  • 21. Data: 2013-12-31 23:01:06
    Temat: Re: Te cholerne przepisy - jak połączyć wyciąg mechaniczny z grawitacyjnym?
    Od: hk <h...@g...com>

    Korporacje Kominiarskie mają swoje zasługi niewatpliwie.
    Ale obecnie posiadają zbyt niskie kwalifikacje.
    Jeśli wlaściciel zdecyduje się np.: na wentylatory wyciągowe to mistrz kominiarski
    nie ma mocy prawnej dokonywać przeglądów technicznych.
    Niektórzy tak bezczelnie ustawiają klienta że do prób szczelności przewodu uzywa
    kamery komputerowej - 500 zł od przewodu.
    Mistrz kominiarski w swoim zawodzie i wiedzy nie ma prawa dokonywać oceny stanu
    technicznego konstrukcji kominowej.
    A próby szczelności kamerą nie da się wykonać.
    Jest to zwyczajne naciąganie nieuczciwe.
    Zawód mistrza kominiarza jest potrzebny lecz jego zakres działania określa Prawo
    budowlane.

  • 22. Data: 2014-01-02 10:29:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Nie o same smrody idzie, ale też o wilgoć od gotowania. Co z tego, że
    > "pochłaniacz" przepuści przez siebie to wszystko? Przecież nic nie
    > zniknie.

    smrody znikają. para uleci przez wentylację grawitacyjną... task swoja
    drogą to w naszych meiszkaniach zwykle jest jednak zbyt sucho a nie za
    wilgotno więc woda z gotowania nie czyni szkody domowi i jedgo mieszkańcom.

    > A ten filtr węglowy... to zwykłe naciąganie klientów na stałe koszty
    > i tyle.

    no jasne... filtr węglowy niczego nie daje... nawet jakieś głupki dawały
    filtry węglowe do masek gazowych :)

    węgiel aktywny w filtrze można dość łatwo samemu zregenerować...

    kiedyś dość powszechnie ludzi dawali takei pochłąniacze do lodówek ja mam
    taki wbudowany w ukłądzie wentylacyjnym lodówki.

  • 23. Data: 2014-01-02 12:31:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 28 Dec 2013 09:30:15 +0100, Marcin N

    > Czy są jakieś zestawy, które na przykład zamykają część grawitacyjną gdy
    > włączam nawiew i odwrotnie? Nie wierzę, że nic takiego nie wymyślono
    > jeszcze.

    Taki zestaw nazywa się natura. ;)

    Jeśli chcesz to rozwiązać w ten sposób, to zainteresuj się urządzeniem
    stosowanym przy kominach spalinowych do Regulacji Ciągu Komina (RCK).

    To proste urządzenie oparte na połączeniu wahadła i ciężarka uchyla wlot
    powietrza gdy jest duży ciąg w miejscu montażu (czyli działa grawitacja) a
    zamyka gdy w kominie jest "nadciśnienie" (tj. działa wyciąg w "kratce"
    obok). Nie miałem tego urządzenia w rękach (jeszcze), i nie wiem czy jest
    idealnie szczelne po zamknięciu. Jeśli jednak nie jest szczelne, to raczej
    w bardzo małym stopniu.

    Tak to wygląda i działa w miejscu i sytuacji do tego przeznaczonej (na
    kominie spalinowym): http://www.youtube.com/watch?v=6lUl3kEBoss

    Pytanie podstawowe, czy kominiarz przyjmie takie rozwiązanie. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2014-01-02 22:27:31
    Od: hk <h...@g...com>

    > kominie spalinowym): http://www.youtube.com/watch?v=6lUl3kEBoss
    >

    > Pytanie podstawowe, czy kominiarz przyjmie takie rozwiązanie. :P
    >

    > --
    >
    > Pozdor Myjk
    Mistrz kominiarski nie posiada uprawnień do oceny tych urządzeń.
    Patrz : Prawo budowlane.
    Jakoś dziwnie przyjęło się że człowiek może dość poczciwy, ale o dość miernej wiedzy
    współczesnych rozwiązań różnorodnych przewodów kominowych, miałby decydować o
    bezpieczeństwie ludzi i sprawności urządzeń.
    Prawo budowlane określa dokładnie zakres uprawnień mistrza kominiarskiego.
    Najlepiej udać się do firmy która zatrudnia inżynierów odpowiednich specjalizacji
    ,potwierdzonych uprawnieniami budowlanymi i przynależnością do Polskiej Izby
    Inżynierów Budownictwa.
    Takie jest prawo i tak jest w UE i reszcie cywilizowanego świata.
    Procedura nie jest droższa od niekompetentnych, skorumpowanych kominiarzy.
    Jest pewna i zgodna z prawem.

