  • 31. Data: 2015-06-02 17:04:48
    Temat: Re: Cena metra działki vs cena budowy domu
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 12:41:28 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > wyjazdów.

    > Nie zgadzam się że było powszechne - może i rzeczywiście dewiz było sporo,
    > ale nie każdy miał do nich dostęp. A ci co nie mieli to musieli je kupować z
    > 4 krotną przebitką.
    >
    > No i z tymi Pewexami to tez nie do końca tak różowo było. Pamiętam takie
    > obrazki: wchodzisz a tu jeden model telewizora jeden magnetowid, sporo
    > zabawek i jakiś drobiazgów a reszt to ciuchy.
    > I chyba słodycze - ale tego nijak nie mogę sobie przypomnieć. Na pewno nigdy
    > ich tam nie kupowałem ani też moi rodzice, ale nie pamiętam czy tam były.

    Napisałeś w stylu że dostęp do dolarów nie był równy bo jedni jeździli na handel do
    demoludów inni do roboty na zachód i ci mieli a tacy co im się nie chciało pojechać
    to byli poszkodowani. Do demoludów nie było żadnych ograniczeń w wyjazdach. Doszło do
    tego ze ZUS zaczął się przypierdalać bo ludzie szli na zwolnienia lekarskie żeby
    pojechać na Węgry pohandlować. Pierwszy raz na Węgry pojechałem w 1976 pod koniec
    czerwca. Miałem 18 lat, miałem dowód bo z początku roku jestem. Żeby mieć na towar
    sprzedałem rower, radio i magnetofon. Rodzice trochę dołożyli. Kolega wiedział co
    tutaj kupić żeby tam bez problemu sprzedać bo jego ojciec jeździł. Pojechaliśmy w
    trzech. Towaru miałem mało i przywiozłem na czysto tylko 80 dolarów. Przez cale
    wakacje pojechaliśmy 7 razy. Za każdym razem przywoziłem 150-200 dolarów na czysto.
    Dzieliłem się z siostrą bo ona zaopatrzenie mi robiła. Oprócz dolarów przywoziłem
    Humanę dla siostrzeńca. Tutaj była tylko w Pewexie a tam w każdym sklepie spożywczym
    w niższej cenie niż pewexowa. Tak że kolego sympatyczny nie pierdol że były jakieś
    ograniczenia i nie każdy mógł. Jedyne ograniczenia jakie były to przy wyjazdach na
    zachód. Ograniczenie typowo urzędowe. Młodych singli nie puszczali bo było prawie
    pewne że zostaną. Po wojsku w zależności gdzie ktoś służył też był jakiś krótki okres
    karencji. Zawodowi wojskowi do emerytury mieli szlaban na wyjazdy. Ale oni dobrze
    zarabiali i im wyjazdy do roboty na budowie wisiały i powiewały. Za to małżeństwo jak
    miało dziecko i jechali razem do pracy a zostawiali dziecko z babcią to dostawali
    paszporty bez problemów. Ważne było wrócić w oznaczonym czasie bo się nie czepiali
    jak się znowu paszport chciało odebrać. Przy powrocie korzystnie było zgłosić
    celnikowi ile dolarów czy marek się wiezie. Dawało to gwarancję że jak się kupowało
    samochód, działkę to urząd skarbowy się nie czepiał skąd kasa. Dewizy przywożone z
    zagranicy nie podlegały opodatkowaniu. Pielęgniarki twierdzisz że źle miały. jak
    któraś szprechała to jechała opiekować się starymi nazistami. Minimalna stawka to
    było wikt, opierunek, pokój i 500 marek miesięcznie. Bystrzejsze z dwa razy w
    tygodniu najmowały się do sprzątania. Te 1000 marek bez problemu w miesiąc trafiały.
    65 tysięcy złotych miesięcznie to robiło. Trzy miesiące 200 tysięcy, równowartość
    prawie dwóch małych fiatów w cenie giełdowej. Za rok znowu na trzy miesiące. Sporo
    tak się zaaklimatyzowało że zostały na stałe. A jak ktoś miał charakter skurwysyna i
    był po wojsku i tak do trzydziestki to mógł w Holandii podpisać kontrakt na 3 lata do
    armii w RPA. Pierwszy rok 5 tysięcy dolarów miesięcznie, drugi 7,5 tysiąca trzeci 10
    tysięcy dolarów miesięcznie. Jak podpisał potem na jeszcze dwa lata to po skończeniu
    kontraktu dostawał brytyjski paszport i premię. Jak bym miał 25 lat to pewno dałbyś
    radę nawinąć mi makaron na uszy. Ale że mam 56 to nie dasz rady.

