  • 11. Data: 2015-05-29 07:33:10
    Temat: Re: Wełna skalna na elewacji
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 06:48, Piotrek pisze:

    > Las o którym wspominam to nie jest tysiącletnia puszcza jodłowa ...
    >
    > Ze skraju lasu wykarczowałem co większe drzewa i w takim stanie planuję
    > rzeczony skraj lasu utrzymywać.
    >
    > Hydranty ppoż też są w bezpośrednim sąsiedztwie.
    >
    > Ale oczywiście jakieś niezerowe zagrożenie pożarowe istnieje i dlatego
    > rozważam obłożenie domu wełną skalną a nie styropianem.

    Wełna skalna wrzucona do ogniska - pali się pomimo niepalności na
    opakowaniu. Testowałem na Rockwool Rockton.

    --
    MN

  • 12. Data: 2015-05-29 07:58:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-29 07:33, Marcin N wrote:
    > Wełna skalna wrzucona do ogniska - pali się pomimo niepalności na
    > opakowaniu. Testowałem na Rockwool Rockton.

    Ciekawe ... Teoretycznie powinna być zrobiona ze skały z (niewielkimi)
    domieszkami jakichś badziewi lepiących i hydrofobowych.

    Piotrek

  • 13. Data: 2015-05-29 08:01:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 06:48:53 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Ale oczywiście jakieś niezerowe zagrożenie pożarowe istnieje i dlatego
    > rozważam obłożenie domu wełną skalną a nie styropianem.

    A zabezpieczenie na niezerowe prawdopodobienstwo upadku statku powietrznego masz?
    Nieco przesadzasz (statystyki sprawdz)- ale gdybys mial lepiej potem sie czuc i cie
    stac to czemu nie :)

    b.

  • 14. Data: 2015-05-29 15:08:54
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > Nieco przesadzasz (statystyki sprawdz)- ale gdybys mial lepiej potem sie czuc i cie

    Ja wiem czy to takie śmieszne?

    http://tiny.pl/gqrw6

    A co powiesz o ludziach którzy budują się na polderach?
    A potem mamy takie obrazki:

    http://tiny.pl/gqrw2

    A potem wszyscy są zdziwieni że z małego strumyka robi się wielka rzeka

  • 15. Data: 2015-05-29 15:26:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 15:08:56 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Ja wiem czy to takie śmieszne?
    > http://tiny.pl/gqrw6

    z powyższego:
    "na skutek podjętej akcji ratowniczo-gaśniczej nie doszło do jakiegokolwiek
    uszkodzenia zabudowań oraz zakładów produkcyjnych"

    > A co powiesz o ludziach którzy budują się na polderach?
    > A potem mamy takie obrazki:
    > http://tiny.pl/gqrw2
    > A potem wszyscy są zdziwieni że z małego strumyka robi się wielka rzeka

    powódz ma być argumentem na użycie przeciwogniowej wełny mineralnej - no oryginalne
    przyznam :)

    b.

  • 16. Data: 2015-05-29 15:36:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > powódz ma być argumentem na użycie przeciwogniowej wełny mineralnej - no oryginalne
    przyznam :)

    > b.
    Mi chodzi o zasade :
    "(...)
    A zabezpieczenie na niezerowe prawdopodobienstwo
    (...)"
    A Ty się stosunkowywujesz do przypadków szczególnych.

    To jeszcze inny przykład na moim osiedlu bliżej mieszkający drogi chcą mieć ekran.
    Dlaczego?
    Bo samochody jeżdżą!!!!
    Ludzi są źli bo okazało się że po drodze dwupasmowej (która była PRZED budynkami)
    jeżdżą samochody.

  • 17. Data: 2015-05-29 18:14:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 15:36:28 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Mi chodzi o zasade :
    > "(...)
    > A zabezpieczenie na niezerowe prawdopodobienstwo
    > (...)"
    > A Ty się stosunkowywujesz do przypadków szczególnych.

    ja twierdze ze prawdopodobienstwo pozaru lasu zagrazające budynkowi (w stopniu takim
    ze bedzie roznica miedzy styropianem a wełną) jest na tyle nikłe ze te extra
    niezbedne koszty bedą zmarnowane. Tylko tyle.
    Zawsze sie ocenia koszty w stosunku do ryzyka, ale mozna tez oceniac stosunek koszty
    do fobii :-) Z tym nie dyskutuje :)

    b.

  • 18. Data: 2015-05-29 22:33:46
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zawsze sie ocenia koszty w stosunku do ryzyka, ale mozna tez oceniac stosunek
    koszty do fobii:-) Z tym nie dyskutuje:)

    A jak oceniasz prawdopodobienstwo takiego zdarzenia:
    Palisz w kominku, co sie mialo spalic, to sie wypalilo, mijaja 2 dni od
    wygaszenia kominka, wrzucasz popiol do plastikowego kubla, ale sie
    gdzies spieszysz i zostawiasz wyrzucenie popiolu na kompost na pozniej.
    No i teraz zagadka: co bylo dalej?
    No dobra, nie bede trzymal w niepewnosci, dalej bylo mycie scian w calym
    domu po pożarze - koszmarna robota, wymiana kawalka spalonej podlogi i
    sufitu. Wrogowi bym nie zyczyl. Dym, ktory osmolil wszystkie sciany, na
    szczescie uniemozliwil rozwoj pozaru, a niewiele brakowalo, bo dom
    "kanadyjczyk".
    Absolutnie nie dziwie sie autorowi watku, ze dmucha na zimne. Mozesz to
    nazwac fobia, lub paranoja, ale skoro zimny popiol z drewna moze jednak
    nie byc do konca wypalony po 2 dniach, to ja wszystkie materialy
    budowlane zaczalem dzielic na palne i niepalne i nawet krzesla ogrodowe
    impregnowalem czyms ogniochronnym. Paranoja normalnie. I firanek nie
    mam, chyba, ze znajde niepalne.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2015-05-29 22:55:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 22:33:48 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > No i teraz zagadka: co bylo dalej?
    > No dobra, nie bede trzymal w niepewnosci, dalej bylo mycie scian w calym

    czy ja nie mówie ze wypadki sie nie zdarzają? Jasne ze sie zdarzają - ile takich jak
    twój? Pewnie jeden na całą europe na 50lat. Czy zatem sesnsownie byłoby wprowadzic
    zabezpieczenie techniczne na wypadek takiego zdarzenia (nie wiem jakie - zapewnic
    bunkier do odstawienia tego wiadra na chwile)? Oczywiscie nie - niezależnie od faktu
    ze ten pozar zaistniał.
    Oczywiscie po zdarzeniu psychika każe siegac do "bezpieczniejszych" rozwiązan. Tyle
    ze to fobia a nie zwyczajna technika.

    b.

  • 20. Data: 2015-05-30 01:50:30
    Od: k...@g...com

> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Oceniam że zdarzenie miało związek z bezmyślnością użytkownika kominka. Wystarczyło
    wsadzić wiaderko z popiołem do kominka. Jak kupiliśmy piec na drewno to następnego
    dnia zorganizowałem dwudziesto litrowy metalowy pojemnik po farbie. Mogę do niego
    palące drewno wrzucić i nic się nie stanie.