    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Taśma malarska nie trzyma przez silikon
    Date: Thu, 20 Jan 2011 14:26:16 +0100

    Użytkownik "PC" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ih931k$l0u$1@news.task.gda.pl...

    > Robiłem wykończenie narożnika silikonem ale naruszyłem je zdzierając
    > taśmę. Usunąłem świeży silikon i już nie dałem rady ponownie przykleić
    > taśmy. Myłem kafle wszystkim od mydła, przez rozpuszczalniki do chemii
    > łazienkowej i niestety taśma nadal się nie trzyma.
    >
    > Co z tym zrobić? Jak to ponownie zasilikonować?

    Nie używać taśmy.
    Przygotować: miskę lub widerko z wodą z dodatkiem dowolnego detergentu np.
    płynu do mycia naczyń, drewniane patyczki do lodów oraz spryskiwacz z wodą z
    dodatkiem niewielkiej ilości detergentu.
    Wrzucić patyczki do tego wiaderka z wodą na conajmniej pół godziny, żeby
    dobrze nasiąkły.
    Wymyć miejsce silikonowania.
    Obficie spłukac wodą.
    Wytrzeć do sucha lub odczekać, aż dobrze wyschnie.
    Nałożyć silikon poprzez odpowiednio przyciętą końcówkę. Trzeba to robić z
    wyczuciem tak, żeby na szerokość nie było ani za dużo, ani za mało.
    Po nałożeniu silikonu należy powierzchnię tę z silikonem spryskać wodą ze
    spryskiwacza.
    Zebrać nadmiar silikonu mokrym patyczkiem (jego zaokrąglonym końcem) poprzez
    jedno, długie pociągnięcie. Jednoczęsnie w ten sposób kształtuje się spoinę.
    Nie przejmować się, że silikonu jest zbyt dużo na patyku i zbiera się na
    przyległej powierzchni. Jeżeli ta powierzchnia jest mokra to silikon do niej
    nie będzie przywierał. Podobnie też z patyczkiem, który musi być dobrze
    namoczony, a nadmiar silikonu z patyczka należy usuwać w wodzie z
    detergentem. Silikon, którego nadmiar zebrał się na powierzchni nalezy
    usunąć delikatnie patyczkiem.