  • Data: 2009-10-25 18:01:55
    Temat: Re: Termostat do pieca na ekogroszek
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał

    > Po prostu zamontuj przy grzejnikach zawory termostatyczne. Nie takie,
    > które trzeba kręcić żabką, kluczem francuskim, czy też łomem, ale takie,
    > które same utrzymują w pomieszczeniu zadaną temperaturę. Przykładowo
    > chcesz w pokoju 20 stopni to utrzymują 20 stopni niezależnie od
    > temperatury na dworze czy wahań temperatury wody w kotle.

    A jak ma się do tego wysoka temperatura panująca przy kaloryferze? Jak taki
    zawór mierzy temperaturę w pokoju, skoro jest bezpośrednio przy źródle
    ciepła? Pytam, bo sam się zastanawiam nad jakimś sterownikem do pieca, ale
    może takie zawory rozwiązałyby sprawę? W tej chwili mam zwykłe zawory
    termostatyczne ze skalą od * do 6. A może to są dokładnie takie zawory, o
    jakich Ty piszesz? :)

    > Na koniec jeszcze Ci dodam, że jak chcesz za 5 lat kupować nowy kocioł to
    > utrzymuj dalej na kotle 55 stopni Celsjusza.

    Jaka jest optymalna temperatura dla pieca? Ja mam u siebie cały czas ok.
    50-60 stopni. Źle?

    Pozdrawiam,
    MW