  • 32. Data: 2015-06-04 11:50:45
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam

    > To zależy od lokalizacji - miasta nie są z gumy więc o ile ogólnie działek
    > jest sporo to tych atrakcyjnych niezabudowanych coraz mniej. Jak miasto
    > atrakcyjne to działki rosną bardzo szybko a jak nie to nawet spadają.

    miasto to Białystok więc dla niektórych bedzie atrakcyjny dla niektórych nie
    działki obecnie mają prąd wode kanalizacje telefon swiatłowód jeszcze gazu
    brak ale chyba niedługo będzie

    > Cena tego materiału nie podskoczy, ale pojawią się nowe lepsze i droższe.

    > Tu zgoda cena robocizny będzie rosła szybciej niż inflacja ale z drugiej
    > strony nasza siła nabywcza też (bo jedno wynika z drugiego) więc
    > odczuwalny koszt budowy domu będzie podobny lub niższy.

    opisze sytuację na przykładzie która może się sprawdzić
    teraz działka kosztuje powiedzmy 100zł/mkw za 10 lat 120zł/mkw
    budowa domu teraz powiedzmy 400 tyś za 10 lat 600tyś
    średnie zarobki teraz 2 tyś za 10 lat 3 tyś
    budując dom z zarobków nie ma to znaczenia jednak
    finansując z działki za 10 lat jednak jesteśmy w plecy
    bo realnie wzrost wartości dziłki bedzie mniejszy niż zarobków

    > Zdecydowanie lepiej za 20 lat. Popatrz na domy sprzed 20 lat - one nie
    > spełniają obecnych standardów - brak podłogówki, brak kominka, brak
    > wentylacji i klimatyzacji. W łazience brodzik zamiast odpływu w podłodze,
    > muszla stojąca zamiast zabudowanej, w pokojach po 2 gniazdka zamiast 5.
    > Pociągnięta instalacja RTV i telefoniczna ale brak SAT czy ethernetu i tak
    > dalej.
    >
    > Standardy się zmieniają, to co dziś jest luksusem za 10 lat będzie
    > standardem. Ot choćby taka PC za 20 lat kupisz ją za ułamek dzisiejszej
    > ceny bo będzie dobrem powszechnym jak lodówka.

> [...]

    pozdrawiam

  • 33. Data: 2015-06-05 08:52:29
    Od: noname <n...@d...pl>

    Dnia 2015-06-04, o godz. 11:50:45
    "Szumek" <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > finansując z działki za 10 lat jednak jesteśmy w plecy
    > bo realnie wzrost wartości dziłki bedzie mniejszy niż zarobków

    Chciałem zauważyć, że 7 rok nie mam podwyżki (nie, nawet mały
    szantaż stosowałem), mogę sobie zmienić pracę (co w Lublinie, bez
    układów lub zaplecza nie jest łatwe - o ile nie jest się jakimś
    poszukiwanym, inaczej czeka cię gówniana płaca) lub wyjechać (jak to
    zrobiła 1/2 młodych z Lublina).
    Także perspektywa +1 tys (tys nie "tyś") za 10 lat raczej jest płonna.
    Szybciej katastralny.

  • 34. Data: 2015-06-07 10:23:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-05-31 o 13:15, k...@g...com pisze:

    > To teraz napisz propagandysto jak ci się kurwa udało przeżyć na samym occie?

    Nie popadajmy w skrajności.
    Propaganda zawsze będzie.

    http://chrisniedenthal.com/pl/works/sklep-miesny-198
    0?cat=everyday-life

  • 35. Data: 2015-06-07 10:47:03
    Temat: Re: Cena metra dzia?ki vs cena budowy domu
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Sz. wrote:

    > - których wiek nie przekracza dziesięciu lat;

    Tak, jak napisał Paweł: dzisiaj. Ponasadza tych drzewek,
    a za rok mu prawo zmienią i sobie nie wytnie. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr