  • 1. Data: 2012-11-03 22:46:28
    Temat: Trwałość w latach kotłów na miał z dmuchawą?
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Witam
    Ile lat wytrzymują kotły zasypowe na miał z dmuchawą do momentu awarii w
    postaci wycieku wody? Chodzi mi o osobiste doświadczenia. Bo ten co mam
    wytrzymał tylko jakieś 6 lat.

  • 2. Data: 2012-11-03 23:37:56
    Temat: Re: Trwałość w latach kotłów na miał z dmuchawą?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "rumcajs" <o...@r...com> wrote in message
    > Witam
    > Ile lat wytrzymują kotły zasypowe na miał z dmuchawą do momentu awarii w
    > postaci wycieku wody? Chodzi mi o osobiste doświadczenia. Bo ten co mam
    > wytrzymał tylko jakieś 6 lat.

    No tyle wytrzymują. Producenci dają gwarancje jedynie na spawy, gdybyś nie
    zauważył, gdyż spawy nie korodują tak jak płaty stali.
    Na spawy jest 5 lat, a na kocioł rok albo dwa lata :-)
    Z tymi spawami to chwyt marketingowy, bo jak to słyszysz piewszy raz to masz
    wrażenie, że tak dobrze spawają, że aż daja tyle i myślisz sobie, że spaw to
    najsłabsza część. A jest odwrotnie. Spaw przeżyje wszystko.
    Żeliwny trzeba kupować. Teraz dolicz te 7 czy 8 tysiecy do ceny opału i
    wyjdzie ci ile kosztowało grzanie :-)
    Teraz już wiesz :-)

  • 3. Data: 2012-11-04 03:13:55
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "rumcajs" <o...@r...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Ile lat wytrzymują kotły zasypowe na miał z dmuchawą do momentu awarii w
    > postaci wycieku wody? Chodzi mi o osobiste doświadczenia. Bo ten co mam
    > wytrzymał tylko jakieś 6 lat.

    a jaką temperaturę zładu utrzymywałeś?
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2012-11-04 07:57:35
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Witam
    > Ile lat wytrzymują kotły zasypowe na miał z dmuchawą do momentu awarii w
    > postaci wycieku wody? Chodzi mi o osobiste doświadczenia. Bo ten co mam
    > wytrzymał tylko jakieś 6 lat.

    ostatni 16 lat, nowy mam od 3 lat
    pozdr.
    AT

  • 5. Data: 2012-11-04 13:30:35
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "rumcajs" <o...@r...com> napisał w wiadomości
    Czesc;-)
    > Ile lat wytrzymują kotły zasypowe na miał z dmuchawą do momentu awarii w
    > postaci wycieku wody? Chodzi mi o osobiste doświadczenia. Bo ten co mam
    > wytrzymał tylko jakieś 6 lat.

    Rozumiem ze to tajemnica coz to za piec, jakie ma parametry,
    i skad i dlaczego sie rozcieklo ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2012-11-05 08:41:41
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Jackare" >
    > a jaką temperaturę zładu utrzymywałeś?

    45 - 60 st C

  • 7. Data: 2012-11-05 09:46:29
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Z trwałością jest pewnie tak jak z przebiegiem samochodów, nie zależy tylko od lat
    ale od przepalonych w tym czasie ton węgla. Bardzo trwałość podnosi też układ
    zamknięty (chyba niezgodne z przepisami) - mniej tlenu w wodzie mniejsza korozja.
    Ja już gonię swój piecyk kilkanaście lat innym szły takie same po 5 - 6 latach..

  • 8. Data: 2012-11-05 17:46:50
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Wszystko ma wpływ- jakość blach producenta, temperatura powrotu (im niższa
    tym gorzej), zasiarczenie węgla, stopień zawartości wody w węglu (i tym
    samym pary w komorze spalania).
    Użytkownik może zastosować zawór trójdrożny - aby podnieeść temp. powrotu-
    nagrzany piec to
    niewykraplanie się pary wodnej, która z tlenkami siarki niszczy kocioł.
    Tlen zawarty w wodzie ma małe znaczenie, poza sytacjami dużych strat i
    częstej konieczności uzupełnienia wody w obiegu.
    T.

  • 9. Data: 2012-11-05 20:36:42
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)
> [...]
    > Tlen zawarty w wodzie ma małe znaczenie, poza sytacjami dużych strat i
    > częstej konieczności uzupełnienia wody w obiegu.

    Wszystko to racja, wciaz nie wiemy
    dlaczego piec sie rozciekl i takie grupowe gdybanie
    jest jak wrozenie z fusow, dorabianiem teorii po fakcie,
    przyczyna moze byc zupelnie inna i błacha.

    Moze pominalem posty, ale nie wiem czy cieknie
    w srodku pieca, na zewnatrz, na gorze, na dole, itp itd.
    i coz to za piec mialowy.

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2012-11-05 21:53:14
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Użytkownik "Jackare" >
    >
    > 45 - 60 st C

    No i tym samym udzieliłeś sobie odpowiedzi na pytanie dlaczego Twój kocioł
    tak krótko żył. 58 st C, a w przybliżeniu 60 to MINIMALNA temperatura zładu
    jaką należy utrzymywać w kotle na paliwo stałe.. Wszystko powyżej jest OK,
    wszystko poniżej zabija kocioł i dodatkowo zwiększa nakłąd pracy przy
    czyszczeniu kotła i komina, zwłaszcza gdy takie temepratury utrzymuje się w
    dłuższym okresie.Amen.