  • 11. Data: 2015-05-31 19:56:24
    Temat: Re: Cena metra działki vs cena budowy domu
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 31 maja 2015 19:11:21 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    tygodniu na samym occie połowa Polaków by marła a jak popatrzeć ew statystyki to na
    occie przyrost naturalny był większy niż jest teraz.

    > Miałem pięć krów osiem świń setke kur + 5 ha pola

    Dalej to nie tłumaczy kłamliwej tezy że w sklepach był tylko ocet. Sam żarłeś te
    krowy, świnie, kury i kartofle z pola czy nadwyżki sprzedawałeś? Znam tamte czasy z
    trochę innej strony. Ze strony statystyk ile osób chamy ze wsi zaraziły pasożytami bo
    mięso nie było badane. Pokątne sprzedawanie mięsa ze zwierząt które padły było normą.
    Że prawie całe mleko sprzedawane na rynkach było w takiej chujowej klasie że
    mleczarnie go nie brały. Że powszechne było sprzedawanie mleka od krów chorych na
    gruźlicę.

  • 12. Data: 2015-05-31 20:28:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 maja 2015 19:56:25 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
    tygodniu na samym occie połowa Polaków by marła a jak popatrzeć ew statystyki to na
    occie przyrost naturalny był większy niż jest teraz.

    > Dalej to nie tłumaczy kłamliwej tezy że w sklepach był tylko ocet.

    czyli było dobrze...

    >Sam żarłeś te krowy, świnie, kury i kartofle z pola czy nadwyżki sprzedawałeś? >Znam
    tamte czasy z trochę innej strony. Ze strony statystyk ile osób chamy ze

    ...ale było źle. Przekaz troche niespojny :-)

    b.

  • 13. Data: 2015-05-31 20:41:42
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Przekaz troche niespojny:-)

    Daj spokoj, to Kogutek. Animka przynajmniej cytowac potrafi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2015-05-31 21:14:13
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Dalej to nie tłumaczy kłamliwej tezy że w sklepach był tylko ocet. Sam żarłeś
    > te krowy, świnie, kury i kartofle z pola czy nadwyżki sprzedawałeś?

    Ja słyszałem historie wszystko jechało na wschód...
    Natomiast do tej pory mam przed oczami widok rozbitych szyb w oknach w GS-ie
    bo rano cukier rzucili.
    A no i strajki w latach 70/80 to były przede wszystkim o wolność polityczne?

> [...]
    > rynkach było w takiej chujowej klasie że mleczarnie go nie brały. Że
    > powszechne było sprzedawanie mleka od krów chorych na gruźlicę.

    Nie wiem jak w statyskach to wyglądało. Ale wiem jak wyglądało to
    w pracy mojej mamy.
    Sama wspomina czasami jak ludzie kupowali mleko w sklepie a później
    wlewali to baniek i sprzedawali do mleczarni.
    A co do jakości nie wiem jak w Łodzi
    ale w nowosądeckim to była ilość procent tłuszczu (mówimy o czasach przed 89).
    Każda bańka była sprawdzana czy mleko nie było kwaśne i pobierane mleko do próby.
    Potem dwa razy w miesiącu była badana zawartość tłuszczu.
    I tak jak pisze liczyły się ilość i zawartość tłuszu.
    Tak że przyjmowano każdą ilość.

    > Pokątne sprzedawanie mięsa ze zwierząt które padły było normą.
    Pytanie gdzie, u mnie w domu wszystkie są zakopane mogę Ci miejsca pokazać.
    Zresztą nie wiem czy tego nie da się łatwo wykryć ale nie chce tutaj teri snuć.

  • 15. Data: 2015-06-01 09:15:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Szumek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Witam
    > Mam takie trochę dziwe pytanie o ceny działek i domów w przyszłości za
    > jakieś powiedzmy 20 lat
    > wiem że nikt wróżką nie jest, ale może ktoś coś mądrego podpowie
    > jak myślicie jak to będzie się kształtowało
    > moim zdaniem działki raczej dużo nie podrożeją bo i tak są drogie w
    > pobliżu miasta, najwyżej pewnie o infalcję

    To zależy od lokalizacji - miasta nie są z gumy więc o ile ogólnie działek
    jest sporo to tych atrakcyjnych niezabudowanych coraz mniej. Jak miasto
    atrakcyjne to działki rosną bardzo szybko a jak nie to nawet spadają.

