  • 1. Data: 2020-05-06 04:19:20
    Temat: TVSAT obecnie.
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Witam,

    Co lepiej zastosować

    1. konwerter quattro i dalej bym chciał i legacy i unicable

    2. konwerter unicable i co dalej żeby mieć i legacy i unicable?

    Przewody są w gwiazdę, sprzętu jeszcze nie ma. Będą i stare dekodery i
    nowe. Jest plan aby było kilka unicabli i kilka legacy do wyboru
    przełączając F-ki na strychu. W sumie jest to jeszcze okres przejściowy,
    czy nie?

    Razem jest powiedzmy 12 gniazdek i co tu kupić żeby było dobrze?
    Ja mam u siebie 2 x quattro i zwykły multiswitch 9/24 chyba ale co
    zrobić w nowym domu teraz? Kable położone, nie zabraknie.

  • 2. Data: 2020-05-06 21:54:56
    Temat: Re: TVSAT obecnie.
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 06.05.2020 o 04:19, KIKI pisze:
> [...]
    > Ja mam u siebie 2 x quattro i zwykły multiswitch 9/24 chyba ale co
    > zrobić w nowym domu teraz? Kable położone, nie zabraknie.

    generalnie zastanów się czy iść w unicable
    wielu klientów narzeka, moim zdaniem klasyczne rozwiązanie z osobnymi
    kablami jest lepsze

  • 3. Data: 2020-05-07 13:34:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, KIKI.
    On 06.05.2020 04:19 you wrote:

    > Witam, Co lepiej zastosować

    Pytanie zasadnicze: jedna antena czy dwie? Bo jak jedna to może być
    trudno.

    > 1. konwerter quattro i dalej bym chciał i legacy i unicable

    Na szybko nie znalazłem konwertera combo Quatro + unicable

    > 2. konwerter unicable i co dalej żeby mieć i legacy i unicable?

    Są konwertery combo unicable + legacy ale wtedy legacy będziesz miał
    ograniczony do jednej ćwiartki pasma na wszystkich starych konwerterach

> [...]
    > i nowe. Jest plan aby było kilka unicabli i kilka legacy do wyboru
    > przełączając F-ki na strychu. W sumie jest to jeszcze okres

    Da się to tak zrobić, do legacy I konwertera Quatro potrzebujesz
    multiswitch z odpowiednią ilością wejść i wyjść.

    > Razem jest powiedzmy 12 gniazdek i co tu kupić żeby było dobrze? Ja
    > mam u siebie 2 x quattro i zwykły multiswitch 9/24 chyba ale co
    > zrobić w nowym domu teraz? Kable położone, nie zabraknie.

    Bez dwóch anten się nie obejdzie jeśli chcesz mieć oba rozwiązania
    równocześnie.
    Albo znajdziesz jakąś fikuśną antenę z dwoma ogniskami

    --
    Pete

  • 4. Data: 2020-05-07 18:32:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Pete.
    On 07.05.2020 13:34 you wrote:

> [...]
    > Bez dwóch anten się nie obejdzie jeśli chcesz mieć oba rozwiązania
    > równocześnie. Albo znajdziesz jakąś fikuśną antenę z dwoma ogniskami

    Tak sobie jeszcze pomyślałem i jeśli starych tunerów masz max 3 to są
    konwertery 3*legacy + 1*unicable.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2020-05-08 18:36:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.05.2020 21:54, Pilocik wrote:

    > generalnie zastanów się czy iść w unicable
    > wielu klientów narzeka, moim zdaniem klasyczne rozwiązanie z osobnymi
    > kablami jest lepsze

    13 lat temu ostatnio instalowałem antenę tvsat :-) Trochę czasu zeszło
    więc pytam jakie teraz trendy? :-)

  • 6. Data: 2020-05-08 22:19:06
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 07.05.2020 o 18:32, Pete pisze:

    > Tak sobie jeszcze pomyślałem i jeśli starych tunerów masz max 3 to są
    > konwertery 3*legacy + 1*unicable.
    >

    > --
    > Pete

    a nawet jak masz cztery tunery, nawet jak wszystkie z nagrywaniem,
    to konwerter OCTO załatwia sprawę

    Zakłądając że masz NC+ lub CP to masz raczej jeden tuner który chce dwa
    kable, reszta dekoderów multiroomowych wymaga aż jednego kabla to OCTO
    obsłuży Ci siedem punktów - mało ?

