  • 1. Data: 2015-05-29 10:31:33
    Temat: Trawnik, chwasty i chemia
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Witam,

    zaprosiłem traktorek do siebie na działkę aby zaorał i wybronował kilka
    setek m? ziemi. Obecnie mam już sobą niwelację terenu i wstępne
    wybieranie kamieni (i innych śmieci).

    Obecnie (tylko w soboty), grabię sobie kawałek po kawałku i sieję trawę.
    Powiedzmy, że mam zrobione 1/2 działki.

    Zdawało mi się, że jak całe zielsko znajdzie się pod ziemią to będę miał
    czystą sytuację. Teraz mam dwie sytuacje.
    - część działki, gdzie jeszcze nie zasiałem trawy - czy mogę tutaj użyć
    chemii w stylu roundup/tornado do wytępienia chwastów, które zaczynają
    mi kiełkować?
    - co zrobić z chwastami, które zaczynają mi kiełkować pomiędzy młodą
    trawą. Moja trawa zasiana ma obecnie 5-8cm (3 tygodnie)

    Mam wrażenie, że robię to nie tak :/
    --
    GreDi

  • 2. Data: 2015-05-29 11:41:08
    Temat: Re: Trawnik, chwasty i chemia
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 10:32:05 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > Zdawało mi się, że jak całe zielsko znajdzie się pod ziemią to będę miał
    > czystą sytuację. Teraz mam dwie sytuacje.

    Zapomnij ;) Po przekopaniu nasiona / pedy chwastow dalej sa w ziemi i beda
    kielkowac. Najlepiej siac trawe jak najszybciej po "splantowaniu" terenu,
    zeby pozniej rosnace chwasty jej nie zagluszaly.

    > - część działki, gdzie jeszcze nie zasiałem trawy - czy mogę tutaj użyć
    > chemii w stylu roundup/tornado do wytępienia chwastów, które zaczynają
    > mi kiełkować?

    Wstrzymaj sie az chwasty podrosna (2-3 tyg?) i wszystkie wykielkuja i dopiero
    wtedy opryskaj roundupem. Odczekaj tydzien i mozesz siac trawe. Chwasty
    po tygodniu beda juz usychaly :)

    > - co zrobić z chwastami, które zaczynają mi kiełkować pomiędzy młodą
    > trawą. Moja trawa zasiana ma obecnie 5-8cm (3 tygodnie)
    >
    > Mam wrażenie, że robię to nie tak :/

    Nic nie rob - jak trawa ma 5-8cm to za tydzien bedzie do koszenia. Koszenie
    wytepi wiekszosc chwastow. A jak nie wytepi to w przyszlym roku kupisz
    Chwastoxa i je ubijesz.

    Najgorszy jest ew. perz, ktorego chwastox (i podobne) nie wezmie, a ktory
    brzydko na trawniku wyglada i rozprzestrzenia sie jak szalony pedami /
    rozlogami podziemnymi. Jak nie miales perzu - nic sie nie przejmuj, czestym
    koszeniem i nawozeniem z czasem same zanikna. Jednak jak perzu miales duzo
    - masz przerypane po calosci bo to najgorszy chwast jaki mozna sobie na
    trawniku wyobrazic jak dla mnie :) Ponoc koszenie tez go wykancza.. Ja u siebie
    po 4 latach w kilku miejscach jednak musialem go ubic roundupem, a w wypalonych
    miejscach wymienic darn trawy na nowa (akurat wycinam czesc darni pod
    altane i po prostu darn "podmienilem" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-05-29 11:43:23
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > - co zrobić z chwastami, które zaczynają mi kiełkować pomiędzy młodą
    > trawą. Moja trawa zasiana ma obecnie 5-8cm (3 tygodnie)

    Będziesz regularnie kosił trawnik to chwasty wygina
    Po kilku koszeniach już zauważysz ich brak
    Nie ma się więc czym przejmować.

  • 4. Data: 2015-05-29 11:48:41
    Od: AA <c...@g...com>

> [...]

    > - co zrobić z chwastami, które zaczynają mi kiełkować pomiędzy młodą
    > trawą. Moja trawa zasiana ma obecnie 5-8cm (3 tygodnie)

    Dobrze robisz.

