  • 1. Data: 2015-05-30 10:38:36
    Temat: Cena metra działki vs cena budowy domu
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Mam takie trochę dziwe pytanie o ceny działek i domów w przyszłości za
    jakieś powiedzmy 20 lat
    wiem że nikt wróżką nie jest, ale może ktoś coś mądrego podpowie
    jak myślicie jak to będzie się kształtowało
    moim zdaniem działki raczej dużo nie podrożeją bo i tak są drogie w pobliżu
    miasta, najwyżej pewnie o infalcję
    na cenę domu składa się cana materiału która raczej też nie podskoczy więcej
    niż o inflację
    i cena robocizny która raczej będzie dążyła do zachodniej
    narazie chyba większy udział w kosztach mają materniały niż robocizna

    czyli mając zbędną działkę lepiej ją zamienić na dom teraz czy za 20 lat???
    (wychodząc z założenia ze ten dom będzie potrzebny nie teraz ale dla dzieci
    za 20 lat )

    narazie obserowałem trend taki że cena budowy domu rosła wolniej
    niż cena metra działki czyli opłacało się posiadać działkę
    przynajmniej tu u mnie w okolicy
    (działki drożały z ceny 1 dolara za metr do 150 zł za metr na przestrzenie
    kilkunastu lat
    teraz działki przystopowały od kilku lat)

    obawiam się że drożejąca robocizna może zmienić stosunek działka/dom w druga
    stronę
    co o tym myślicie ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-05-30 10:55:50
    Temat: Re: Cena metra dzia�ki vs cena budowy domu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 maja 2015 10:38:00 UTC+2 użytkownik Szumek napisał:
    > Witam
    > Mam takie trochę dziwe pytanie o ceny działek i domów w przyszłości za
    > jakieś powiedzmy 20 lat

    mysle ze szacunki kosztów masz wziete z ...py. Jesli bedzie hossa wszystko podrozeje,
    jesli wojna - odwrotnie. A mozliwe wszystko pomiedzy.
    Dzieciom domu nie buduj - i tak wymyslą cos po swojemu.
    Jesli masz kase na budowe to moze wybudowac cos na wynajem? Bedzie zarabiac przez
    lata, a dzieci za 20lat w razie czego zrobia sobie remont po swojemu.
    Jesli na budow trzeba kredytu to trzeba dobrze liczyc zeby zysk z wynajmu pokrył
    kredyt -tu ostroznie, hurraoptymizm nie wskazany :)

    b.

  • 3. Data: 2015-05-30 11:03:41
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

> [...]
    > teraz działki przystopowały od kilku lat)
    >
    > obawiam się że drożejąca robocizna może zmienić stosunek działka/dom w druga

    Zdecydowanie nie budować czegoś co ma być potrzebne za 20lat.
    W swoich rozważaniach nie wziąłeś pod uwagę zmiany technologii i potrzeb.
    Kto 20 lat temu myślał o domach energooszczędnych?
    Kto wie co będzie koniecznym wposażeniem w 2035?
    Jeśli masz nadwyżki budżetowe to możesz zbudować, sprzedać z zyskiem i zainwestować w
    kolejną działkę.

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2015-05-30 12:33:20
    Temat: Re: Cena metra działki vs cena budowy domu
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > czyli mając zbędną działkę lepiej ją zamienić na dom teraz czy za 20 lat???
    > (wychodząc z założenia ze ten dom będzie potrzebny nie teraz ale dla dzieci
    > za 20 lat )

    Well, latwiej przewidziec trzesienie ziemi w Nepalu, niz pomysly
    rzadzacych w RP v3.0. Wez pod uwage, ze wielu mlodych ludzi wylogowuje
    sie z naszego kraju i Twoje dzieci niestety tez moga wolec zamienic
    luksusowy dom w RP na klitke w Londynie.
    Sprzedac juz nie za bardzo jest co, zadluzenie trzeba splacac, jak
    pozabieraja prawa jazdy, to i z mandatow wplywy zmaleja, wiec jak nic
    podatek katastralny (katastrofalny) sie szykuje. Przeca nie wyrzuca pol
    mln. urzednikow.
    Ziemia to jednak ziemia, ceny wprawdzie przestaly rosnac ostatnio, ale
    tez nie sadze, zeby spadly. Dom wybudowac mozna w od kilku tygodni do
    kilku miesiecy, ale zmienic plany co do niego to juz problem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2015-05-30 20:52:41
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Wszystkie wasze uwagi są trafne
    sobie domu nie potrzebuje , narazie wystarczy mi ten co mam
    mam działki które po sprzedaży starczyłyby na budowę domu w tej chwili
    jednak boję sie że za 20 lat sytuacja może się zmienić i już nie starczą
    poprzez drożejącą robociznę
    kartofli na nich sadzić nie będe więc trzeba je na coś korzystniejszego
    wymienić
    na papierki NBP nie ma sensu bo to wogóle nic nie warte

    narazie tendencja była taka że opłacało się trzymać działkę
    poprostu drożały szybciej niż domy
    ale tendencja się chyba odwraca albo tak mi się wydaje

    jeśli opcja budowy teraz to pod wynajem i remont kiedyś
    powinno starczyć a nawet może trochę zostanie

    porównanie tego co może być u nas kiedyś biorę od zachodnich sąsiadów
    gdzie ceny materiałów i działek są zbliżone do naszych a robocizna liczone w
    euro

    mam trochę racji czy przesadzam ?
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-05-31 02:11:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 30 May 2015 10:38:36 +0200, Szumek napisał(a):

    > obawiam się że drożejąca robocizna może zmienić stosunek działka/dom w druga
    > stronę
    > co o tym myślicie ?

    Według mnie ceny działek podążą za trendem, który od kilku lat widać w
    budownictwie mieszkaniowym - skończą się marzenia o ceniach sprzed 7-8 lat
    i zaczną one powoli tanieć lub przynajmniej utrzymywać cenę. Ten rynek
    charakteryzuje się dużo mniejszą płynnością niż mieszkaniówka, więc zmiany
    następują wolniej, ale widać je. I raczej nie szykuje się żadna poważna
    zmiana, która miałaby spowodować wzrost cen, jak zwiększenie dostępności
    kredytów od roku 2005/06. Może stać się wręcz odwrotnie, jeśli wprowadzą
    podatek katastralny, wtedy taka ziemia co "jeść nie woła" nagle stanie się
    kosztem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2015-05-31 12:54:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > mam trochę racji czy przesadzam ?

    Nie wiem ile masz lat ale czy pamiętasz czas gdy w sklepach był tylko ocet?
    Ale że będzie miał telefon robiony w Chinach?

    Jak byś komuś powiedział w Europie 100 lat temu że US będzie nr 1 na świecie?
    Albo że będą dwie i pół(zimna) wojny?
    Czy ktoś by ci uwierzył?

    Nie wiem jak będzie wyglądał świat za 25 lat.
    Ale jak mój dziadek kupował pole 50 lat temu które ja teraz mam.
    To jego syn a mój ojciec na buty nie mieli.
    A teraz ja mam tą działkę i też się zastanawiałem sprzedać/budować się...
    Pytanie czego ty oczekujesz po tym kawałku ziemi teraz?
    Jak chcesz zarobić to wystaw po cenie wyższej niż średnia.
    Może ktoś kiedyś kupi...
    Jak chcesz żeby była dla Ciebie zabepieczeniem.
    Daj komuś w dzierżawę (jak jest komu) niech chwasty nie rosną.

    Co ja zrobiłem?
    Mój kawałek ziemi leżał 15 lat. Teraz biorę kredyt pod ten kawałek
    i będę próbował coś rozkręcić.

    Jak mówi moja mama.
    Sprzedać można tylko raz a 1000 zł teraz a 10 lat temu to ....

  • 8. Data: 2015-05-31 13:15:09
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 31 maja 2015 12:54:25 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    > i będę próbował coś rozkręcić.
    >
    > Jak mówi moja mama.
    > Sprzedać można tylko raz a 1000 zł teraz a 10 lat temu to ....

    To teraz napisz propagandysto jak ci się kurwa udało przeżyć na samym occie? Po
    tygodniu na samym occie połowa Polaków by marła a jak popatrzeć ew statystyki to na
    occie przyrost naturalny był większy niż jest teraz.

  • 9. Data: 2015-05-31 16:09:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 maja 2015 20:52:41 UTC+2 użytkownik Szumek napisał:

    > kartofli na nich sadzić nie będe więc trzeba je na coś korzystniejszego
    > wymienić
    > na papierki NBP nie ma sensu bo to wogóle nic nie warte

    Obsadz calosc choinkami (swierki, jalowce). Za 10 lat posprzedajesz po
    100 za sztuke na swieta - takiej stopy zwrotu nigdzie nie uzyskasz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-05-31 19:11:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > To teraz napisz propagandysto jak ci się kurwa udało przeżyć na samym occie? Po
    tygodniu na samym occie połowa Polaków by marła a jak popatrzeć ew statystyki to na
    occie przyrost naturalny był większy niż jest teraz.

    Miałem pięć krów osiem świń setke kur + 5 ha pola