    From: "Szumek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Cena metra działki vs cena budowy domu
    Date: Sat, 30 May 2015 10:38:36 +0200

    Witam
    Mam takie trochę dziwe pytanie o ceny działek i domów w przyszłości za
    jakieś powiedzmy 20 lat
    wiem że nikt wróżką nie jest, ale może ktoś coś mądrego podpowie
    jak myślicie jak to będzie się kształtowało
    moim zdaniem działki raczej dużo nie podrożeją bo i tak są drogie w pobliżu
    miasta, najwyżej pewnie o infalcję
    na cenę domu składa się cana materiału która raczej też nie podskoczy więcej
    niż o inflację
    i cena robocizny która raczej będzie dążyła do zachodniej
    narazie chyba większy udział w kosztach mają materniały niż robocizna

    czyli mając zbędną działkę lepiej ją zamienić na dom teraz czy za 20 lat???
    (wychodząc z założenia ze ten dom będzie potrzebny nie teraz ale dla dzieci
    za 20 lat )

    narazie obserowałem trend taki że cena budowy domu rosła wolniej
    niż cena metra działki czyli opłacało się posiadać działkę
    przynajmniej tu u mnie w okolicy
    (działki drożały z ceny 1 dolara za metr do 150 zł za metr na przestrzenie
    kilkunastu lat
    teraz działki przystopowały od kilku lat)

    obawiam się że drożejąca robocizna może zmienić stosunek działka/dom w druga
    stronę
    co o tym myślicie ?
    pozdrawiam