wolno sie to
    > wszystko rozgrzewa. Przelaczylem na drugi bieg i jakby lepiej, ale na gorze
    > rozdzielacz z czterema petlami zamkniety. Jak go otworze to przeplyw jeszcze
    > spadnie i byc moze pozostanie trzeci bieg. Jak wszystko sie porozgrzewa to

    I w taki wlasnie "praktyczny" sposob podchodza zwykle instalatorzy -
    dac wszedzie rurki co 10cm a potem pompa na 3 bieg, albo druga pompa
    szeregowo, bo opory za duze ;)

    > Jak chcesz to Ci przesle wycinek instalacji ktory konsultowalem z JanuszemK,
    > rowniez zagorzalym OZC'owcem, zobaczysz jakie glupoty wychodza. Audytor
    > audytorem, a zycie zyciem. :-)

    Mi wszystko wyszlo poprawnie - musieliscie gdzies blad popelnic.. Jak
    sie wprowadzi zle dane to wychodza glupoty :) Mozesz podeslac - z
    ciekawosci na to spojrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.