  • 1. Data: 2023-05-13 22:33:55
    Temat: Takie ciekawostki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://youtu.be/6PwA_g3FzlI
    I jeszcze jedna
    https://youtu.be/Ko9FZEwaMIM
    Jest tego więcej ale nie chcę mi sie wklejać linków.
    Zadowoleni? Bo ja zadowolony. Z pół godziny temu wyłączyli się ładowanie akumulatora.
    Na zaciskach jest 13,55V. W poniedziałek o 6 przełączy się mieszkanie na akumulator.
    Potem od 13 do15 doładuje akumulator ( w tym czasie mieszkanie będzie przelaczone na
    sieć) i od 15 do 22 będzie zasilanie z akumulatorów. Po 22 włączy się ładowanie
    akumulatora i mieszkanie przełączy się na prąd z sieci. Wychodzi że mam trochę mniej
    sprawna fotowoltaike ale taka co w zimę w nocy prąd daje. Do tego przy jakimś
    kryzysie przy oszczędnym gospodarowaniu mam prądu na kilka dni. Kto wszystko za jakąś
    1/5 ceny 5kW fotowoltaiki.

  • 2. Data: 2023-05-13 23:00:23
    Temat: Re: Takie ciekawostki
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    jakimś kryzysie przy oszczędnym gospodarowaniu mam prądu na kilka dni. Kto wszystko

    Ile groszy zyskujesz w ciągu 24h na różnicy cen?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-05-14 00:52:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 May 2023 13:33:55 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    jakimś kryzysie przy oszczędnym gospodarowaniu mam prądu na kilka dni. Kto wszystko

    U niektórych dostawców od kwietnia do jesieni w dzień okienko jest nie
    13-15 tylko w godzinach od 15 do 17.
    Sprawdź u siebie, żebyś niepotrzebnie nie pobierał w droższej taryfie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-05-14 01:43:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 maja 2023 o 23:03:12 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    za jakąś 1/5 ceny 5kW fotowoltaiki.
    > Ile groszy zyskujesz w ciągu 24h na różnicy cen?
    Wystarczająco dużo żeby było warto. Doświadczenie jest miarą poznania świata. Też
    eksperymentujesz. Czy zawsze wszystko przeliczasz na pieniądze? Kiedyś chciałem
    sprawdzić czy da się w domu wyhodowac pomidory. Żeby było ciekawiej uprawa
    hydroponiczna. Udało się. Urosły trzy sztuki. Każda kosztowała nie mniej niż 150
    złotych. 450 złotych za trzy pomidory. Bogatemu nikt nie zabroni. Wracając do
    akumulatorów. Cały czas mam nawis inflacyjny. Gdybym nie kupił akumulatorów i
    osprzetu to teraz miałbym o jakieś 7,5% mniej niż to wszystko kosztowało. W systemie
    w jakim pracują u mnie akumulatory według danych źródłowych po dwudziestu latach
    powinny mieć jeszcze 80% pojemności. Czyli ubytek kapitału na amortyzację niewielki.
    Wartość paneli fotowoltaicznych po dwudziestu latach jest ujemna bo trzeba zapłacić
    za demontaż i utylizację. Przez dwadzieścia lat zajedzie się dwa falowniki. Na
    akumulatory i osprzęt wydałem ok 1/4 ceny fotowoltaiki o mocy 5kW. Cenę FV wziąłem z
    netu. Panele mało wrażliwe na na przykład grad i kutasa sąsiada. Akumulatory są w
    domu. Nic z nich nie śmierdzi, wydziela itp. są całkowicie neutralne. Do tego sie nie
    palą. Całkiem możliwe że się doczekam możliwości kupowania prądu po cenie chwilowej.
    Ponoć już w przyszłym roku mają być jakieś kroki robione żeby tak w UE było. Jak by
    wziąć wszystkie korzyści jakie dają akumulatory to może się okazać że są
    oplacalniejsze od fotowoltaiki.

  • 5. Data: 2023-05-14 01:43:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 maja 2023 o 00:54:01 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > 13-15 tylko w godzinach od 15 do 17.
    > Sprawdź u siebie, żebyś niepotrzebnie nie pobierał w droższej taryfie.

    Sprawdziłem

  • 6. Data: 2023-05-14 17:13:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Wystarczająco dużo żeby było warto.

    Kłamiesz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-05-14 17:23:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Kłamiesz.

    Niby masz 5kWh akumulatory, które drenujesz do 50% czyli 2,5kWh co daje
    2,50zł dziennie na ładowanie po 1zł/kWh.czyli 2,5zł. W niskiej taryfie
    po 50gr to 1,25zł czyli oszczędzasz 1,25zł dziennie.

    1,25zł x 10 lat ( 1,25 x 3650 dni = 4562zł) czyli tyle ile wydałeś na
    sprzęt, który po 10 latach jest złomem) Czyli NIC nie zyskujesz w ciągu
    10 lat :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-05-14 20:47:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 maja 2023 o 17:24:05 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    >
    > 1,25zł x 10 lat ( 1,25 x 3650 dni = 4562zł) czyli tyle ile wydałeś na
    > sprzęt, który po 10 latach jest złomem) Czyli NIC nie zyskujesz w ciągu
    Kinga być różne scenariusze. Wybucha wojna. Nie ma prądu dla ludzi ale dla stacji
    komórkowych jest bo to elementy struktury strategicznej. Ładuje ludziom telefony.
    Przy opłacie złotówkę za ładowanie i dobrym obłożeniu odrobię akumulatory w
    tydzień.agregat prądotwórczy też mam. Ciekawe skąd wiesz jak wychodzę na
    akumulatorach jak nawet ja do końca tego nie wiem.

  • 9. Data: 2023-05-14 20:51:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Kinga być różne scenariusze. Wybucha wojna. Nie ma prądu dla ludzi ale dla stacji
    komórkowych jest bo to elementy struktury strategicznej. Ładuje ludziom telefony.

    Ja mam od tego rower, pokazywałem, niech se kręcą pedałami. Z panela PV
    naładujesz codziennie telefon bez problemu. Panel tańszy od akumulatora
    X razy i w tym przypadku odnawialny. Jakąś brednię wyplułeś z tym aku.

    > Przy opłacie złotówkę za ładowanie i dobrym obłożeniu odrobię akumulatory w
    tydzień.agregat prądotwórczy też mam. Ciekawe skąd wiesz jak wychodzę na
    akumulatorach jak nawet ja do końca tego nie wiem.

    Wyliczyłem Ci. Megaproste.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-05-14 20:54:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > 1,25zł x 10 lat ( 1,25 x 3650 dni = 4562zł) czyli tyle ile wydałeś na
    > sprzęt, który po 10 latach jest złomem) Czyli NIC nie zyskujesz w ciągu
    Inny scenariusz że takie dni jak dzisiaj będą coraz częściej. Z czym ten dzień był
    ciekawy. Przez dwie godziny prąd był po 2,5 grosza za kilowatogodzine. W chujni
    pracują żeby można było kupować prąd w czasie rzeczywistym po cenie rynkowej.