    Odpowiadając:

    1. możesz użyć roundupu, jeśli nie ma trawy. Szkoda, że nie użyłeś przed orką, czy
    wysiewem.
    2. Na chwasty między młodą trawą - poczekaj tyle, ile zaleca producent trawy od
    wysiania i koś, często - trawa sobie poradzi, chwasty nie.
    Ewentualnie chemią - taniej Chwastox (zabija części zielone chwastów), drożej Starane
    i odpowiedniki (całe rośliny z korzeniami).

    pozdr
    AA

  • 5. Data: 2015-05-29 12:12:59
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    > - co zrobić z chwastami, które zaczynają mi kiełkować pomiędzy młodą
    > trawą. Moja trawa zasiana ma obecnie 5-8cm (3 tygodnie)

    Ja używałem zawsze w takich sytuacjach Mniszka (na dwuliścienne) i efekt
    całkiem ok.

    Może jest jeszcze coś innego, to chętnie sam się dowiem.

  • 6. Data: 2015-05-29 12:52:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-29 o 11:43, Kris pisze:
    > Będziesz regularnie kosił trawnik to chwasty wygina
    > Po kilku koszeniach już zauważysz ich brak
    > Nie ma się więc czym przejmować.
    Ale zasunąłeś dowcip. Chyba masz kosiarkę z "funkcją antychwastową".
    U mnie niestety od 1993 roku mimo regularnego koszenia raz na miesiąc
    chwasty mają się świetnie (mniszek, babka, koniczyna, itp).
    Jacek

  • 7. Data: 2015-05-29 12:56:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 12:13:22 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

    > Ja używałem zawsze w takich sytuacjach Mniszka (na dwuliścienne) i efekt
    > całkiem ok.
    >
    > Może jest jeszcze coś innego, to chętnie sam się dowiem.

    Mniszek to praktycznie to samo co Chwastox ale Chwastox jest tanszy.

    Tu uwaga do autora - omijaj szerokim lukiem markety budowlane / ogrodowe - tam
    przeplacisz 10-20-to krotnie za Chwastoxa :-) Chwastox Trio 1l kosztuje
    na allegro z dostawa ok 40-45 pln i starczy ci na DLUUUUGO. W markecie kupisz
    50ml za 20 pln wiec wybor jest jasny ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-05-29 12:57:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 12:52:27 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Ale zasunąłeś dowcip. Chyba masz kosiarkę z "funkcją antychwastową".
    > U mnie niestety od 1993 roku mimo regularnego koszenia raz na miesiąc
    > chwasty mają się świetnie (mniszek, babka, koniczyna, itp).

    Regularne koszenie trawnika = raz na 2-3 dni, a nie co miesiac :-) I na
    wlasciwa wysokosc (ja obecnie kosze na drugim poziomie - 3,5cm), tylko
    wtedy trawa sie zageszcza i po prostu nie ma miejsca na chwasty.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-05-29 13:22:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 May 2015 10:31:33 +0200, GreDi

    > Mam wrażenie, że robię to nie tak :/

    Dobrze jest, chwast pod postacią trawy będzie w przewadze, gdy w końcu
    urośnie. ;)

    BTW czy ktoś zna może autonomiczną kosiarkę, której można zaplanować trasę
    przejazdu? Te co widziałem w pracy poruszają się jak pijany mistrz
    kung-fu... ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2015-05-29 13:39:15
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > U mnie niestety od 1993 roku mimo regularnego koszenia raz na miesiąc
    > chwasty mają się świetnie (mniszek, babka, koniczyna, itp).
    Ja swój trawnik w okresie maj sierpień kosze raz na tydzień później raz na dwa
    tygodnie. W miejscu gdzie on jest było pole chwastów. Skosiłem ręczną kosą na to
    5-10cm czarnej ziemi, walcowanie, trawa. Przez pierwsze tygodnie chwasty faktycznie
    wyłaziły w ogromnych ilościach ale kilka koszeń i trawa je zagłuszyła. Teraz z
    chwastami problemów nie ma. Za płotem mam kilka ha podobnej plantacji chwatów,
    właściciel od lat nic tam nie robi to zarosło. W bezpośredniej bliskości mojej
    posesji kosze to koszą ręczna aby chwasty pod mój żywopłot nie właziły. Po kilku
    koszeniach pozostała tylko trawa. Jako że kosze to ręcznie, zaledwie kilka razy do
    roku, terenu nie równałem i tp to nie wygląda to tak ładnie jak trawnik ale chwastów
    w tym miejscu nie ma została tylko trawa. No i kępy stokrotek się pojawiają ale czy
    tyo chwast?