  • 1. Data: 2012-03-04 21:09:27
    Temat: Temperatura w kapie kominka
    Od: "budokan" <b...@o...pl>

    Witam
    jaka temperatura panuje w komorze spalania kapy kominka? Z niektórych źródeł
    mogę wyczytać że jest to 300-350*C. Natomiast większość aparatów nawiewnych
    (turbin kominkowych) jako max na wejściu ma 150*C. Jak to więc jest?

  • 2. Data: 2012-03-04 21:23:29
    Temat: Re: Temperatura w kapie kominka
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > źródeł mogę wyczytać że jest to 300-350*C. Natomiast większość aparatów
    > nawiewnych (turbin kominkowych) jako max na wejściu ma 150*C. Jak to więc

    przy grawitacyjnym ruchu powietrza temp. jest wyższa, pewnie nawet cos w
    granicach podanych przez ciebie (choć ciekawe w którym punkcie mierzona...),
    ale jak dasz ruch powietrza wymuszony turbiną, to temperatury spadną...
    zauważ, że turbina po pierwsze nie znajduje sie bezpośrednio nad wkładem, po
    drugie powinna mieć bajpas w razie braku zasilania... (bo powinna chodzić
    cały czas podczas palenia)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-03-07 10:23:00
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Ja mam termometr w górnej cześci kominka pod komprą dekompresyjną,
    odscuniety od kratek więc raczej jest to max temp. Max temperaturę jaką
    zanotowałem to 150-160 st ale to rzadko. Zazwyczaj jak dobrze napalę
    oscyluje w granicach 100-120 st C. Normalna temperatura to ok 80 st. C