    > na cenę domu składa się cana materiału która raczej też nie podskoczy
    > więcej niż o inflację

    Cena tego materiału nie podskoczy, ale pojawią się nowe lepsze i droższe.

    > i cena robocizny która raczej będzie dążyła do zachodniej
    > narazie chyba większy udział w kosztach mają materniały niż robocizna

    Tu zgoda cena robocizny będzie rosła szybciej niż inflacja ale z drugiej
    strony nasza siła nabywcza też (bo jedno wynika z drugiego) więc odczuwalny
    koszt budowy domu będzie podobny lub niższy.

    > czyli mając zbędną działkę lepiej ją zamienić na dom teraz czy za 20
    > lat???
    > (wychodząc z założenia ze ten dom będzie potrzebny nie teraz ale dla
    > dzieci za 20 lat )

    Zdecydowanie lepiej za 20 lat. Popatrz na domy sprzed 20 lat - one nie
    spełniają obecnych standardów - brak podłogówki, brak kominka, brak
    wentylacji i klimatyzacji. W łazience brodzik zamiast odpływu w podłodze,
    muszla stojąca zamiast zabudowanej, w pokojach po 2 gniazdka zamiast 5.
    Pociągnięta instalacja RTV i telefoniczna ale brak SAT czy ethernetu i tak
    dalej.

    Standardy się zmieniają, to co dziś jest luksusem za 10 lat będzie
    standardem. Ot choćby taka PC za 20 lat kupisz ją za ułamek dzisiejszej ceny
    bo będzie dobrem powszechnym jak lodówka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2015-06-01 09:24:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 09:16:50 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Standardy się zmieniają, to co dziś jest luksusem za 10 lat będzie
    > standardem. Ot choćby taka PC za 20 lat kupisz ją za ułamek dzisiejszej ceny
    > bo będzie dobrem powszechnym jak lodówka.

    Cieszy mi sie mordka zawsze jak o tym czytam. Bo moja ma juz blisko 5 lat i
    poki co - co rok drozeje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-06-01 11:09:37
    Temat: Re: Cena metra dzia�ki vs cena budowy domu
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 31 maja 2015 16:09:13 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Obsadz calosc choinkami (swierki, jalowce). Za 10 lat posprzedajesz po
    > 100 za sztuke na swieta - takiej stopy zwrotu nigdzie nie uzyskasz :)
    > pozdr.

    O ile dostanie pozwolenie na wycinke od urzędnika.
    W polsce kiepski pomysł niestety...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 18. Data: 2015-06-01 11:17:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 11:09:38 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > O ile dostanie pozwolenie na wycinke od urzędnika.
    > W polsce kiepski pomysł niestety...

    Do ilus lat / obwodu pnia nie trzeba pozwolenia - jakos sobie z tym "przydomowe"
    choinkarnie radza ;) Jest tego coraz wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-06-01 11:26:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:

    > O ile dostanie pozwolenie na wycinke od urzędnika.
    > W polsce kiepski pomysł niestety...

    Zapytalem wujka google i:

    Wycinka drzew bez zezwolenia

    Wymogu uzyskania zezwolenia na wycięcie nie stosuje się między innymi do drzew i
    krzewów:
    [...]
    - rosnących na plantacjach;
    [...]
    - których wiek nie przekracza dziesięciu lat;

    Wiec jak widzisz nie jest tak zle ;) Lepiej zaczac sprzedaz po 8 latach zeby
    sie wszystkiego pozbyc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2015-06-01 11:29:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Cieszy mi sie mordka zawsze jak o tym czytam. Bo moja ma juz blisko 5 lat
    > poki co - co rok drozeje :-)

    Chwilowa aberracja bo ciągle konkurencja mała.

    Pozdrawiam
    Ergie