    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tani domek - przykład z życia
    Date: Thu, 9 Dec 2010 19:38:58 +0100
    <4cfe0d44$1@news.home.net.pl> <idlst1$25b5$1@news2.ipartners.pl>
    <4cfe875f$1@news.home.net.pl> <idm23s$hg7$1@news.onet.pl>
    <4cfe8dde$1@news.home.net.pl> <idm4eo$293t$1@news2.ipartners.pl>
    <4cfe966c$1@news.home.net.pl>
    <4cfeb856$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cff409f$1@news.home.net.pl>
    <4cff617f$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cff6984$1@news.home.net.pl> <idor5c$a7m$1@news.onet.pl>
    <4d0095c6$1@news.home.net.pl> <idqd4p$tpu$1@news.onet.pl>

    news:idqd4p$tpu$1@news.onet.pl...

    > Widzisz ja siedzę w tym bajorku w środku, zajmuję sie budownictwem
    > uczestniczę w inwestycjach i im dłużej to robie tym bardziej sie
    > utwierdzam, że te wszystkie uprawnienia budowlane projektowe itp... są
    > gówno warte. Ludzie robią kiedyś skokiem na taśmę uprawnienia, plącą co
    > roku haracz odpowiedniej mafii (stowarzyszeniu branżowemu) i już. Potem
    > mogą spokojnie zapomnieć wszystko i robić co chcą.

    A robotę i tak wykona majster, który albo jest nieukiem bez wyobraźni, który
    i tak robi bez nadzoru, bo nadzór w budownictwie jednorodzinnym to fikcja,
    albo jest fachowcem, któremu ten nadzór do niczego nie jest potrzebny.
    Budynki jednorodzinne powinny być określane jako budynki do celów
    mieszkalnych posiadających nie więcej jak 2 kondygnacje. W takich budynkach
    naprawdę trudno jest cokolowiek spieprzyć konstrukcyjnie. Budynek taki przed
    otynkowaniem powinien być sprawdzony przez osobę posiadającą wykształcenie
    budowlane lub budowa powinna być prowadzona pod kontrolą takiej osoby.
    Zezwolenia, projekty i nadzory nie powinny dotyczyć budownictwa
    jednorodzinnego oraz obiektów do celów gospodarczych posiadających jedną
    kondygnację. Każdy inwestor jest "panem własnego losu" i on sam powinien
    zadbać o własne bezpieczeństwo. Zezwoleniami, projektami i nadzorem osób z
    uprawnieniami powinny być objęte tylko i wyłącznie budynki wielorodzinne,
    budynki jednorodzinne wilokondygnacyjne, użytku publicznego oraz budownictwo
    przemysłowe.

    Mysle tak, ponieważ widziałem wiele budynków, które były wybudowane bez
    zezwoleń, bez projektów i nadzorów, a są wybudowane perfekcyjnie, a nawet na
    wyrost pod względem bezpieczeństwa i wytrzymałości konstrukcji.