    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 13 May 2023 16:43:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Takie ciekawostki
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 maja 2023 o 23:03:12 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    akumulatora. Na zaciskach jest 13,55V. W poniedziałek o 6 przełączy się mieszkanie na
    akumulator. Potem od 13 do15 doładuje akumulator ( w tym czasie mieszkanie będzie
    przelaczone na sieć) i od 15 do 22 będzie zasilanie z akumulatorów. Po 22 włączy się
    ładowanie akumulatora i mieszkanie przełączy się na prąd z sieci. Wychodzi że mam
    trochę mniej sprawna fotowoltaike ale taka co w zimę w nocy prąd daje. Do tego przy
    jakimś kryzysie przy oszczędnym gospodarowaniu mam prądu na kilka dni. Kto wszystko
    za jakąś 1/5 ceny 5kW fotowoltaiki.
    > Ile groszy zyskujesz w ciągu 24h na różnicy cen?
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Wystarczająco dużo żeby było warto. Doświadczenie jest miarą poznania świata. Też
    eksperymentujesz. Czy zawsze wszystko przeliczasz na pieniądze? Kiedyś chciałem
    sprawdzić czy da się w domu wyhodowac pomidory. Żeby było ciekawiej uprawa
    hydroponiczna. Udało się. Urosły trzy sztuki. Każda kosztowała nie mniej niż 150
    złotych. 450 złotych za trzy pomidory. Bogatemu nikt nie zabroni. Wracając do
    akumulatorów. Cały czas mam nawis inflacyjny. Gdybym nie kupił akumulatorów i
    osprzetu to teraz miałbym o jakieś 7,5% mniej niż to wszystko kosztowało. W systemie
    w jakim pracują u mnie akumulatory według danych źródłowych po dwudziestu latach
    powinny mieć jeszcze 80% pojemności. Czyli ubytek kapitału na amortyzację niewielki.
    Wartość paneli fotowoltaicznych po dwudziestu latach jest ujemna bo trzeba zapłacić
    za demontaż i utylizację. Przez dwadzieścia lat zajedzie się dwa falowniki. Na
    akumulatory i osprzęt wydałem ok 1/4 ceny fotowoltaiki o mocy 5kW. Cenę FV wziąłem z
    netu. Panele mało wrażliwe na na przykład grad i kutasa sąsiada. Akumulatory są w
    domu. Nic z nich nie śmierdzi, wydziela itp. są całkowicie neutralne. Do tego sie nie
    palą. Całkiem możliwe że się doczekam możliwości kupowania prądu po cenie chwilowej.
    Ponoć już w przyszłym roku mają być jakieś kroki robione żeby tak w UE było. Jak by
    wziąć wszystkie korzyści jakie dają akumulatory to może się okazać że są
    oplacalniejsze od fotowoltaiki.