  • Data: 2022-09-15 10:57:24
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-09-2022 o 10:43, WS pisze:
> [...]
    uruchamia grzanie... Więc ściany nigdy się nie wychładzają jeśli mieszka się cały rok
    i ogrzewanie jest "włączone", czyli np. jak u mnie grzeje CWU, samo sprawdza temp. na
    zewnatz i w trybie lato resztki ciepła z grzania CWU idą w komin, normalnie w
    kaloryfery...

    > ??? o to, że CWU wymusza włączenie kotłowni, czyli "ogrzewania" cały rok,

    Nie ma reguły.
    Ja mam cwu, a grzanie wyłączone.
    A poprzez ogrzewanie rozumiem pracę całego układ CO, a nie jego
    niewielką część (kocioł w trybie grzania cwu).

    > ale ja nie twierdzę, że super tanio,

    To o czym ta dyskusja?

    > natomiast stawiam, ze każde inne ogrzewanie jeśli utrzymuje temp. powietrza ~20
    stopni przez całą dobę,

    Kto powiedział, że całą dobę?
    Nocą 20 stopni jest zbędne.

    > to nagrzeje również konstrukcje budynku (ściany, stropy).

    Owszem.
    Ale minimalnie.
    I pewno mocno powierzchniowo.

    > cudów nie ma... u mnie też przez powietrze się grzeje głównie

    Zależy co, ale przy wodnym raczej się mylisz.