  • 21. Data: 2015-05-30 06:56:32
    Temat: Re: Wełna skalna na elewacji
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > czy ja nie mówie ze wypadki sie nie zdarzają? Jasne ze sie zdarzają - ile takich
    jak twój? Pewnie jeden na całą europe na 50lat

    > b.

    W mojej wiosce o mało Bank Spółdzielczy się przez to nie spalił.
    to raz
    a dwa
    to mam szwagra który ma zawsze jakieś "fobie" i szuka dziury w całym.
    ale zostawił jak Paweł wiaderko w garażu.
    Na szczęście skończyło się na tylko malowaniu ścian

  • 22. Data: 2015-05-30 07:25:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 maja 2015 06:56:33 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > ale zostawił jak Paweł wiaderko w garażu.
    > Na szczęście skończyło się na tylko malowaniu ścian

    Zatem sesli to zjawisko bardziej powszechne, (nie slyszalem o takich, ale nie znam
    sie kominka nie mam) to rozwiazanie lezy w informowaniu - bo zapobieganie jest
    wyjatkowo proste.

    b.

  • 23. Data: 2015-05-30 12:21:50
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zatem sesli to zjawisko bardziej powszechne, (nie slyszalem o takich,
    > ale nie znam sie kominka nie mam) to rozwiazanie lezy w informowaniu
    > - bo zapobieganie jest wyjatkowo proste.

    Potem opowiesci nieraz slyszalem, jak to wyrzucony na kompost zimny
    popiol spowodowal ogien kompostownika.
    Zawsze zastanawialem sie po co to i co to "dogaszanie pozaru". Leja ci
    strazacy wode, wszystko niemal plywa, a oni leja. Chyba jednak wiedza co
    robia.
    Kubelek na popiol zawsze metalowy, po wyrzuceniu zrobic blotko, a
    chalupe ocieplac czyms niepalnym.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2015-05-30 22:42:53
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam

    > Kubelek na popiol zawsze metalowy, po wyrzuceniu zrobic blotko, a
    > chalupe ocieplac czyms niepalnym.

    Ten sam problem występuje przy piecach na węgiel( groszek,mial etc).
    Popiól-bardzo często z żarem -od lat wsypuję do blaszanych hoboków,
    a gdy odda cale cieplo- i ja mam czas-dopiero wynoszę.
    Do ad rema wracając
    Nic nie napisales o technologii,w jakiej tę welnę zamierzasz klaść.
    jeśli "normalna" na drewnianym ruszcie i sidding-to nie zamierzam komentować.
    Jeśli jakaś super twarda,siatka i tynk-to po kilku latach pojawią się rysy na
    lączeniach.
    Czas weryfikuje technologie i pokazal,że welna nie jest dobrym materialem na izolacje
    zewnętrzne.Tak samo,jak styropian nie jest najlepszy,jeśli chodzi o izolacje
    poddaszy.Ale to wiem,bo zrobilem.
    Wracając do domu: rozumiem,że konstrukcja dachu calkowicie metalowa?
    Okna też?
    O przesunięciu budynku nikt nie wspominal?
    A może ubezpieczyc by warto?
    tylko tych większych drzew szkoda...
    Pozdro dolniak

  • 25. Data: 2015-05-30 23:11:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-30 o 22:42, dolniak pisze:
    > Tak samo,jak styropian nie jest najlepszy,jeśli chodzi o izolacje poddaszy.Ale to
    wiem,bo zrobilem.

    Sąsiad właśnie dał jako ocieplenie dachu jakiś twardy styropian grubości
    ok 8-10 cm. Czemu to zły pomysł?

    --
    MN

  • 26. Data: 2015-05-31 00:17:40
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Sąsiad właśnie dał jako ocieplenie dachu jakiś twardy styropian grubości
    > ok 8-10 cm. Czemu to zły pomysł?

    To nie jest zly pomysl.Tu chodzi o podejście do tematu.
    Izolacja podkrokwiowa ze styropianu jest wspaniala.Prawie bez odpadów,szybko,
    lekko itp.Tylko,ze zabiera przestrzeń,a na to nie byleś przygotowany.
    Tlumienie dżwięków pomijam.
    Izolacja międzykrokwiowa -tak jak welną-to koszmar.Pelno ścinków,bardzo wolno
    idzie,mostki,bo pianka wszędzie nie wejdzie.
    A kosensus-między krokwie welna(tlumienie dżwięków,ograniczenie ruchu powietrza)a pod
    krokwie styropian(jednolita plaszczyzna,lżejsza od plyt gipsowych i bardziej
    wytrzymala na pękanie)nie istnieje,bo każdy producent
    broni swojego sposobu.

  • 27. Data: 2015-05-31 02:30:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 30 May 2015 15:17:40 -0700 (PDT), dolniak napisał(a):

> [...]
    > powietrza)a pod krokwie styropian(jednolita plaszczyzna,lżejsza od plyt
    > gipsowych i bardziej wytrzymala na pękanie)nie istnieje,bo każdy

    Konsensus to wyrzucenie izolacji nad krokwie zamiast się męczyć :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2015-06-01 08:18:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-30 22:42, dolniak wrote:
    > [...]
    > Do ad rema wracając
    > Nic nie napisales o technologii,w jakiej tę welnę zamierzasz klaść.
    > jeśli "normalna" na drewnianym ruszcie i sidding-to nie zamierzam komentować.

    Spokojnie :-)

> [...]
    poddaszy.Ale to wiem,bo zrobilem.
    > Wracając do domu: rozumiem,że konstrukcja dachu calkowicie metalowa?

    Dach kryty blachą.
    Więźba oczywiście drewniana, nie metalowa :-)

    > Okna też?
    > O przesunięciu budynku nikt nie wspominal?

    Zakładam, że po to wymyślono ograniczenie (15m) na odległość budynku od
    ściany lasu ażeby las zabezpieczyć przed zagrożeniami ze strony budynku
    i na odwrót. Ja odsunąłem się o dodatkowe 5 metrów - więcej nie mogłem.

    > A może ubezpieczyc by warto?

    To jest oczywista oczywistość.

    > tylko tych większych drzew szkoda...

    Pi razy drzwi 50 letnie brzozy są jakby z definicji w wieku rębnym.
    W każdym razie temat był konsultowany z leśnikiem i nie wzbudził
    kontrowersji. Nie poleciało zresztą tych drzew aż tak dużo. Natomiast
    ich wycięcie ładnie doświetliło działkę ale jednocześnie IMHO nie
    spowodowało degradacji krajobrazu.

    Po to zresztą razem z działką budowlaną kupiłem przylegający las ażeby
    mieć wpływ na to jak będzie wyglądało nasze otoczenie.

    Piotrek

  • 29. Data: 2015-06-01 08:23:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-30 22:42, dolniak wrote:
    > Jeśli jakaś super twarda,siatka i tynk-to po kilku latach pojawią się rysy na
    lączeniach.

    Jeszcze wracając do rys na łączeniach. Z czego one wynikają?
    Z charakterystyki materiału? Czy z błędów wykonawczych?

    Piotrek

  • 30. Data: 2015-06-01 08:41:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 08:23:18 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Jeszcze wracając do rys na łączeniach. Z czego one wynikają?
    > Z charakterystyki materiału? Czy z błędów wykonawczych?

    dałem na południowej scianie dosc ciemny tynk (akrylowy, na styropianie) - popękał od
    termicznej pracy na miejscu łączenia płyt. Po naprawie przemalowałem sciane na jasno
    i problemy ustały.

    b.