  • 11. Data: 2015-05-29 14:24:35
    Temat: Re: Trawnik, chwasty i chemia
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 12:57, Adam Sz. pisze:

    > Regularne koszenie trawnika = raz na 2-3 dni, a nie co miesiac :-) I na
    > wlasciwa wysokosc (ja obecnie kosze na drugim poziomie - 3,5cm), tylko
    > wtedy trawa sie zageszcza i po prostu nie ma miejsca na chwasty.
    > pozdr.

    Co 2-3 dni??!! Wow... macie dużo wolnego czasu...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2015-05-29 14:31:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 14:24:35 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Co 2-3 dni??!! Wow... macie dużo wolnego czasu...

    400m2 - 30 minut. Jak chcesz miec porzadny trawnik to nie ma zmiluj :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2015-05-29 14:44:05
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 14:31, Adam Sz. pisze:

    > 400m2 - 30 minut. Jak chcesz miec porzadny trawnik to nie ma zmiluj :)
    > pozdr.

    30 minut?! Jakoś wybitnie szybko Ci idzie albo masz bardzo wygodny
    prostokąt bez niczego do manewrowania pomiędzy, a kosiarkę z jakimś
    wielkim koszem na ścinaną trawę.
    Mam podobny metraż i mi to zajmuje duuuużo dłużej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2015-05-29 15:03:15
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 14:44, Kżyho pisze:

> [...]
    > wielkim koszem na ścinaną trawę.
    > Mam podobny metraż i mi to zajmuje duuuużo dłużej.

    Dokładnie, chyba, że rzeczywiście ma plac 20x20 i przy tak częstym
    koszeniu nie musi opróżniać kosza co chwilę, albo wyrzuca resztki na trawę.

    Ja osobiście jak się przeprowadziłem z bloku to uwielbiałem kosić trawę.
    Przez 2 lata... Teraz czekam tylko aż syn przejmie pałeczkę, bo mam już
    serdecznie dosyć :)

  • 15. Data: 2015-05-29 15:07:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 15:03, twistedme pisze:
> [...]
    >
    > Ja osobiście jak się przeprowadziłem z bloku to uwielbiałem kosić trawę.
    > Przez 2 lata... Teraz czekam tylko aż syn przejmie pałeczkę, bo mam już

    To i tak lepsze niż jakieś grządeczki i doglądanie, żeby chwastów nie
    było itp. itd.
    A tak, to ja tam nie mam ambicji na najlepszy trawnik w okolicy, więc
    jak już mam chwilę dłuższą to go skoszę, jak nie to nie i tyle ;)
    Czasem urośnie prawie pół metrowa łąka :P
    Jakbym miał naprawdę życie planować pod koszenie trawnika, to bym się
    naprawdę musiał w łeb mocno walnąć ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2015-05-29 15:07:29
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 12:56, Adam Sz. pisze:

    > Mniszek to praktycznie to samo co Chwastox ale Chwastox jest tanszy.
    >
    > Tu uwaga do autora - omijaj szerokim lukiem markety budowlane / ogrodowe - tam
    > przeplacisz 10-20-to krotnie za Chwastoxa :-) Chwastox Trio 1l kosztuje
    > na allegro z dostawa ok 40-45 pln i starczy ci na DLUUUUGO. W markecie kupisz
    > 50ml za 20 pln wiec wybor jest jasny ;)
    > pozdr.

    Kolega pracuje jakoś około branży rolniczej i ostatnio z nim rozmawiałem
    właśnie na temat tego Mniszka, powiedział, że jak chce to mi kupi jakiś
    preparat (podał chemiczną nazwę tej substancji, nie był to Chwastox,
    niestety nie pamiętam) i to jest kilka razy tańsze a ponoć działa tak
    samo. Zapytam go jeszcze raz, to napiszę, może komuś się przyda.

  • 17. Data: 2015-05-29 15:08:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 14:44:06 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > 30 minut?! Jakoś wybitnie szybko Ci idzie albo masz bardzo wygodny
    > prostokąt bez niczego do manewrowania pomiędzy, a kosiarkę z jakimś
    > wielkim koszem na ścinaną trawę.