  • 25. Data: 2014-01-04 21:15:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    hk wrote:

    > Mistrz kominiarski nie posiada uprawnień do oceny tych urządzeń.
    > Patrz : Prawo budowlane.

    hm...

    dziwnym trafem w RP to kominiarze są kompetentni do oceny sprawności
    systemów kominowych.

    taka tradycja, usankcjonowana prawem. podobnie sprawdzenie wydajności
    hydrantu musi robić ktoś z uprawnieniami ppoz. choć jest to czynność
    techniczna wymagająca li tylko posiadania odpowiedniego zestawu pomiarowego
    i którą mógłby wykonywać każdy.

    Dodajmy że wiele firm kontrolujących np systemy wentylacji mechanicznej w
    garażach czy czujniki gazu (tlenku czy gazu ziemnego) sugeruje
    niedwuznacznie że posiadają doi tego jakieś specjalne uprawnienia. a prawda
    jest taka że instalacje gazowe może sprawdzać każdy kto posiada odpowiednie
    swidectwo kwalifikacyjne gazowe, a wentylację może sprawdzać każdy kto to
    potrafi.

  • 26. Data: 2014-01-05 15:12:18
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2014 21:15:40 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > hk wrote:

    Każdy może sobie sprawdzać wizualnie.
    Opinie techniczną wydawać może inżynier z odpowiednimi uprawnieniami,jednocześnie
    musi być członkiem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
    Temat regulowany jest ustawą Prawo budowlane.
    Kominiarz staje się zawodem zabytkowym.

  • 27. Data: 2014-01-05 16:52:43
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 10:29:03 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >

    > kiedyś dość powszechnie ludzi dawali takei pochłąniacze do lodówek ja mam
    >
    > taki wbudowany w ukłądzie wentylacyjnym lodówki.

    Tylko że w masce p-gaz jest z 10 razy więcej węgla aktywowanego zrobionego z pestek
    moreli. tak z 50 razy lepszego niż ten w okapach zrobiony z węgla kamiennego. Z
    jakiegoś powodu kilogram jednego węgla kosztuje 30 złotych a innego 4 tysiące.
    Wystarcza taki filtr na kilka kilkanaście minut oddychania. Faktycznie łatwo się
    regeneruje parą wodną w przeciwprądzie. Pierwsze zrobienie bigosu powoduje że super
    filtr w okapie jest do wymiany.

  • 28. Data: 2014-01-05 23:55:56
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 16:52:43 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Pierwsze zrobienie bigosu powoduje że super filtr w okapie jest do wymiany.

    Jak się kupuje okap przepychający prawie 1000 m3 powietrza przez filtr o powierzchni
    wielkości zeszytu do religii, to trudno oczekiwać innego wyniku.

  • 29. Data: 2014-01-06 00:11:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-05 23:55, slavo65 pisze:

    > Jak się kupuje okap przepychający prawie 1000 m3 powietrza przez filtr o
    powierzchni wielkości zeszytu do religii, to trudno oczekiwać innego wyniku.

    No i dlatego taki "pochłaniacz" nie ma najmniejszego sensu. Efekt
    jedynie psychologiczny.

    --
    MN

  • 30. Data: 2014-01-06 00:24:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 23:55:56 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

    > Jak się kupuje okap przepychający prawie 1000 m3 powietrza przez filtr o
    powierzchni wielkości zeszytu do religii, to trudno oczekiwać innego wyniku.

    Taki co by miał szansę dłużej działać musiałby być wielkości szafy trzydrzwiowej z
    lustrem. Pochłaniacz a masce p-gaz jest hermetycznie zamknięty. Rozhermetyzuje się go
    w momencie użycia. Rozhermetyzowany w wodoszczelnej torbie będzie się zatruwał. Okap
    kuchenny nie jest niczym zasłaniany żeby oszczędzić złoże z węgla. Żywotność wkładu z
    węgla w okapie kuchennym to minuty jak się coś gotuje albo smaży a godziny jak się
    nic nie robi.