    Generalnie zawsze radzę by z każdego punku gdzie może być TV poprowadzić
    dwa a najlepiej trzy kable do centrali, skrętki też
    z dachu gdzie będzie talerz i antena DVBT poprowadzić też kilka kabli do
    centrali, najlepiej x9 ( moje minimum to x5)

    a w centrali multiplexujesz jak chcesz, w zależności od wymagań, w
    zależności od posiadanych dekoderów i pakietów

    generalnie kable to najtańsza część instalacji - nie żałuj

  • 7. Data: 2020-05-10 11:12:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Pilocik.
    On 08.05.2020 22:19 you wrote:

    > a nawet jak masz cztery tunery, nawet jak wszystkie z nagrywaniem,
    > to konwerter OCTO załatwia sprawę

    Autor pisał o też o unicable. A to co podałeś to konwerter z wbudowanym
    multiswitchem. Jak dołoży sobie Astrę to będzie miał 16 kabli w wiosce
    co już jest objętościowo dużym wyzwaniem.
    Równie dobrze może sobie wstawić multiswitch w domu a do anteny wstawić
    konwertery Quatro.

    > Zakłądając że masz NC+ lub CP to masz raczej jeden tuner który chce
    > dwa kable, reszta dekoderów multiroomowych wymaga aż jednego kabla
    > to OCTO obsłuży Ci siedem punktów - mało ?

    Nie wdając się w szczegóły, nie samymi polskimi platformami człowiek
    żyje. Wtedy może być potrzebne kilka strumieni wejściowych.

    Nie każdy tego potrzebuje albo nie każdy wie jakie może mieć możliwości.

> [...]
    > dachu gdzie będzie talerz i antena DVBT poprowadzić też kilka kabli
    > do centrali, najlepiej x9 ( moje minimum to x5)

    Przy unicable do punktu wystarczy jeden, ewentualnie drugi awaryjnie.
    I bez ograniczania na ilość odbiorników w danym punkcie.

  • 8. Data: 2020-05-10 18:24:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Ostatecznie kupiłem tak:

    Konwerter Quattro
    https://allegro.pl/oferta/konwerter-quattro-multiswi
    tch-inverto-black-ultra-6799057206

    Multiswitch przelotowy Unicable
    https://allegro.pl/oferta/multiswitch-unicable-ii-5-
    2-johansson-9734pl-2-scr-6902898059

    Multiswitch 5/16
    https://allegro.pl/oferta/multiswitch-5-16-opticum-d
    vb-s-s2-dvb-t-hd-oms-6978400130

    Do czaszy są tylko 4 przewody plus do naziemnej 1 więc razem 5. Już tak
    ktoś zrobił.
    Te 5 kabli z quattro+DVB-T --> Johansson --> 5 kabli do zwykłego
    multiswitcha 5/16
    No a z Johanssona w bok mam 2 x unicable.

    Chyba powinno działać? Rozgałęźniki do unicable to kupiłem 1/2 i 1/3 na
    wszelki wypadek, niech będą. I teraz w razie konieczności można sobie
    przełączać na strychu.

  • 9. Data: 2020-05-10 19:51:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, KIKI.
    On 10.05.2020 18:24 you wrote:

> [...]
    > 1/2 i 1/3 na wszelki wypadek, niech będą. I teraz w razie
    > konieczności można sobie przełączać na strychu.
    Ciekawa kombinacja, daj znać jak już zmontujemsz czy i jak działa

    U mnie multiswitch Opticum gryzł się z tv Samsung, część pasma była
    tłumiona.
    Ostatecznie wymieniłem na corab.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2020-05-11 05:43:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.05.2020 19:51, Pete wrote:

    > U mnie multiswitch Opticum gryzł się z tv Samsung, część pasma była
    > tłumiona.
    > Ostatecznie wymieniłem na corab.

    To nie prędko nastąpi ale zapewne w lecie.
    Ale tak wygląda, że ten przelotowy Johansson do tego jest. Dla starego
    systemu, jak teraz to nazywają legacy, jest niby przezroczysty.