    Jak kosisz co 3 dni to masz 2-3 kosze trawy, kosi sie znacznie latwiej i
    szybciej. No i porzadna kosiara (szerokosc 50cm, dobry / szybki naped,
    dobrze naostrzony noz). Ja kosze ALKO 520 SILVER BR - kosztowala prawie
    2 kola ale robi robote jak szalona :-)

    > Mam podobny metraż i mi to zajmuje duuuużo dłużej.

    Ja mam lacznie 1500m2 ale podaje tylko "dol" ktory kosze czesciej - gore
    (gdzie mam sad owocowy) kosze raz na tydzien :) Wczoraj specjalnie czas
    liczylem - jakos 32 min :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-05-29 15:15:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 15:08:30 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja mam lacznie 1500m2 ale podaje tylko "dol" ktory kosze czesciej - gore
    > (gdzie mam sad owocowy) kosze raz na tydzien :) Wczoraj specjalnie czas
    > liczylem - jakos 32 min :-)

    Bede kosil w niedziele to wlacze endomondo na mapce i pokaze :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-05-29 15:23:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 15:07:05 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Czasem urośnie prawie pół metrowa łąka :P

    To sie nie dziw, ze potem koszenie trwa 3h zamiast 30 min :-)

    > Jakbym miał naprawdę życie planować pod koszenie trawnika, to bym się
    > naprawdę musiał w łeb mocno walnąć ;)

    Nic nie trzeba planowac. Ja sobie lubie z rana na rozbudzenie skosic trawe,
    a widok gestniejacego zielonego dywaniku rekompensuje te starania :-)

    Generalnie trawa jak juz ktos wyzej napisal to najtrudniejszy i najgorszy
    w pielegnacji chwast w calym ogrodzie. Zeby miec dobry trawnik musisz
    regularnie:

    - wertykulowac (2 x w sezonie)
    - ja w tym roku pierwszy raz zrobilem po wertykulacji piaskowanie - ogromna
    roznica - polecam ale na efekty trzeba poczekac z miesiac :)
    - nawozic (jak zwyklym nawozem to raz na miesiac od marca do pazdziernika,
    od sierpnia nawozami jesiennymi z mniejsza zawartoscia azotu)
    - podlewac
    - kosic (najlepiej co 3 dni wtedy pobudzasz trawe do rozkrzewiania)

    Jak nie kosisz czesto to po prostu urosnie trawa z grubymi zdblami, jak
    to potem skosisz nisko to beda puste placki na ktorych beda chetnie
    rosly chwasty :) Nisko strzyzony i gesty trawnik jest jak dywanik i
    chodzenie po nim gola stopa to duza przyjemnosc :)

    Tylko tyle i az tyle :-) Ja dodatkowo robie dwa razy na sezon "czesanie"
    trawnika (wertykulatorem/aeratorem z "igielkami" - nie wiem jak to nazwac bo
    dla mnie to ani wertykulacja ani aeracja, to idealnie zastepuje grabienie
    trawnika bo wyczesuje zawsze nie wiadomo skad kilka workow suchego siana :)

    I niestety to wszystko trzeba robic przez kilka lat - ja jestem zadowolony
    moze z polowy mojego trawnika - pies robi mi rozpiernicz czesto i trudno
    go utrzymac w dobrym stanie ale widac, ze wszystkie starania powoli przynosza
    efekty :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2015-05-29 15:28:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 15:23, Adam Sz. pisze:

    > To sie nie dziw, ze potem koszenie trwa 3h zamiast 30 min :-)

    Nie no, tak jest rzadko i wtedy wiadomo też, że dłużej.

> [...]
    > go utrzymac w dobrym stanie ale widac, ze wszystkie starania powoli przynosza

    Zdecydowanie nigdy nie miałem zapędów ogrodniczych... W ogrodzie, to
    sobie lubię ze znajomymi posiedzieć przy grillu, a nie zaiwaniać z
    nawożeniem, wertykulacją i innymi takimi czynnościami ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /