  • Data: 2011-05-18 14:00:41
    Temat: Re: Turbina wiatrowa
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Maj, 15:02, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > No właśnie nie wykluczam czegoś 'wóasnoręcznego' :-).
    > Prawo budowlane mówi, że jakbym chciał stawiać toto na fundamencie, to
    > pozwolenie na budowę i cały szereg zezwoleń, ale jakbym po prostu
    > postawił to na gruncie - może jakać niewielka płyta betonowa i zakotwił
    > trzema linami, to już nie trzeba zezwoleń. Wysokość może pono mieć do 15
    > m, ale u mnie pewnie z 6 do 8 m maszt plus 1,8 śmigło, zatem na pewno
    > się mieszczę.

    U mnie nie bylo z tym problemu. Projekt fundamentu i pozwolenia
    zostaly zalatwione w jakies 4 miesiace i kosztowalo raczej niewiele.
    Wieksze koszty byly z zamowieniem dzwigu ktory calosc postawil i z
    sprawieniem odpowiedniej pradnicy.

    Jesli nie zajmowales sie tym tematem to dam ci pare tematow ktore
    musisz przyswoic aby zaczac myslec o wlasnorobce.
    -pradnica wolnoobrotowa albo wysokosprawna przekladnia.
    -zakladam ze masz duzo wiatru to podpadasz pod zwykly wiatrak albo H-
    rotor (darrieus).
    -Smiglo kupne lub samoróbne. Jesli kupne to jestes ograniczony oferta,
    jesli wlasnorobne to troche poswiecisz czasu na wybranie odpowiedniego
    profilu i jego wykonanie.
    -Sterowanie "na wiatr" - tylne skrzydlo nie zawsze jest fajne.
    Sterowanie automatyczne daje te mozliwosc ze mozna odwrocic rotor od
    wiatru w przypadku zbyt silnego wiatru.
    -Sterowanie obciazeniem (kilka grzalek lub jakas przetwornica).

    Jak bedziesz wiedzial swiadomie jak ma wygladac twoj systemik to
    bedziesz gotowy do projektowania.
    A przed tym zmierz swoje wiatry :)