    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 29 May 2015 02:41:08 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Trawnik, chwasty i chemia
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 maja 2015 10:32:05 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > Zdawało mi się, że jak całe zielsko znajdzie się pod ziemią to będę miał
    > czystą sytuację. Teraz mam dwie sytuacje.

    Zapomnij ;) Po przekopaniu nasiona / pedy chwastow dalej sa w ziemi i beda
    kielkowac. Najlepiej siac trawe jak najszybciej po "splantowaniu" terenu,
    zeby pozniej rosnace chwasty jej nie zagluszaly.

    > - część działki, gdzie jeszcze nie zasiałem trawy - czy mogę tutaj użyć
    > chemii w stylu roundup/tornado do wytępienia chwastów, które zaczynają
    > mi kiełkować?

    Wstrzymaj sie az chwasty podrosna (2-3 tyg?) i wszystkie wykielkuja i dopiero
    wtedy opryskaj roundupem. Odczekaj tydzien i mozesz siac trawe. Chwasty
    po tygodniu beda juz usychaly :)

    > - co zrobić z chwastami, które zaczynają mi kiełkować pomiędzy młodą
    > trawą. Moja trawa zasiana ma obecnie 5-8cm (3 tygodnie)
    >
    > Mam wrażenie, że robię to nie tak :/

    Nic nie rob - jak trawa ma 5-8cm to za tydzien bedzie do koszenia. Koszenie
    wytepi wiekszosc chwastow. A jak nie wytepi to w przyszlym roku kupisz
    Chwastoxa i je ubijesz.

    Najgorszy jest ew. perz, ktorego chwastox (i podobne) nie wezmie, a ktory
    brzydko na trawniku wyglada i rozprzestrzenia sie jak szalony pedami /
    rozlogami podziemnymi. Jak nie miales perzu - nic sie nie przejmuj, czestym
    koszeniem i nawozeniem z czasem same zanikna. Jednak jak perzu miales duzo
    - masz przerypane po calosci bo to najgorszy chwast jaki mozna sobie na
    trawniku wyobrazic jak dla mnie :) Ponoc koszenie tez go wykancza.. Ja u siebie
    po 4 latach w kilku miejscach jednak musialem go ubic roundupem, a w wypalonych
    miejscach wymienic darn trawy na nowa (akurat wycinam czesc darni pod
    altane i po prostu darn "podmienilem" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.