  • 1. Data: 2015-05-28 11:02:07
    Temat: Wełna skalna na elewacji
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Powiedzmy, że przejrzałem "zady i walety" wełny skalnej w porównaniu ze
    styropianem.

    Dom "na wsi", w pobliżu lasu, murowany z silikatów.

    Elewacje robiłaby ekipa "od wełny", a nie z łapanki.

    Czy jest coś, co powinno mnie odwieść od pomysłu użycia wełny skalnej?
    Aspekt finansowy odpuszczamy.

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-05-28 12:19:18
    Temat: Re: Wełna skalna na elewacji
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 11:02:03 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > Elewacje robiłaby ekipa "od wełny", a nie z łapanki.
    > Czy jest coś, co powinno mnie odwieść od pomysłu użycia wełny skalnej?

    W budownictwie istotne sa wlasciwosci techniczne i ekonomia - a to każesz olac.
    Napaliles sie jak kot na waleriane - no to se rób :) Ja bym nie robił - ale musialbym
    uzyc słów o ekonomii i technice zeby to uzasadnic :-)

    b.

  • 3. Data: 2015-05-28 12:21:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 11:02, Piotrek pisze:
    > Powiedzmy, że przejrzałem "zady i walety" wełny skalnej w porównaniu ze
    > styropianem.

    A mógłbyś w kilku słowach dokonać tu tego porównania? Po co inni też
    mają się przez to przedzierać.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-05-28 12:29:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 12:19, Budyń pisze:

> [...]
    > Napaliles sie jak kot na waleriane - no to se rób :) Ja bym nie robił - ale
    musialbym uzyc słów o ekonomii i technice zeby to uzasadnic :-)

    Nie krępuj się i uzasadniaj. Chętnie posłucham.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-05-28 16:54:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-28 12:19, Budyń wrote:
    > W budownictwie istotne sa wlasciwosci techniczne i ekonomia - a to każesz olac.

    Spoko! Przy dokonywaniu wyboru jak najbardziej biorę pod uwagę
    właściwości techniczne.

    Natomiast z aspektami ekonomicznymi to jest tak, że po prostu nie są
    obiektywne i zależą od kontekstu. No chyba, że podchodzimy do ekonomii
    stricte arytmetyczne ale to IMHO zbyt duże uproszczenie.

    > Napaliles sie jak kot na waleriane - no to se rób :) Ja bym nie robił - ale
    musialbym uzyc słów o ekonomii i technice zeby to uzasadnic :-)

    Dajesz! A ja idę po piwo i orzeszki ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2015-05-28 17:15:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-28 12:21, Marcin N wrote:
    > A mógłbyś w kilku słowach dokonać tu tego porównania? Po co inni też
    > mają się przez to przedzierać.

    Nie lubię wymądrzać się w tematach co do których mam mierne pojęcie.

    Natomiast pytanie do googla jest dość oczywiste. Po odsianiu marketingu
    producentów i handlarzy zostaje sporo materiałów do analizy.

    W każdym razie w moim przypadku (bliskość lasu) znaczenie miała kwestia
    odporności na ogień i ingerencję owadów i gryzoni.

    Piotrek

  • 7. Data: 2015-05-28 18:11:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 17:15:46 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > W każdym razie w moim przypadku (bliskość lasu) znaczenie miała kwestia
    > odporności na ogień i ingerencję owadów i gryzoni.

    znaczy sie co ten las ma wspólnego z ogniem? Pali sie? No to zgas najpierw :)
    W jakiej odległosci ten las od budynku masz?

    b.

  • 8. Data: 2015-05-28 20:03:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-28 18:11, Budyń wrote:

    > znaczy sie co ten las ma wspólnego z ogniem? Pali sie? No to zgas najpierw :)

    Odpukać nie pali się ani aktualnie ani nie palił się w dającej się
    ogarnąć przeszłości.

    > W jakiej odległosci ten las od budynku masz?

    20m

    Piotrek

  • 9. Data: 2015-05-29 01:21:00
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 20:03:42 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Odpukać nie pali się ani aktualnie ani nie palił się w dającej się
    > ogarnąć przeszłości.

    > 20m
    >
    > Piotrek

    Jak zbudujesz dom z szamotu i azbestu to w takiej odległości od palącego się lasu
    zginiesz jeśli nie zdążysz uciec.

  • 10. Data: 2015-05-29 06:48:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-29 01:21, k...@g...com wrote:
    > Jak zbudujesz dom z szamotu i azbestu to w takiej odległości od palącego się lasu
    zginiesz jeśli nie zdążysz uciec.

    Las o którym wspominam to nie jest tysiącletnia puszcza jodłowa ...

    Ze skraju lasu wykarczowałem co większe drzewa i w takim stanie planuję
    rzeczony skraj lasu utrzymywać.

    Hydranty ppoż też są w bezpośrednim sąsiedztwie.

    Ale oczywiście jakieś niezerowe zagrożenie pożarowe istnieje i dlatego
    rozważam obłożenie domu wełną skalną a nie styropianem.

    Piotrek