  • Data: 2015-05-29 15:23:23
    Temat: Re: Trawnik, chwasty i chemia
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 29 maja 2015 15:07:05 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Czasem urośnie prawie pół metrowa łąka :P

    To sie nie dziw, ze potem koszenie trwa 3h zamiast 30 min :-)

    > Jakbym miał naprawdę życie planować pod koszenie trawnika, to bym się
    > naprawdę musiał w łeb mocno walnąć ;)

    Nic nie trzeba planowac. Ja sobie lubie z rana na rozbudzenie skosic trawe,
    a widok gestniejacego zielonego dywaniku rekompensuje te starania :-)

    Generalnie trawa jak juz ktos wyzej napisal to najtrudniejszy i najgorszy
    w pielegnacji chwast w calym ogrodzie. Zeby miec dobry trawnik musisz
    regularnie:

    - wertykulowac (2 x w sezonie)
    - ja w tym roku pierwszy raz zrobilem po wertykulacji piaskowanie - ogromna
    roznica - polecam ale na efekty trzeba poczekac z miesiac :)
    - nawozic (jak zwyklym nawozem to raz na miesiac od marca do pazdziernika,
    od sierpnia nawozami jesiennymi z mniejsza zawartoscia azotu)
    - podlewac
    - kosic (najlepiej co 3 dni wtedy pobudzasz trawe do rozkrzewiania)

    Jak nie kosisz czesto to po prostu urosnie trawa z grubymi zdblami, jak
    to potem skosisz nisko to beda puste placki na ktorych beda chetnie
    rosly chwasty :) Nisko strzyzony i gesty trawnik jest jak dywanik i
    chodzenie po nim gola stopa to duza przyjemnosc :)

    Tylko tyle i az tyle :-) Ja dodatkowo robie dwa razy na sezon "czesanie"
    trawnika (wertykulatorem/aeratorem z "igielkami" - nie wiem jak to nazwac bo
    dla mnie to ani wertykulacja ani aeracja, to idealnie zastepuje grabienie
    trawnika bo wyczesuje zawsze nie wiadomo skad kilka workow suchego siana :)

    I niestety to wszystko trzeba robic przez kilka lat - ja jestem zadowolony
    moze z polowy mojego trawnika - pies robi mi rozpiernicz czesto i trudno
    go utrzymac w dobrym stanie ale widac, ze wszystkie starania powoli przynosza
    efekty :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.