  • Data: 2011-05-18 22:06:14
    Temat: Re: Turbina wiatrowa
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ir19bm$65k$1@news.onet.pl...

    > No to nie doczytałeś... :-P
    > Ja nie biorę w ogóle pod uwagę żadnych tam akumulatorów, a energię z
    > wiatraka zamierzam przekształcać JEDYNIE na ciepło - najpierw w baniaku,
    > który mam - CWU, a potem, jak dobrze by poszło, to w buforze np 1000l.
    > Zastanawiam się jednak, czy taki 2 kW wiatrak dałby radę nagrzać taki
    > bufor, bo cosik mi się widzi, że długo to musiałoby trwać :-).

    Zakladajac, ze pradnica daje 2kW przez 24 godziny, to taki bufor podgrzeje o
    41'C. Ale to troche nie calkiem tego, bo w druga strone moze byc gorzej. W
    zaleznosci od potrzeb temp. w buforze nie bedzie mogla zejsc ponizej pewnej
    granicy wymiany ciepla. Jezeli to woda do mycia to spadek temp. praktycznie
    nie bedzie mogl zejsc ponizej 38'C. Dobre na lato, ale ogrzewanie chyba
    wyklucza uklad grzejnikowy. Lepiej wtedy przelaczyc na grzalke przy powrocie
    z instalacji. Sprawa nie jest beznadziejna, ale trzeba troche pomyslec.

    Pozdro.. TK